آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

ابهام در تأمین بودجه لایحه رتبه بندی معلمان و سایر طرح‌های افزایش حقوق ارگان‌های متقاضی

ابهام در تأمین بودجه برخی طرح‌ها اعم از رتبه بندی معلمان و دو طرح افزایش حقوق و افزایش بودجه ایثارگران

نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: برخی طرح ها اعم از رتبه بندی معلمان و دو طرح برای افزایش حقوق و افزایش بودجه ایثارگران در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با افکارنیوز با بیان اینکه ما باید در زمینه افزایش حقوق‌ها و افزایش حقوق ارگان‌های متقاضی تصمیم واحدی اتخاذ کنیم، گفت: ما باید درباره طرح ها و لوایح با محتوای افزایش حقوق، از جمله لایحه نظام رتبه بندی معلمان یک تصمیم واحدی بگیریم.

وی تاکید کرد: به اعتقاد بنده دولت و مجلس باید تمامی طرح ها و لوایح مربوط به افزایش حقوق را در قالب یک مجموعه مجزا بررسی کنند و بالاخره در این زمینه یکسری جلسات مشترک برگزار شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید منابع مالی طرح ها و لوایح منوط به افزایش حقوق برخی ارگان ها به درستی دیده شود، بیان داشت: در هفته گذشته و در جلسات علنی و غیرعلنی همه نمایندگان به این نتیجه رسیدیم که ۵۰ درصد بودجه امسال با کسری مواجه است.

وی تاکید کرد: برخی طرح ها اعم از رتبه بندی معلمان و دو طرح برای افزایش حقوق و افزایش بودجه ایثارگران در دستور کار مجلس قرار گرفته و اینها باید مشخص شود که وقتی ما با ۵۰ درصد کسری بودجه مواجه هستیم چطور می توانیم هزینه این طرح ها را تأمین کنیم لذا ابتدا باید منابع این طرح ها مشخص شود.

ابوترابی بیان داشت: بنابراین ابتدا باید مجلس و دولت دور یک میز بنشینند و در این زمینه ها با هم مذاکراتی داشته باشند و برخی اقشار مردمی را پیرو افزایش حقوق متوقع نکنند.

وی بیان داشت: ما ابتدا باید شرایط مملکت را در نظر بگیریم و بعد به سمت اینگونه طرح و لوایح هزینه ای برویم.

ابوترابی بیان داشت: برخی مسابقه گذاشتن تا خواسته‌های مردم را در بوق و کرنا کنند ولی واقعیت این است که ما می آییم پیرو این رویکرد برخی بندگان خدا را متوقع می کنیم و اما نمی دانیم منابع این اقدامات را باید از کجا تامین کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد کسری بودجه داریم، بیان داشت : منابع همان اقشاری که با افزایش حقوقشان موافقت کردیم هم در حال حاضر در اختیار نداریم به عنوان مثال برخی اقشار خرید خدمتی شش ماه است که حقوقشان را دریافت نکرده اند. همچنین معلمان پاداش پایان خدمتشان را یک الی دو سال است که دریافت نکرده اند و از دولت و وزارتخانه طلب دارند، پس اگر ما منابع لازم را داریم چرا نباید حقوق این افراد را بدهیم و اگر منابعی وجود ندارد پس چرا برخی اصرار بر افزایش حقوق برخی اقشار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام