اخبار اداری و استخدامی

ساعت رسمی کشور از آغاز سال ۱۴۰۲ تغییر نمی‌‎کند

ساعت رسمی کشور از آغاز سال ۱۴۰۲ تغییر نمی‌‎کند

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، از رفع ابهام طرح تغییر ساعت رسمی کشور به منظور تامین نظر شورای نگهبان و اجرای این قانون از آغاز سال ۱۴۰۲ خبر داد.

ولی اسماعیلی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستورکار امروز(یکشنبه ۲۱ فروردین ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست طرح تغییر ساعت رسمی کشور که شورای نگهبان ایراداتی را به آن وارد دانسته بود با حضور طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان بررسی شده و ابهام مورد نظر رفع شد اما اجرای این قانون را به آغاز سال ۱۴۰۲ موکول کردیم چرا که دولت به نبود زیرساخت‌های لازم برای اجرای آن در سال جاری اشاره کرده بود.

نماینده  گرمی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما بر اساس ماده ۸۲ قانون مدیریت خدمات کشوری به دولت این اختیار را دادیم که ساعات کاری ادارات را تعیین کند اما ساعت رسمی کشور از سال آینده تغییر نمی‌کند و دولت نیز باید در سال جاری زیرساخت‌های لازم برای اجرای این قانون را آماده کند.

 وی تصریح کرد: در این نشست طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی (اعاده شده از شورای نگهبان) نیز مورد بررسی قرار گرفت که مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را مغایر با اصل ۱۱۰ قانون اساسی دانسته بود اما اعضای کمیسیون بر مصوبه قبلی خود اصرار کردند بنابراین مجدد برای تصویب یا اظهارنظر به مجمع ارسال شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: طرح استفساریه موادی از قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران(اعاده شده از شورای نگهبان) از دیگر موضوعاتی بود که در دستورکار نشست امروز این کمیسیون قرار داشت و با توجه به اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۱ بر تداوم تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران تاکید شده است بنابراین با تاکید بابایی کارنامی به عنوان طراح آن، استفساریه از دستورکار خارج شد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست عضو حقوقدان شورای نگهبان و نمایندگانی از وزارت نیرو، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط حضور داشتند.

9 دیدگاه

  1. درود به مجلس انقلابی و مردمی بخاطر تصویب و پیگیری طرح ثابت ماندن ساعت رسمی.کاش از همین امسال اجرایی بشه بعداز ماه رمضان ساعتها برگردن عقب.سلام به جناب ابوترابی نماینده مردمی و دلسوز پرچمدار این طرح خوب خدا قوت نمایندگان انقلابی

  2. همین الان که ساعتها جلو کشیده شدن رو ببینید که صبح چقدر زود شروع میشه و هوا اول صبح رو به گرمی هست. وای به حال اینکه جلو نکشیم.
    طرح ثابت نگه داشتن ساعت خیلی مسخره اس و بعد چند سال دوباره ضررهای این طرح مشخص میشه.

  3. خدا رو صد هزار مرتبه شکر که دیگه ساعتها جلو کشیده نمیشه. این تنها خبر خوبی بود که امسال شنیدم. کاشکی از همین اول اردیبهشت ساعتها رو برمیگردوندن عقب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام