اخبار اداری و استخدامی

عیدی کارگران شاغل در دستگاه های اجرایی مطابق مصوبه شورای عالی کار پرداخت شود

با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری و پذیرش درخواست اعمال ماده ۹۱ ، مقرر گردید پرداخت پاداش نوروزی (عیدی) کارگران مشمول قانون کار و شاغل در دستگاه های اجرایی، مطابق مصوبه شورای عالی کار پرداخت شود.

به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری، به دنبال اعلام تعارض بین آرای شماره ۵۷۵ مورخ ۱۳۹۳/۳/۲۶ و شماره ۱۰۸۳ مورخ ۱۴۰۰/۳/۲۵ هیات عمومی دیوان عدالت اداری در رابطه با موضوع میزان عیدی قابل پرداخت به کارگران مشمول قانون کار و شاغل در دستگاه های اجرایی، موضوع با موافقت رئیس دیوان عدالت اداری و در اجرای حکم مقرر در ماده ۹۱ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۷ هیات عمومی دیوان عدالت اداری مطرح شد.

پس از بحث و بررسی موضوع و طرح نظرات موافق و مخالف با مفاد هریک از آرای مزبور، نهایتا اکثریت اعضای هیات عمومی ضمن اعلام رای شماره ۵۷۵ مورخ ۱۳۹۳/۳/۲۶ هیات عمومی دیوان عدالت اداری به عنوان رای صحیح اعلام کردند که رای شماره ۱۰۸۳ مورخ ۱۴۰۰/۳/۲۵ هیات عمومی واجد ایراد بوده و در اجرای حکم مقرر در ماده ۹۱ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری نقض می‌شود.

لازم به توضیح است که براساس رای شماره ۵۷۵ مورخ ۱۳۹۳/۳/۲۶ هیات عمومی دیوان عدالت اداری که در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۷ هیات عمومی به عنوان رای صحیح اعلام شد، مقرر شده است که پرداخت عیدی کارگران مشمول قانون کار و شاغل در دستگاه های اجرایی باید براساس موازین مربوط به قانون کار و برمبنای مصوبات شورای عالی کار صورت گیرد و با توجه به حکم مقرر در ماده واحده قانون مربوط به تعيين عیدی و پاداش سالانه كارگران شاغل در كارگاه هاي مشمول قانون كار مصوب ۱۳۷۰/۱۲/۶ این مبلغ برای هر يك از كارگران به نسبت يك سال كار، معادل شصت روز آخرين مزد ‌به عنوان عیدی و پاداش خواهد بود.

5 دیدگاه

  1. سلام
    با توجه به این رأی آیا کارگران دولت می توانند نسبت به پرداخات مابه التفاوت سالهای اخیر ادعایی داشته باشند یا این قانون از سال 1400 به بعد اعمال می شود ، ممنون

  2. سلام بنده کارنند رسمی راه آهنگ تهران در سال 1398برج 8بازنشست شدم و کلا 70میلیون تونم بطور تکه ایی و قطی پرداخت کرد نفهمیدم چی دادنند ولی تمام همکا انم 140میلیون گرفتنند میخواهم شماست کنم کجا میتوانم ببینم تکلیفم چیشت لطفا همراهی بفروایید ممنون می شوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام