فروشگاه کتاب استخدامی اداری ها
مقررات و مصوبات

تقويم اصناف، حرفه ها و مشاغل کشور

مصوبه تقويم اصناف، حرفه ها و مشاغل کشور (مصوبه شماره۱۴۰۲/۳۵۴۷/دش مورخ ۱۴۰۲/۲/۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی)

(مصوب جلسه ۸۸۱ مورخ ۱۴۰۲/۲/۱۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی)

شورای فرهنگ عمومی

وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی

وزارت صنعت، معدن و تجارت

اتاق اصناف ایران

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

ماده واحده «تقویم اصناف، حرفه ها و مشاغل کشور» که در جلسه ۸۸۱ مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و براساس مصوبه جلسه ۷۹۲ مورخ  ۱۴۰۱/۱۲/۰۲ شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌گردد:

تقويم اصناف، حرفه ها و مشاغل کشور

«ماده واحده- در راستای ماده ۲ آیین‌نامه «نحوه نام‌گذاری روزها و مناسبت‌های خاص» (مصوب جلسه ۶۴۸ مورخ ۱۳۸۸/۰۶/۲۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی) و با توجه به اهمیت اصناف، حرفه‌ها و مشاغل در گسترش و تعالی اخلاق حرفه‌ای، فرهنگ عمومی، آیین فتوت و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و نقش کم‌نظیر آنها در مناسبات و تحولات اجتماعی نظیر انقلاب اسلامی ایران؛ دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی موظف است نسبت به تدوین، پیگیری و ترویج تقویم رویدادمحور اصناف، حرفه‌ها و مشاغل کشور و ارسال پیشنهادهای مختلف به صحن شورای فرهنگ عمومی برای بررسی و درج در تقویم اقدام نماید.

تبصره ۱- این تقویم، در کنار تقویم رسمی کشور، در سطح ملی و با کاربرد تخصصی منتشر شده و در دسترس عموم مردم و رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

تبصره ۲- آیین‌نامه اجرایی مشتمل بر شاخص‌ها، شرایط و کاربرگ پیشنهاد، توسط «کارگروه نام‌گذاری روزها و مناسبت‌های خاص» شورای فرهنگ عمومی کشور، که در این ماده واحده به اختصار «کارگروه» نامیده می شود، تدوین و اعلام خواهد شد.

تبصره ۳- پیشنهادهای گوناگون اصناف، حرفه‌ها و مشاغل برای ثبت در تقویم مذکور، در مرحله اول در «کارگروه» بررسی و در صورت تأیید، به تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور خواهد رسید.

تبصره ۴- در جلساتی از «کارگروه» که موضوع آن به بررسی پیشنهادهای تقویم اصناف، حرفه‌ها و مشاغل کشور، ارتباط داشته باشد، نماینده تام‌الاختیار اتاق اصناف ایران؛ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران؛ وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت با حق رأی به جلسه دعوت می‌شوند.

تبصره ۵- با توجه به رویدادمحور بودن این تقویم، پیشنهادهای گوناگون صرفاً درصورتی در «کارگروه» بررسی خواهد شد که در پیوست پیشنهاد نام‌گذاری، نهاد پیشنهاددهنده اعم از صنف، اتحادیه، انجمن و سایر عناوین مشابه نسبت به برگزاری رویدادها و در نظر داشتن اقدامات و برنامه‌های گوناگون فرهنگی، رسانه‌ای و اقتصادی برای ایجاد جریان عمومی در ایام مرتبط، متعهد گردد.

رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ـ سیدابراهیم رئیسی

1 دیدگاه

  1. بنام خدا
    اگرروی سایتون میشه کارگاه های که نیاز به کارگر رسمی دارندبه هرحال از کارمعلق میشن وجویای بیمه اجباریندبدون‌دستمزند قرادهید. باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام