آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، ابتدا همه قراردادها یکسان می‌شود

در طرح ساماندهی کارکنان دولت، ابتدا همه قراردادها یکسان می‌شود.

به گزارش شناسنامه قانون، بابایی کارنامی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی در رابطه با ابهاماتی که در برخی مصاحبه‌های تنظیمی از سوی نمایندگان محترم مجلس در خصوص جزییات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت وجود داشت، توضیحاتی را ارائه کرد.

یکی از نقاط ابهام در برخی مصاحبه‌های اخیر نمایندگان مجلس این بود که به تبدیل وضعیت کارکنان به صورت قراردادی تصریح شده بود؛ پرسشی که به طور مشخص از سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس پرسیده شده است این بود که آیا تبدیل از یک وضعیت قراردادی به وضعیت قراردادی دیگر چه ثمره‌ای برای کارکنان خواهد داشت.

بر اساس پاسخ ارائه شده از سوی بابایی کارنامی، ضمن برداشته شدن کلیه قراردادهای شرکتی، در طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت، ابتدا نسبت به همسان سازی کلیه قراردادهای موجود در دستگاه های اجرایی اقدام می‌شود و در دستگاه‌های اجرایی صرفاً نیروی رسمی، پیمانی و قراردادی (متحدالشکل) خواهیم داشت؛ سپس با اولویت سوابق بیشتر نسبت به پیمانی و رسمی شدن آنها اقدام می‌شود.

فایل صوتی کامل این مصاحبه را بشنوید:

 

گفتنی است، پیش از این یکی از نمایندگان مجلس، خلیل بهروزی فر اعلام کرده بود که در صورت تصویب طرح «ساماندهی استخدام کارکنان دولت»، تبدیل وضعیت نیروهای دولتی دارای رابطه استخدامی شرکتی، حجمی و کار معین به پیمانی و رسمی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

همچنین ایشان ادامه داده بودند: در طرح مذکور آمده افرادی که بیش از سه سال در سیستمی فعالیت کنند باید قراردادی و یا رسمی شوند.

متن کامل خبر: تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی، حجمی و کار معین به پیمانی و رسمی در دستور کار مجلس

مصاحبه صوتی بالا در جهت رفع برخی از این ابهامات است.

[su_list icon=”icon: film” icon_color=”#333333″ indent=”0″]

[/su_list]

32 دیدگاه

  1. به نظر اینکار هم درست نبوده اول باید نیروهای با سابقه کار بالا که سالهای سال در انتظار رسمی شدن بودن رسمی میشدن زیرا یارو به دو سه ماه ورود به کار فقط بخاطر ایثارگری رسمی شدن و بعد به قول خودشان شرکتیها و غیرو اما بازم تبعیض و …………

  2. سلام
    واقعا ناعدالتیه،کار مشابه و حتی بیشتر انجاام بدی و نصف بقیه حقوق بگیری
    موقع پاداش و خدمات رفاهی بشه بازم نصف بگیری و بگن قراردادت اینطوریه…اینجوری انگیزیه کاری هم میاد پایین وقتی دوتا همکار کار یکسان انجام بدن و دوتا حقوق متفاوت بگیرن و….
    کاش میشد پیگیری کرد کاش واقعا این طرح اجرا بشه و بین بقیه طرح ها گم نشه..
    کاش تموم بشه این ناعدالتی و …

  3. بازهم ممنون !! فکر کنم دهها سایت دارند درخصوص تبدیل وضعیت وحذف پیمانکاران تامین نیرو تلاش میکنند !! امیدوارم روزی پاسخگوی این همت آنان باشیم !! ولی خواهش میکنم هیچ فرقی بین نیروهای غیررسمی نگذارند ! چون اونایی که قراردادی هستند هرگز زیرپوشش شرکت نیستند و قانون کاری هستن !!

  4. سلام
    خبرنگار محترم فرمودند : من نماینده شرکتی ها وقراردادیها هستم ؛؛ اما متاسفانه هرگز دغدغه ی شرکتیها را ندارند !!! چون اگر داشت نوع بیانش درهنگام سوال فرق میکرد وقبل از سوال از این نماینده ی محترم خودش را معرفی میکرد نه بعدازاینکه نماینده خبر را اعلام کند !! این نوعی زرنگیست وهمکاران فریبت را میخورند !!

  5. باسلام تکلیف نیروهای پیمانی که 10سال سابقه پیمانی براساس رای 555 دیوان عدالت اداری دارند چیست؟آیا نباید به رسمی تبدیل وضع بشن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام