آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

تکلیف به تدوین قانون جدید، واحد و عادلانه‌ پرداخت حقوق و لغو تمام قوانین و مقررات متعدد فعلی

همه دستگاه‌های اجرایی با جامعه نخبگانی و مردم در حوزه کاری خود ارتباط مستمر داشته باشند/ تکلیف به تدوین قانون جدید، واحد و عادلانه‌ پرداخت حقوق و لغو تمام قوانین و مقررات متعدد فعلی/ قاطعانه مانع هرگونه افزایش قیمت کالاها شوید

رئیس جمهور از اعضا و کارگزاران دولت خواست تا با نخبگان و صاحب نظران مرتبط با حوزه کاری خود، حتی کسانی که با سلیقه دولت مخالفت دارند، در ارتباط مستمر باشند و هیچ‌کدام از دستگاه‌های دولتی از ارتباط با جامعه نخبگانی مرتبط با حوزه مدیریت خود غفلت نکند.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به تحسین رهبر معظم انقلاب، از خصیصه و شعار مردمی بودن دولت سیزدهم در دیدار ۱۹ دی مردم قم، گفت: همه کارگزاران دولت باید سعی کنند این خصیصه را ادامه داده و به وجه احسن تکمیل کرده و تعالی بخشند.

رئیس جمهور از اعضای دولت خواست که علاوه بر جلساتی که با مدیران و کارکنان زیرمجموعه خود برگزار می‌کنند با ارباب رجوع و مردمی که به دستگاه‌ها مراجعه می‌کنند نیز ارتباط و دیدار داشته باشند.

دکتر رئیسی از همه کارگزاران دولت خواست تا مردم را به عنوان ناظرانی امین بشناسند و اظهار داشت: اگر گزارشی از سوی مردم به شما رسید حتما به طور دقیق بررسی کنید و اگر صحیح بود به آن ترتیب اثر دهید.

رئیس جمهور همچنین از اعضا و کارگزاران دولت خواست تا با نخبگان و صاحب نظران مرتبط با حوزه کاری خود، حتی کسانی که با سلیقه دولت مخالفت دارند، در ارتباط مستمر باشند و تصریح کرد: نباید هیچ‌کدام از دستگاه‌های دولتی از ارتباط با جامعه نخبگانی مرتبط با حوزه مدیریت خود غفلت کنند و باید به شکل مستمر جلسات گفتگو و مشورت با صاحب‌نظران عرصه کاری خود داشته باشند.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تدوین و اجرای نظام عادلانه پرداخت حقوق تاکید و خاطرنشان کرد: به عنوان دولت سیزدهم با توجه به شعارها و رویکردهای این دولت باید نظام پرداخت حقوق را عادلانه کنیم. آنچه امروز اجرا می‌شود غلبه چانه‌زنی در نظام پرداخت حقوق است که باید در چارچوب یک نظام پرداخت هماهنگ و عادلانه اصلاح شود.

دکتر رئیسی اظهار داشت: لازم است کارگروهی تشکیل شود تا در یک بازه زمانی کوتاه قانون جدید، واحد و عادلانه‌ای برای پرداخت حقوق تدوین کند و این قانون پس از تصویب در مجلس تمام قوانین و مقررات متعدد فعلی در پرداخت حقوق و مزایا در دستگاه‌های مختلف را ملغی اعلام کند.

رئیس جمهور خطاب به مسئولان ذیربط با تاکید بر اینکه به هیچ وجه اجازه ندهید قیمت کالایی افزایش پیدا کند، گفت: دستگاه‌های مختلف هر امکاناتی اعم از نیرو و اختیارات که نیاز دارند اعلام کنند و در مقابل مکلف هستند که به طور قاطع مانع هرگونه افزایش قیمت شوند.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: متاسفانه جریان‌هایی به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در مردم هستند و دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید تلاش کنند با گزارش و ارائه اخبار آنچه انجام شده است و نه آنچه قرار است انجام شود، مردم را نسبت به آینده کشور امیدوارتر کنند.

مقررات مرتبط:

بخشنامه اصلاح و بازنگری نظام‌های حقوق و دستمزد کارکنان بخش عمومی | فصل دهم قانون مدیریت

12 دیدگاه

  1. فعلا که یه عده شیک و مجلسی چپاول میکنن و حقوق کارگر بالا میکشن صلوات هم روش میفرستن جمعیت کثیری به این وضع گرفتارن بعد ستاد جهادی واسه تنظیم حقوقا گرفتن مگه این همه مدت نمیشد ستادی هم واسه قشر کارگر میذاشتی اولویتها مثل اینکه برعکس شده

  2. آنچه پرواضح است حقوق کارکنان دولت به هیچ وجه با بازار تورمی امروز جامعه هیچ همخوانی ندارد و این عدم عدالت صرفا شامل حال کارکنان دولت و افراد بیکار می باشد اما صقف گذاشتن برای حقوق مدیران در حد سی میلیون نمیتوتند مشکل رو حل کنه چرا که علاوه بر اینکه مشکل کم درامد ها حل نمی شه نارضایتی و بی انگیزگی در مدیران کشور ایجاد میشه و این به نفع کشور نخواهد بود ، اگر قرار مشکل جامعه حل بشه تورم رو مها کنید و حقوق و دستمزد رو به تورم نزدیک کنید .

  3. جناب آقای رایسی ای کاش یه نظارتی هم رو کارمندان و کارگران شرکتی و قراردادی و پیمانی که در چنگال پیمانکار هستن میشد بهترین حقوق و امکانات فقط مختص اساتید و هیات علمی هست وبا قشر کارگر به چشم نظام برده داری نگاه میکنن بعد از بیست چهار سال کار در دانشگاه از سال نود ما رو تحویل پیمانکار دادن و باید با چهار ملیون حقوق زندگی کرد به داد برسید به داد

  4. سلام وعرض ادب ما بعد ارز ۲۵ سال کار داریم حقوق ۳۵۰۰ دریافت میکنیم ما همش نگران بارنشستگی هستیم که حقوق کمتر از اینه تروخدا یه کاری برای وضعیت قراردادیها بکنید ?

  5. سلام..جناب آقای رئیسی،بیزحمت به حقوق های ناچیز صدا و سیما هم رسیدگی کنید،با،۱۵سال سابقه،۴میلیون دریافتی نیروی شرکتی،،این بی انصافیه،آدم شرم می‌کنه پیش کسی بگه..یاعلی

  6. سلام..جناب آقای رییسی به صداو سیما هم یه سر بزنید،نه تهران..شهرستانها،خودتون بااین همه گرانی با15سال سابقه 4میلیون حقوق اگه بتونید ماهم میتونیم،تا کی منتظر وعده های دروغ باشیم…یاعلی

  7. با سلام و عرض ادب بر خود لازم می دانم از تصمیم های عدالت محور ریاست جمهور تشکر نماییم ،و پیشنهاد دارم جلو تمام در یافتی های خارج از عرف که توسط یک تعداد مدیران دستگاه ها بصورت پاداش برای یک تعداد پرداخت می شوند گرفته شود.چون باعث بد بینی در جامعه می شود.

    1. باسلام واحترام جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر رئیسی ریاست محترم جمهور خواسته ای که ما کارگران و مردم داریم تصویب هر چه زودتر همین لایحه سامان دهی وتبدیل وضعیت کار کنان دولت است من کارگر با ۱۵ سال سابقه کار هنوز پیمان کاری دارم کار می کنم وحقوقم ۶ملیون تومان با ۷نفر عایله ومستاجر با این حقوق بی کفایت چطوری به زندیگیم ادامه بدهم با این گرونی اجناس وکالاها تور شده ۵۰در صد تنها خواسته کارکنان این که این لایحه سامان دهی کارکنان دولت قبل از سال ۱۴۰۱ تصویب واجرائی شود

  8. خواهشنا آقای رییسی عزیز شرکت های پیمانکاری تو ارگان های دولتی هم آدم حساب کنید.یه سری به این شرکت ها بزنید ببینید چه حقوق های ناچیزی می‌دهند من با مهندسی برق دارم ۴۵۰۰میگیرم.این روا نیست

    1. سلام..جناب آقای رئیسی،بیزحمت به حقوق های ناچیز صدا و سیما هم رسیدگی کنید،با،۱۵سال سابقه،۴میلیون دریافتی نیروی شرکتی،،این بی انصافیه،آدم شرم می‌کنه پیش کسی بگه..یاعلی

  9. سلام و عرض ادب و احترام ، خواهشان رسیدگی بفرمایید که حقوق ها طبق تورم واقعی که الان بالای 50 درصد شده، و خط فقری که الان بالای 12میلیون شده افزایش پیدا کند افزایش حقوق 10 درصد با تورم هم خوانی ندارد، کجاست انصاف و عدالت. خواهشان رسیدگی بفرمایید ممنون.

  10. با سلام و دعای خیر
    باید خالصی حقوق را مد نظر گرفت چرا کارمند یا کارگری که حقوق بالاتر میگیرد باید اضافه کاری بالاتر بگیرد هر چند با این بودجه اضافه کاری های نامتعارف میتوان تمامی بیکاران جامع را بکار گرفت بر فرض مثال دست کم با اضافه کاری یک ستادی سیزده ملیون‌به به بالا میتوان حداقل دو نفر را مشغول بکار و حیات بخشید؟؟!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام