اخبار اداری و استخدامی

میثم لطیفی برای ارائه پیشنهاد بهبود نظام اداری کشور فراخوان داد

دکتر میثم لطیفی طی نامه‌ای به تمامی وزارت‌خانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی خواستار اجتناب از ارسال هرگونه پیام تبریک، تاج گل و سایر اقدامات مشابه برای تبریک انتصاب وی شد

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نوشت:

ضمن سپاس از ابراز لطف و بذل محبت همۀ مدیران و همکاران در دستگاه‌های اجرایی کشور، نظر به لزوم پایبندی عملی به اهداف اقتصاد مقاومتی و پرهیز از هرگونه هزینه غیرضرور، خواهشمند است از ارسال هرگونه پیام تبریک، تاج گل و سایر اقدامات مشابه به منظور تبریک انتصاب این بنده اجتناب فرمایند.

بی‌شک اینجانب همواره و مشتاقانه خواستار دریافت پیشنهادات سازندۀ یکایک دوستان در پیشبرد هرچه بهتر نظام اداری کشور هستم.

میثم لطیفی

21 دیدگاه

  1. جناب آقای دکتر لطفی
    سلام علیکم
    با احترام ضمن عرض تبریک بمناسبت انتصاب شما مطالبی به شرح زیر استحضار می‌رسد
    1-با توجه به اینکه ارزشمندترین سرمایه هر کشور منابع انسانی آن کشور است . فارغ از جنسیت، سن، رنگ، تحصیلات،قومیت ، ژن و … لذا پیشنهاد میکنم بر مبنای سیاستهای کلی نظام، نظام جامع مدیریت منابع انسانی کشور را تهیه و تصویب نمایید.
    2-بر مبنای بند اول نظام مدیریت منابع انسانی اقشار مختلف را متناسب با تخصص های ایشان نیز تهیه و تصویب نمایید.
    3- به منظور تعمیق دین مبین اسلام نظام اولویت بندی استخدام در سازمانها به ویژه سازمانهای عمومی دولتی را ازبین معتقدین به مکتب اسلام و انقلاب اسلامی انجام نمایید.
    4-و …

  2. لطفا در سازمان ها افراد درستگار، صادق و خداترس را شناسایی و به کارهای مهم و مدیریتی منصوب نمایید. در این سال ها هر چه دیده ایم تحویل گرفتن افراد باندباز بوده است. برای افراد تحصیلکرده ای که با توجه به استعدادهای تحصیلی خودشان بدون امکانات و از خانواده هایی با سطح زندگی متوسط وپایین تر بوده اند اما توانسته اند خودشان را به سطح قابل قبول تحصیلاتی برسانند حمایت کنید واقعا افرادی که در اوج نعمت و دارایی بوده و تحصیل کرده اند بخاطر روابط و شرایط مالی خانواده هایشان خیلی زود مشغول به کار می شوند اما افراد مستعد متاسفانه به دلیل نداشتن آن شرایط جایی مشغول به کار نمی شوند که بتوانند همچنان توانمندی هایشان را برای پیشرقت کشور به کار ببندند. و ثرمتمندان ثروتمندتر و قشر ضعیف ضعیف تر می شوند.

  3. باسلام و ارزوی موفقیت
    ۱. جایگزین مدیران جوان وکاربلد در هر حرفه ای
    بویژه مدیران بانکها که سالها از سن بازنشستگی انان گذشته است و یا تغییر دولت فقط جایشان
    عوض میشود
    ۲. جوانان بامید کار سالها تحصیل نموده اند و زمانبرای خود خریده اند تا جایی کار کنند و بتوانند زندگی نمایند که امروز سن استخدامشان
    گذشته و از ترسشان ازدواج هم نمیکنند در اسلام عذب ماندن خود گناه محسوب میشود
    ۳. پیش نهاد میشود سن استخدام و بازنشستگی
    اصلاح شود وار نیروی که استخدام میشود تعهد اخذگردد که پس از یکسال ازدواج نمایند ولی با
    ارایه عقد نامه درصدی و پس از بچه دار شدن درصد دیگری به حقوقشان اضافه شودو هم چنین از طریق وزارت مسکن در اولویت واگذاری مسکن قرار گیرند
    ۴. ملکه یک کندو بدون زنبور های کارگر محکوم به فنا هستند، امروز کار فرمایان فقط به فکر این
    هستند که سود خود را حداکثر نمایند بیکاری کارگرو از هم پاشیده شدن کانون خانواده برایشان مهم نیست
    ۵. بیکاری وعدم امنیت شغلی علت اصلی عدم ازدواج جوانان و عدم فرزند اوری و کشیده شدن به سمت سگ بازی است موفق باشید

  4. باسلام لطفا هرچه زودتر با تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی بساط ظلم به کارکنان با واسطه قرار دادن مدیران دلال شرکتی برچیده شود
    با سپاس

  5. سلام. بعضاً در ادارات جذب ها قومی قبیله ای شده نیمه متمرکز بودن آزمون های استخدامی مرحله دوم آزمون را کاملا به ادارات واگذار کرده .من باب مثال اداره ای در اصفهان بدلیل بیش از هفتاد درصد از جذبش از لرهای شهر کرد و خرم آباد است که بصورت غیر بومی استخدام شدند. لطفاً بومی گزینی و گزینش متمرکز را سرلوحه کار خود قرار دهید.

  6. سلام.سهمیه را به هر نحوی از انحا که باشد از آزمون های استخدامی جمع کنید چه سهمیه خانواده ها معظم شهدا ایثارگران ، خانواده های فرهنگیان در آموزش پرورش و خانواده نیرو های مسلح در ارتش … اجازه دهید شایسته ترین ها براساس تخصص و دانائی جذب شود. در ادارات کارمندان بدون سهمیه دارند جور ناکارآمدی کارمندانی که با سهمیه جذب شدند را می کشند.
    در خصوص خانواده ایثارگران کارمندان تازه استخدام سهمیه ای با حقوق و مزایای بالاتر انگیزه کار را از کارمندان با تجربه و سابقه دار می گیرند. حق ایثارگری مستقیم از سوی بنیاد پرداخت و از فیش حقوقی ادارات تفکیک این برای خودشان هم بهتر است تا مقایسه ای در بین نباشد.

  7. باسلام و خدافوت
    آنچه که به نظر میرسد ، ساختار اداری نیازمندتحولی اساسی است. اینکه در یک سازمان ایرانی اسلامی چند نوع پرداخت وجود دارد خارج از اهداف نظام اسلامی است چون هم سبب بی عدالتی های فراوان و هم سبب وجود رانت های فراوان می باشد (که مشهود هم هست.) و زمانیکه این دو مورد محقق شود ، ظالم حاکم خواهد شد.
    زمانیکه یک عضو رسمی بالاترین حقوق و بالاترین امنیت شفلی را داراست و همان کار را فرد قراردادی یا شرکتی با پایین ترین حقوق و پایین ترین امنیت شغلی انجام میدهند ، انگیزه ها برای انجام امور پایین خواهد بود هرچند این افراد خالصانه زحمت می کشند پس آنچه که در استخدام ها ، لازم است حذف انواع و اقسام( قراردادی ، شرکتی ، حجمی و ….) استخدام هاست. و واگذاری برخی امور سازمان ها به پیمانکاران باید به معنای واقعی و قانونی باشد نه به صورت سوری.
    الان شاهد پیمانکاری شدن مشاغل حاکمیتی هستیم که برخلاف قانون است که این خود دورزدن قانون بخاطر خلا قانون است.
    انچه که الان در درجه اولویت قرار دارد ، تعیین تکلیف نیروهای شاغل در سازمانها با وضع قانون جامع و شامل است که انواع و اقسام استخدام ها و پرداخت ها جای خود را به یکپارچگی دهد.که البته وضع این قوانین هم باید به گونه ای باشد که شمولیت داشته باشد و باعث دورزدن آن توسط سازمانها نباشد.
    شمولیت این قانون باید به گونه ای باشد که افراد شایسته و باتجربه که به دلیل قوانین ناقص مورد بی عدالتی و بی مهری سازمانها قرار گرفتند را نیز شامل شود.
    گام بعدی پس از تعیین تکلیف نیروهای شاغل در سازمان ها ، وضع قوانین چگونگی استخدام در سازمان هاست به گونه ای که متناسب با شرایط جامعه باشد(گروه های سنی نیازمند کار ، نیاز سازمانها و ….).البته این قانون هم باید جامع و شامل باشد و قابلیت دورزدن آن وجود نداشته باشد.
    البته نکات زیاد است اما این فضا مجال آن را نمی دهد.
    باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام