اخبار اداری و استخدامی

جزییات برگزاری نهمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی تا پایان ۱۴۰۰ اعلام شد

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، از برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد.

میثم لطیفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در بیان زمان برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی گفت: ما برای برگزاری آزمون استخدامی منتظر بودیم تا دستگاه‌ها با توجه به تغییر دولت، آخرین آمار و نیازهایشان در حوزه تامین نیرو را ارائه دهند و تاکنون تنها آمار وزارت آموزش و پرورش مانده است که باید منتظر بمانیم تا وزیر آن مشخص شود چرا که بخش عمده‌ای از استخدام‌ها مربوط به این وزارتخانه است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون پیش‌نویس دفترچه آزمون استخدامی به طور کامل آماده شده است فقط باید در آن، عدد و رقم، پُست و شهر برای وزارت آموزش و پرورش درج شود.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، تصریح کرد: امیدواریم اگر بتوانیم آمارها را دریافت کنیم تا پایان ماه آینده، مقدمات برگزاری این آزمون را فراهم کنیم اما به طور قطع آزمون استخدامی دستگاه‌ها تا پایان امسال برگزار خواهد شد.

لطیفی در خصوص نحوه جذب پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال گذشته، یادآور شد: سال گذشته افرادی که در آزمون استخدامی شرکت کرده بودند به دستگاه‌‎های اجرایی معرفی شدند که تعداد آنها ۳ برابر ظرفیت هم بود و پیرو آن دستگاه‌ها بر اساس ظرفیتشان با آنها مصاحبه کرده و با توجه به نیازی که در حوزه تامین نیرو دارند، برترین‌ها را انتخاب می‌کنند.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، تاکید کرد: فرآیند جذب این افراد در دستگاه‌‎ها در حال اجرا بوده و تقریبا نهایی شده است و در این زمینه با مشکلی مواجه نیستیم و تعدادی هم که باقی مانده‌اند در این آزمون پذیرفته نشده بودند.

مطلب مرتبط: نهمین آزمون متمرکز استخدامی سال ۱۴۰۰ | آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۰

7 دیدگاه

  1. الان بعد از آزمون طبق سال های گذشته کسایی که سهمیه خانواده های شهدا و جانبازان و… دارند را بدون اینکه قبول شده باشند یا حتی آزمون داده باشند استخدام میکنند

  2. یکسال خوندم و بدبختی کشیدم و مصاحبه رفتم.با۳۵ سال سن و زن و بچه اخرش هیچی..یه نفر دیگه سد.عمرم صرف این مصیبت شد رفت.. نه میتونم برم آزاد کار کنم نه کار اداری واسم درست شد…

  3. كار درست يعني همين برگزاري آزمون استخدامي
    اينجوري عدالت استخدامي برقرار ميشه و شايسته سالاري اجرا ميشه
    نه اينكه يه عده رو با رابطه وارد سازمان بكنن بعد همونا با مظلوم نمايي بخوان تبديل وضعيت بشن
    البته از آقاي رئيسي تنها همين انتظار رو داشتيم عدالت و برابري

    1. من با نظر رضا محمدی موافقم چون طبق قانون، استخدام فقط بايد از طريق آزمون استخدامي باشه و نميشه كه قانون رو زير پا گذاشت و يا نميشه كه هر موقع دل مون خواست قانون رو تغيير بديم.
      از طرفي مثلا من خودم در آزمون استخدامي قبول نشدم و استخدام نشدم و مشكلي هم با اين موضوع ندارم چون براساس عدالت بوده و من نتونستم در آزمون عملكرد خوبي داشته باشم ولي چرا بايد اوني كه حتي آزمون هم نداده استخدام بشه؟ مشكل اصلي اينجاست!
      از طرف ديگه اين نيرو هاي شركتي دقيقا مثل نيروهاي شركت خصوصي هستند و همون قدر حقوق ميگيرن كه درست هم هست چون برتري ندارن نسبت به هم. حالا چرا اين شركتي ها ادعا ميكنن حقوقمون كمه و وضعيت زندگيمون خيلي سخته و نيرو هاي بخش خصوص اين ادعا رو ندارن اله اعلم!!
      چرا بايد كارگري كه براي دولت كار ميكنه توقع استخدام داشته باشه ولي كارگري كه توي شركت خصوصي كار ميكنه نه؟
      چرا دولت همواره توجه بيش از اندازه به كارگر هاي خودش و حقوق و مزايا شون و امنيت شغلي شون داره ولي در مورد كارگر هاي شركت خصوصي اين حساسيت و توجه وجود نداره؟
      در صورتي كه از نظر شاءن و شخصيت و حقوق و مزايا و امنيت شغلي و توانايي و … با هم برابر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام