اخبار اداری و استخدامی

تصویب برنامه عملیاتی اصلاح نظام اداری سال ۱۳۹۴

تصویب برنامه عملیاتی اصلاح نظام اداری سال ۱۳۹۴/ دستگاه‌های اجرایی نسبت به تهیه برنامه عملیاتی اصلاح اداری سال ۱۳۹۴ خود مکلف شدند.

به گزارش شناسنامه، هیأت وزیران بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و در اجرای سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب کرده است که تمامی دستگاه‌های اجرایی نسبت به تهیه برنامه عملیاتی اصلاحات اداری خود ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه در چهارچوب برنامه‌های پیوست این تصویبنامه اقدام نمایند.

بر همین اساس، برنامه های عملیاتی هر دستگاه پس از تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور قابل اجرا خواهد بود. به طوری که سهم هر یک از دستگاه‌های اجرایی در سقف درصدهای پیش‌بینی شده در احکام برنامه‌های یادشده براساس تفاهم‌نامه بین دستگاه مربوط و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تعیین می‌شود.

مشاهده متن کامل مصوبه و برنامه های پیوستی آن

اضافه می شود، چارچوب كلي و نگاه ويژه مديريتي مسوولان دولت تدبير و اميد و رياست محترم جمهور، در زمينه مسائل اداري و مديريتي كشور ابتدا در نشست‌های پایانی 1392 و شروع سال 1393 در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور (معاونت سابق توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور) مطرح و ارائه شد. از آن تاريخ به بعد، در مورد نقشه راه در  سطح عالي كشور تصميم‌گيري شد و اين نقشه در قالب فرمان و ابلاغيه رياست محترم جمهوري به همراه برش اجرايي آن كه برنامه سال 1393 است و در پي آن برش استاني اش تهيه و ابلاغ شد.

مشاهده نقشه راه اصلاح نظام اداری

مشاهده برنامه عملیاتی اصلاح نظام اداری سال 1393 در سطح ملی

مشاهده برنامه عملیاتی اصلاح نظام اداری سال 1393 در سطح استانی

«مهندسی نقش و ساختار دولت»، «توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری»، «خدمات عمومی در فضای رقابتی»، «مدیریت سرمایه انسانی»، «فناوری‌های مدیریتی»، «توسعه فرهنگ سازمانی» و «صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری» از محورهای عمده این برنامه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام