اخبار اداری و استخدامی

ارائه پیشنهاد ترمیم حقوق کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست برای طرح در هیئت وزیران

درخواست سازمان حفاظت محیط زیست از دولت برای ترمیم حقوق کارکنان این سازمان

سازمان حفاظت محیط زیست به منظور جبران خدمات کارکنان این سازمان و ایجاد انگیزه مضاعف در آنها در مسیر پاسداری از عرصه های حائز اهمیت منابع ملی و سلامت طبیعت و انسان ها، خواستار ترمیم نظام حقوق و جبران خدمات کارکنان مذکور شده است.

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» براساس قانون، حفاظت از طبیعت و محیط های پیرامونی آن برعهده سازمان حفاظت محیط زیست قرار داده شده و کارکنان این سازمان همواره با عشق و علاقه در این راه قدم برداشته و در بسیاری از مواقع با خطرات و چالش های فراوانی نیز روبرو هستند.

در سنوات اخیر تلاش های عمده ای برای اصلاح و ترمیم نظام جبران خدمت کارمندان سازمان حفاظت محیط زیست از سوی دولت به عمل آمده لیکن نگرش های محدود از یک سو و توجیه فقدان منابع لازم برای اجرای آن از سوی دیگر، موجب شده که جهش معنی داری در حوزه جبران خدمت کارکنان این سازمان صورت نگیرد.

با تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری که انتظار می رفت بخش قابل توجهی از نقایص و ناهماهنگی های مربوط به نظام پرداخت کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در شرایط مشابه با سایر معاونت های زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری در نظر گرفته شود، اما این امر میسر نشد و موجب بی انگیزگی و گله مندی کارکنان این سازمان گردید.

از این رو سازمان حفاظت محیط زیست خواستاری تسری سقف امتیازات فوق العاده ویژه بند (۱۰) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر امتیازات قانونی مربوط به احکام کارگزینی و همچنین رفاهی و اضافه کار هم سطح با سایر معاونت های نهاد ریاست جمهوری و سازمان های زیرمجموعه برای کارکنان این سازمان شده است. ضمن اینکه با توجه به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی، سازمان حفاظت محیط زیست برای افزایش حقوق مورد درخواست خود نیاز به اعتبار جدیدی ندارد.

گفتنی است، پیشنهاد فوق درحال حاضر در کمیسیون مدیریت امور عمومی و سرمایه انسانی دولت مراحل کارشناسی را طی می کند.

9 دیدگاه

  1. سخت تر از کار محیط زیست نداریم. هم محیط بانان با جونشون دارن بازی می کنند و هم کارشناسان‌ ن تحت فشار و استرس و خط هستند. چون از یک طرف مدافع محیط زیست و طبیعت بی زبان هستند، از طرفی در صورت مخالفت با اجرای طرح جهت حفظ محیط زیست، باید پاسخ گوی مواردی باشند که به کارشان ارتباط ندارند، مثل اشتغال و اقتصاد، از طرفی حقوقش در اندازه نصف یک، شعل ساده بی دردسر هم نیست.

  2. باسلام
    من ۲۹سال کارمند محیط زیستم الان دولت با سامانه جدید می تواند حقوق ها را رصد کند رشد حقوق ها همیشه کمتر از تورم بوده لطفا دولت جلوی تورم قیمت را هم بگیرد.

  3. با سلام
    بنده از نیروهای عملیاتی سازمان حفاظت از محیط زیست کشورم
    متاسفانه تعداد نفرات عملیاتی سازمان خیلی کمه ولی ماها با عشقی که به محیط زیست و طبیعت داریم با این کمبود کنار اومدیم،از یه طرف اینکه شیفت های ما ۲۴_۲۴ هستش که از لحاظ قانون کار باید ۲۴_۴۸ باشه که بازم خودمون و خونواده هامون باهاش کنار اومدیم،ولی اینکه اضافه کاری های ماها درست پرداخت نمیشه،یکسان سازی حقوق ماها تصویب نمیشه،سختی کار به ماها تعلق نمیگیره همش باعث دلسردی ماها میشه
    مگه ماها خونواده نداریم؟مگه ماها خرج و مخارج نداریم؟مگه ماها دلمون نمیخواد هر شب تو خونه خودمون پیش خونوادمون باشیم؟
    ماها داریم سازمان رو با این وضعیت کم نیروها ساپورت میکنیم،کاش سازمان هم حداقل نیازهای مارو ساپورت کنه،چرا باید اضافه کاری ماها سر ماه یک دهمش پرداخت نشه؟ باقی این اضافه کاریایی که پرداخت نمیشه به قران حق الناسه،حق زن و بچه ماهاس که داده نمیشه،سختی کاری که بهمون تعلق نمیگیره به والله حق الناسه،یکسان سازی حقوقی که تصویب نمیشه به خدا ظلمه در حق محیط بانای کشورمون

    خیلیا شاید اشرافیت از نحوه کار ماها نداشته باشن،ماها خودمون باید بریم سر کار که مناطق حفاظت شده خودشون چندین کیلومتر از شهرا فاصله دارن،چرا ایاب و‌ذهاب همکاران ملاحضه نمیشه ؟ چرا از نظر جیره غذایی دچار مشکلیم؟
    ماها منکر این نیستیم که مدتیه سازمان قدم های خوبی رو برای نیروهاش برداشته که الحق متشکرشونیم،ولی کمبودهای ما زیاده
    خونواده هامون واقعا توی مذیقه هستن،هم از نظر حضور مرد و پدر در خونواده،هم از نظر مالی
    انشاءالله که مجلس موافقت های لازم رو هم در جذب نیرو،هم در یکسان سازی حقوق،هم در پرداخت اضافه کاری ها،هم در تصویب سختی کار و هم در معیشت محیط بانا انجام بده تا ماها هم با دلگرمی بیشتر و آسودگی خاطر بهتری خدمت کنیم

  4. Soسلام …من کارمند محیط زیستم با دوازده سال سابقه کار شش تومان حقوق میگیرم در حالی که ب دلیل کمبود نیرو هر نیرو جای چهار نفر کار می‌کنه… امیدوارم این افزایش حقوق کمک کننده باشه

  5. کاملا درسته سازمان محیط زیست خواسته اش همسان سازی حقوق با نهاد ریاست جمهوری است و سازمان محیط زیست هم یکی از زیر مجموعه های نهاد ریاست جمهوری است بنابراین این خواسته کاملا در جهت رفع تبعض عملیاتی بشه در جهت انگیزش کارکنان زحمت کش خیلی می تواند موثر واقع شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام