آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

تکذیب کاهش حقوق کارکنان دولت به نقل از رییس سازمان برنامه و بودجه

تکذیب کاهش حقوق کارکنان دولت به نقل از رییس سازمان برنامه و بودجه

سازمان برنامه و بودجه كشور در اطلاعيه اي اعلام كرد: اخبار و مطالبي كه در مورد كاهش حقوق كارمندان و كاركنان دولت در برخي از شبكه هاي اجتماعي به نقل از معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و  بودجه كشور  منتشر شده  كذب محض است.

به گزارش مركز اطلاع رساني، روابط عمومي و امور بين الملل، در اين اطلاعيه تاكيد شده كه اصلاحات ساختاري و افزايش بهره وري با اتكا به نيروهاي توانمند كشور از جمله كاركنان دولت از جمله برنامه هايي است كه اين سازمان در قالب برنامه و همچنين بودجه سال  اينده با جديت آن را دنبال ميكند.

اما ماجرای خبر چه بود؟

برخی خبرگزاری‌ها به نقل از مسعود میرکاظمی، در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری که در خصوص برخی تغییرات بودجه‌ای در اواخر دولت قبل، از آن‌ها به عنوان بی‌قانونی یاد کرد آورده بودند: قطعا باید سیاست‌های انقباضی را اجرا کرد وگرنه باید شاهد کسری بودجه و احتمالا تورمی بود که صدالبته بیشترین فشار را به حقوق‌بگیران ثابت (کارمندان) خواهد آورد.

به گفته این خبرگزاری‌ها، رئیس سازمان برنامه ادامه داده بود: راه حل ابتدا کشیدن ترمز ول‌خرجی‌ها، کم کردن از ریخت‌وپاش‌های بیهوده و کاهش حقوق مدیران و نجومی‌بگیران است. اگر مسئولان در حد کارمندان حقوق بگیرند می‌توان از کارمندان نیز انتظار تحمل کاهش حقوق‌شان (البته به‌صورت پلکانی) را داشت!

همچنین خبرگزاری‌ها مدعی شده بودند که وی قبلا و در خصوص افزایش حقوق معلمان نیز هشدار کاهش را داده بود.

مطلب مرتبط:

فوق‌العاده ویژه معلمان نیازمند مصوبه هیئت وزیران و تأمین بار مالی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام