اخبار اداری و استخدامی

ایمان منصوری- سرپرست امور مدیریت عملکرد و ارتقای فرهنگ سازمانی سازمان اداری و استخدامی

ایمان منصوری سرپرست امور مدیریت عملکرد و ارتقای فرهنگ سازمانی شد.

هم‌زمان با پایان‌یافتن مأموریت دکتر محمد هاشمیۀ انارکی، آقای ایمان منصوری به عنوان سرپرست امور مدیریت عملکرد و ارتقای فرهنگ سازمانی منصوب شد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از روابط‌عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، دکتر میثم لطیفی در جلسۀ تودیع و معارفۀ سرپرست امور مدیریت عملکرد و ارتقای فرهنگ سازمانی که ظهر امروز برگزار شد، گفت: با همت این امور باید موضوع مدیریت، راهبری و ارزیابی عملکرد در دستگاه‌های اجرایی جدی گرفته شود. سازمان اداری و استخدامی کشور باید نقاط ضعف دستگاه‌ها را به آنان هدیه کند و آنان را در جریان وضعیتشان قرار دهد.

وی در توصیه به سرپرست امور مدیریت عملکرد و ارتقای فرهنگ سازمانی تأکید کرد: در راستای بیانات رئیس‌جمهوری محترم مبنی بر مردمی‌شدن دولت، در ارزیابی‌ها از اطلاعاتی که مردم می‌دهند استفاده کنید؛ امروز الگوهای مواجهۀ با مردم تغییر کرده است و مردم راحت‌تر می‌توانند نظرشان را برسانند. مردم باید در همۀ امور از جمله امر مدیریت نقش داشته باشند.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: جشنوارۀ شهید رجایی باید از یک رویداد یک‌روزه به یک فرآیند تبدیل شود، ارزیابی‌ها باید مستمر باشند، بهتر است وضعیت عملکرد دستگاه‌ها در شاخص‌های مختلف به صورت ماهانه اعلام و اطلاع‌رسانی شود.

دکتر لطیفی با مهم‌خواندن موضوع فرهنگ ‌سازمانی خاطرنشان کرد: باید به سمت شاخص‌های فرهنگ اداری مطلوب اسلامی حرکت کنیم؛ اولین موضوع در سیاست‌های نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری فرهنگ اسلامی و فرهنگ‌سازی آن است. باید بر مهم‌ترین نقاط ضعف این حوزه و آسیب‌های فرهنگ اداری مانند تعارف، تبانی و توجیه، درد مردم را درد خود ندانستن، کم‌کاری، ارائۀ گزارش‌های صوری و کم‌فایده و مسائلی از این دست تمرکز کنیم. فرهنگ نگاه به ارباب رجوع باید اصلاح شود؛ وجود ارباب رجوع یک نعمت و فرصت است، باید احساس خادم مردم بودن برای کارکنان تبدیل به یک فرهنگ شود.

وی ادامه داد: منشور اخلاقی کارکنان نیز باید شاخص داشته باشد و عملیاتی شود. ارزیابی استراتژیک نیز وظیفۀ این امور است که باید بر اساس سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری و شاخص‌های بین‌المللی صورت گیرد.

دکتر لطیفی با کارشناس‌پایه خواندن سازمان اداری و استخدامی کشور، تأکید کرد: از ظرفیت کارشناسی سازمان استفاده کنید، به کارشناسان سازمان که تحول‌خواه، خوش‌فکر و باانگیزه میدان دهید و آنان را جدی بگیرید.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور همچنین بر فعال‌سازی دبیرخانۀ شورای‌عالی اداری و استفاده از ظرفیت این شورا برای تحول نظام اداری تأکید کرد.

وی در پایان از زحمات و تلاش‌های دکتر هاشمیۀ انارکی تشکر و برای آقای منصوری آرزوی توفیق روزافزون کرد.

گفتنی است، منصوری از کارشناسان جوان سازمان اداری و استخدامی است که در سال ۱۳۹۰ به استخدام دولت درآمده است. عضویت کمیسیون ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور در ستاد مرکزی جشنواره شهید رجایی، همکاری در تهیۀ نظام‌نامه توسعۀ فرهنگ سازمانی، طراحی و راهبری سامانۀ اعلام نتایج دولت، طراحی مدل ارزیابی عملکرد وزرا و معاونان رئیس‌جمهور و طراحی سامانۀ ارزیابی فرهنگ نظام اداری (سافا) از جمله اقدامات برجسته وی در نظام اداری محسوب می‌شود.

از جمله سوابق کاری وی می‌توان به کارشناس بهره‌وری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور، رئیس گروه ارزیابی عملکرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و همچنین معاون ارتقای فرهنگ سازمانی و دبیرخانۀ شورای‌عالی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور اشاره کرد. منصوری متولد ۱۳۶۲ و دانش‌آموختۀ دانشگاه علامه طباطبایی است.

مطالب مرتبط:

1 دیدگاه

  1. تورو خدا این طرح ساماندهی نیروهای شرکتی رو تصویب کنید و مارو از این برده داری تو بانک ها و سایر نهادهای دولتی نجات بدید. ما پونزده سال تو بانک قوامین به عنوان نیروی شرکتی کار کردیم و حالا که با بانک سپه ادغام شده دوباره ما رو شرکتی نگه داشتن. تبدیل وضعیت پنج هزار و پونصد نفر نیروی شرکتی خدماتی بانک های ادغامی در بانک سپه و تبدیل وضعیت همه نیروهای شرکتی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام