آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

با تصمیم ستاد ملی کرونا ساعت کاری ادارات به دوران قبل از کرونا بازگشت

با تصمیم ستاد ملی کرونا ساعت کاری ادارات به دوران قبل از کرونا بازگشت

شناسنامه قانون- سخنگوی ستاد ملی کرونا از بازگشت ساعات کاری ادارات به شرایط پیش از اوج گیری بیماری ‎کرونا خبر داد و مجدد تاکید کرد که مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۴ فروردین حضوری خواهند بود و هیچ عذر و بهانه ای پذیرفتنی نیست.

عباس شیراوژن برخی مصوبات جسله امروز -ششم فروردین- ستاد ملی کرونا را اعلام کرد.

وی درحساب توییتری خود نوشت:

«۱) ساعات کاری ادارات به شرایط پیش از اوج گیری بیماری کرونا بر می گردد.

۲) مجددا تأکید می‌شود که مدارس و دانشگاه‌ها از ۱/۱۴ حضوری خواهند بود. هیچ عذر و بهانه ای پذیرفتنی نیست.

۳) عادی انگاری نشود؛ کرونا تمام نشده است اما کار، آموزش، تحصیل و زندگی پر شورتر و با نشاط‌تر از گذشته دنبال می‌شود.

۴) تقدیر و سپاس ویژه از کارکنان انتظامی، سازمان اورژانس و همکاران بهداشتی و درمانی برای زحمات و خدمات ویژه در ایام نوروز»

با تصمیم ستاد ملی کرونا ساعت کاری ادارات به دوران قبل از کرونا بازگشت

مشروح اولین جلسه ستاد ملی کرونا در سال ۱۴۰۱

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در اولین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در سال ۱۴۰۱ ضمن تشکر از همراهی مردم و تلاش کادر درمانی و بهداشتی و تمام کسانی که در کاهش شیوع ویروس کرونا نقش‌آفرینی کردند، تأکید کرد: با وجود روند کاهشی ابتلا و فوتی های کرونا در کشور، باید شیوه نامه های بهداشتی به دقت رعایت و از عادی‌انگاری کرونا در جامعه پرهیز شود.

رئیس جمهور با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی سفرهای نوروزی ‌افزود: مسافرت گسترده مردم نشانه نشاط و امنیت اجتماعی است، اما همه باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت داشته باشند تا در آینده شاهد گسترش دوباره شیوع کرونا نباشیم.

آیت‌الله رئیسی گفت: براساس گزارش ارایه شده در ستاد ملی کرونا تاکنون حدود ۱۵۰ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده که کار بزرگی است، اما دریافت دز سوم واکسن همچنان باید مورد تأکید قرار گیرد.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت حضور مؤثر اورژانس و پلیس راهور در کاهش تلفات رانندگی، تصریح کرد: باید قاطعانه با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی برخورد شود و پلیس هیچگونه اغماضی در مورد اینگونه تخلفات نداشته باشد چراکه جان مسافران را به خطر می اندازد.

رئیس جمهور با تأکید بر اهمیت خدمت‌رسانی به زائران و مسافران نوروزی در استان‌های مختلف کشور، گفت: مسئولان و استانداران تمام تلاش خود را بکار گیرند تا با همتی مضاعف در ایام نوروز مشکلی برای مردم پیش نیاید و کمبودهایی چون اسکان نوروزی مسافران سریعا جبران شود.

همچنین در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مصوب شد از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ تمام مدارس و دانشگاه‌های کشور به صورت حضوری فعالیت کنند و ساعات کار ادارات نیز به پیش از آغاز کرونا بازگردد.

مقررات مرتبط:

21 دیدگاه

  1. باور كنيد من كارمندم در هرسازمان 300 نفريحجم كار روي دوش بيست درصد پرسنل است و بقيه كمتر از دوساعت كار مفيد دارند- البته جز دستگاهاي خدمت رسان كه تماما فعاليت مفيد دارند- ساير دستگاهاا اين افزايش ساعت اتلاف زمان و انرژي هست – جالب است بدانيد در تهران كارمندان تا 3.5 مي ماند نهار هم توسط سازمان تدارك ديده شده اما در استانها خبري نيست در واقع اين كارمندان در كل ايام سال روزه هستند چون نهار ميل نمي كنند و از طرفي 15/30 تعطيل مي كنند تا به منزل برسند حدو 17 عصر هنگام اذان مغرب است براستي كه كارمندان دستگاه هايي كه نهار نمي دهند در طول كل سال روزه هستند- فرق ش با ماه رمضان اينكه اينجا كارمندان بدون سحري روزه ميگيرن- اي كه دستت ميرسد اين پيام روشن و صادقانه را به اطلاع مسولين برسانيد يك كارمند در استان چه فرقي با يك كارمند در تهران دارد هردو 15.30 تعطيل ميشن ولي تهراني نهار ميدن بهش استاني بايد در كل سال روزه بدون سحري بگيره

  2. کار مفید در ادارات دولتی برای ۸۰ درصد پرسنل بنظرم دو ساعتم نیست بهتره به این فکر کنید این تصمیم چه عواقبی خواهد داشت ،و به فکر باشین برای کاهش هزینه های دولت و کم شدن ترافیک و … که آسیب های بزرگی در پی داره

  3. بدترین تصمیم برگشتن ساعات کاری ادارت به دوران قبل کرونا هست.. که به غیر از خوردن به ترافیک و وقت تلف کردن در ادارات دولتی و مصرف اضافه برق و گاز و اینترنت سیستم سرمایشی و گرمایشی هیچ سودی نداره ساعت کاری مفید ادارات 4 ساعت است. بقیه ی ساعات به بطالت میگذره

  4. با توجه به برگشت ساعت کار به دوران ماقبل از کرونا آیا با وجود وضعیت کار به نظرتون درسته برای یکساعت و نیم کارمندها بیشتر در اداره باشند و با صحبت کردن و غیبت یا چرتا زدن و موبایل بازی و چت کردن و مصرف اینترنت و آب و برق و …….. خودشون رو سرگرم کنند و بیشتر خرج برای دولت بتراشند …. مگه واقعا کاری در ادارات دولتی هست که ساعت کار برگرده به ما قبل ….. اینطوری حداقل کارمندها تعدادیشون زودتر میرفتند به نظر من کاش دولت تصمیمی میگرفت مبنی بر اینکه همه راس ساعت دو و نیم اداره رو ترک کنند تا اینکه به اسم اضافه کاری یا الان که به اسم برگشت ساعت کاری در ادارجات بمانند … من اصلا موافق با برگشت ساعت کاری نیستم ….

  5. بعدشم با افزایش ساعت کاری چون بچه ها باید بیشتر مهد بمونن هزینه مهد بیشتر میشه…
    از مهر ۱۴۰۰ که همچنان کرونا بود دورکاری نداشتیم ما خانومای بچه دار زیر ۶ سال
    بماند که خود من و دو تا بچه ها دو بار کرونا گرفتیم
    تو رو خدا ساعت کاری رو تغییر ندید…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام