آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

بهره‌مندی فرزند یا همسر قهرمانان ورزشی از امتیاز استخدام و معافیت از سربازی

لایحه اصلاح تبصره (۵) الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از لحاظ امتیاز معافیت از سربازی و استخدام در قالب پیمانی برای یک فرزند یا همسر قهرمانان ورزشی مدال آور خبر داد.

مجید انصاری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستورکار امروز(یکشنبه ۹ آبان ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لایحه اصلاح تبصره (۵) الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس آنچه در تبصره ۴ این لایحه مصوب کردیم یکی از فرزندان قهرمانان اول تا سوم بازی‌های المپیک، جهانی، بازی‌های آسیایی و رشته‌های ورزشی تحت پوشش کمیته ملی المپیک، همچنین مقام‌های اول تا سوم بازی‌های جام جهانی فوتبال، بسکتبال و والیبال و قهرمانان بازی‌های پاراالمپیک، پاراآسیایی و المپیک ناشنوایان با معرفی وزارت ورزش و جوانان و موافقت ستاد کل نیروهای مسلح از سربازی معاف می‌شوند.

انصاری با اشاره به دیگر امتیازی که توسط قانونگذاران فعال در کمیسیون اجتماعی مجلس برای این قهرمانان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از امتیازهایی که در تبصره ۵ این لایحه به آن اشاره شد این است که همسر یا یک فرزند مقام‌های اول تا سوم بازی‌های پاراالمپیک، پاراآسیایی و المپیک ناشنوایان با معرفی وزارت ورزش و جوانان و با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوطه به صورت پیمانی استخدام شوند.

وی افزود: یک تبصره الحاقی نیز ذیل این تبصره‌ها داشتیم که در آن آمده است ورزشکارانی که در مسابقات المپیک یا پاراالمپیک یا مسابقات جهانی و جام جهانی رشته‌هایی که در تبصره ۴ و ۵ برشمردیم، همچنین کسانی که مدافع و مروج ارزش‌ها و آرمان‌ها هستند و فعالیت‌های انسان دوستانه دارند هم با معرفی وزیر ورزش و جوانان و تایید ستاد کل نیروهای مسلح می‌توانند از مزایای این تبصره‌ها بهره‌مند شوند.

1 دیدگاه

  1. متاسفانه قوانین آنقدر تبصره و ماده دارند که اصل قانون اجرایی نمیشور.خدمت سربازی بصورت تبعیض امیز اجرا میشود و ایثارگران و طلاب و ورزشکاران و درس خوان ها و کف پا صاف ها و کسانی که دستشان عرق میکند و تک فرزندان و….از سربازی معاف هستند و فقط فرزندان قشر متوسط به سربازی میروند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام