آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

سامانه ایران من | ارائه خدمات دولتی در سه سطح «صدای من»، «روستای من» و «سلامت من»

سامانه خدمات «ایران من» در نشست کمیته طرح مبنا بررسی شد.

شناسنامه قانون- نشست بررسی سامانه «ایران من» از سلسله ‌نشست‌های کمیته طرح مبنا (طرح ملی بهبود فرایند نظام اداری) با حضور شراره بخت‌جو؛ رئیس امور توسعه دولت الکترونیک سازمان اداری و استخدامی کشور، امیر شجاعان؛ رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور و مدیران پروژه (ایرانسل)، روز چهارشنبه ۲۴ فروردین در سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد.

به گزارش شناسنامه قانون، در این نشست شجاعان با اشاره به هدف از راه‌اندازی سامانه خدمات «ایران من»، گفت: لزوم شنیدن صدای مردم و آگاهی از مشکلات و نظرات آنان، ما را در وزارت کشور بر آن داشت که برای راه‌اندازی چنین سامانه‌ای اقدام کنیم.

وی ادامه داد: پروژه توسعه سوپراپلیکیشن «ایران من» برای ارائه خدمات دولتی در قالب یک پلتفرم از آذرماه ۱۴۰۰ آغاز شد. این سامانه در سه سطح «صدای من»، «روستای من» و «سلامت من» به کاربران خدمت ارائه می‌دهد.

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور با اشاره به «صدای من»، گفت: در این سطح، امکان ثبت شکایات به ‌صورت محتوای تصویری، صدا، عکس، فیلم و امکان پیگیری درخواست‌ها به ‌صورت مستقیم از طریق پنل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

وی افزود: در بخش «روستای من»، امکان ثبت ایده‌های روستایی و پیگیری آن‌ها و پیگیری درخواست‌ها و در بخش «سلامت من»، امکان نمایش اطلاعات مربوط به واکسیناسیون و نمایش آخرین وضعیت تست کرونای شهروندان از طریق کد QR که قابلیت اسکن سریع برای استفاده در محیط‌های پرتردد مانند سینما و … را داشته باشد، در دسترس کاربران خواهد بود.

شجاعان در پایان ابراز امیدواری کرد با کمک سازمان اداری و استخدامی کشور این سامانه به یک اقدام ماندگار در حوزه ارائه خدمات منتهی شود.

بخت‌جو همچنین در این نشست بر لزوم سهولت استفاده از این سامانه و رایگان ‌بودن خدمات آن برای شهروندان تأکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام