تعطیلات و مرخصی

بخشنامه استانداری تهران: نحوه حضور کارکنان در ادارات از ۲۸ مرداد ماه

بخشنامه نحوه حضور کارکنان در ادارات از ۲۸ مرداد ماه

خبر مورخ 22 مرداد 1399

در صورت تصویب در ستاد ملی کرونا؛ ادامه لغو طرح ترافيک و دورکاری کارمندان

معاون وزیر کشور:​ امروز پیشنهاد ادامه لغو طرح ترافيک و حضور یک سوم کارمندان تا پایان مرداد را به ستاد ملی کرونا ارائه کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای ذوالفقاری در حاشیه جلسه کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی کرونا در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به گزارشی که در جلسه دادم روند بیماری و مرگ و میر در دو هفته گذشته روند کاهشی را نشان می‌دهد که دلیل آن لغو طرح ترافيک و کاهش حضور کارکنان در حد یک سوم در ادارات است.

وی گفت: بر همین اساس امروز در جلسه تصویب شد که به ستاد ملی پیشنهاد دهیم لغو طرح ترافيک و حضور یک سوم کارمندان در ادارات تا پایان مرداد تداوم داشته باشد که در صورت تصویب در ستاد ملی اجرایی خواهد شد.

خبر مورخ 11 مردادماه

دورکاری یک سوم کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان تهران این هفته هم تمدید شد

استاندار تهران با اشاره به تشدید نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی از تمدید دورکاری یک سوم کارکنان دستگاه های اجرایی استان تهران در هفته جاری خبر داد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به به تصمیم‌های جدید ستاد ملی کرونا برای این استان اظهار داشت: طی هفته جاری طرح ترافیک در پایتخت به حالت تعلیق درآمده و بقیه محدودیت‌‍‌ها همچون هفته‌های گذشته پابرجاست.

وی ادامه داد: حضور و تجمع مردم در اماکن مختلف به ویژه سیستم حمل‌ونقل عمومی به شیوع گسترده‌تر این ویروس در تهران منجر شد و امید است تعلیق طرح ترافیک نقش مهمی در مدیریت این جریان داشته باشد.

استاندار تهران سپس تاکید کرد: دورکاری و کاهش یک سومی کارکنان دستگاه های اجرایی استان تهران این هفته نیز تمدید شد.

محسنی‌ بندپی سپس گفت: ساکنان و شهروندان استان تهران از حضور در اماکن شلوغ و پرجمعیت خودداری کرده و در صورت حضور تمامی پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک را رعایت کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نظارت جدی بر رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک به ویژه در اماکنی همچون پاساژها و مراکز شلوغ تشدید می شود و از شهوندان و اصناف مختلف درخواست می شود پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند.

خبر مورخ 31 تیرماه

ابهام در دورکاری کارمندان در سازمان اداری و استخدامی

بر اساس بخشنامه داخلی سازمان اداری و استخدامی ابهاماتی درخصوص دورکاری برخی کارمندان مستقر در تهران ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری  تسنیم، داود ملایی  معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان اداری و استخدامی کشور در مکاتبه‌ای با مسئولاناین سازمان اعلام کرده است، پیرو نامه تاریخ 28 تیر ماه با توجه به اینکه مصوبه استانداری تهران شامل دستگاههای استانی می‌باشد، خواهشمند است نامه مذکور را کن لم یکن تلقی نمایند.

در ادامه نامه نیز آمده است، لازم به ذکر است به محض تصمیم گیری در خصوص دور کاری برای دستگاههای ملی مراتب اعلام خواهد شد.

گفتنی است، در مکاتبه اولیه معاون پشتیبانی سازمان اداری و استخدامی با توجه به تایید معاون استاندار تهران مبنی بر کاهش تعداد کارکنان از 28 تیر ماه به میزان یک سوم به عنوان دورکار یا مرخصی، از واحدهای مختلف خواسته شده بود نسبت به معرفی افراد واجد شرایط تا پایان روز 28 تیر ماه اقدام کنند که همانطور که در ابتدا ذکر شده این نامه کان لم یکن اعلام شده است.

خبر مورخ ۲۹ تیرماه

از سی تیرماه؛ بانک‌های دولتی و نیمه دولتی با دوسوم پرسنل فعالیت می‌کنند

بانک‌های دولتی و نیمه دولتی هم مشابه دستگاه‌های اجرایی از سی تیرماه با دوسوم پرسنل فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی درخصوص نحوه حضور کارکنان بانک‌های عضو شورا اظهار داشت: حسب درخواست رییس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی و موافقت استاندار محترم تهران با توجه به شیوع ویروس کرونا از دوشنبه مورخ ۳۰ تیرماه ۹۹ تا اطلاع ثانوی کارکنان بانک‌ها با دوسوم پرسنل در محل کار فعالیت می‌کنند.

وی افزود: همچنین یک سوم باقیمانده از حضور درمحل کار معاف شده و به صورت نوبت بندی و چرخشی اقدام به دورکاری و یا از مرخصی مجاز استفاده خواهند کرد. ضمنا در ساعت کاری هیچ گونه تغییری به عمل نیامده است.

وی یادآور شد: بدیهی است استفاده از ماسک برای کلیه کارکنان و مراجعین محترم الزامی می‌باشد.

خبر مورخ ۲۹ تیرماه

ابلاغ بخشنامه نحوه حضور کارکنان ستادی و قضایی مستقر در استان تهران

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه اجرای بخشنامه نحوه حضور کارکنان ستادی و قضایی مستقر در استان تهران را ابلاغ کرد.

دکتر امین‌حسین رحیمی با ابلاغ بخشنامه شماره ۹۰۰۰/۳۵۶۶۲/۵۰۰۰ مورخ ۹۹/۰۴/۲۹ اجرای مفاد بخشنامه ۱۶۹۳۷-۱مورخ ۹۹/۰۴/۲۵ ستاد مديريت كرونا را الزامی اعلام کرد.

شایان ذکر است پیرو بخشنامه فوق الذکر ستاد مدیریت کرونا، دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن برنامه‌ریزی، کلیه خدمات عمومی حوزه مسئولیت خود را با حضور دو سوم کارکنان ارائه و تا یک سوم کارکنان را از طریق دورکاری یا اعطای مرخصی به صورت نوبت‌بندی از حضور در محل کار معاف نمایند.

لازم به ذکر است اجرای صحیح و دقیق پروتکل‌های ابلاغی این بخشنامه ستاد مدیریت کرونا از تاریخ ۹۹/۰۴/۲۹ به مدت ۱۰ روز قابل اجرا می‌باشد.

خبر مورخ ۲۵ تیرماه

دورکاری یک سوم کارمندان استان تهران از شنبه ۲۸ تیرماه

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران با اشاره به دورکاری یک سوم کارمندان استان تهران از شنبه ۲۸ تیرماه گفت: این دورکاری مشمول وزارتخانه ها نیز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، غلامرضا عباس پاشا در مورد وضعیت فعالیت ادارات اظهار داشت: امروز ۲۵ تیرماه مصوب شد کلیه دستگاه‌های اجرایی مستقر در استان تهران و حتی وزارتخانه ها به استثنای بیمارستان‌ها، مراکز پزشکی – درمانی و دستگاه‌های خدمات رسان موظف هستند تا از ظرفیت دوسوم کارمندان خود از شنبه ۲۸ تیرماه استفاده کنند.

وی ادامه داد: یک سوم باقی مانده نیز به صورت نوبت بندی و چرخشی اقدام به دورکاری و انجام امور سازمان خود خواهند کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران با بیان اینکه برای مدیران دستگاه‌هایی که این مصوبه را اجرایی نکنند نمره منفی لحاظ خواهد شد خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه مسئول مستقیم هر سازمان می‌بایست این دستورالعمل را از شنبه اجرایی کند در صورت عدم اجرا از طریق نهادتای نظارتی به صورت قانونی برخورد می شود.

مقررات مرتبط:

لغو دورکاری (حضور دو سوم) و تغییر ساعت کاری از ۱۰ خرداد ۹۹

تغییر ساعت کار دستگاه‌های اجرایی و حضور دو سومی کارکنان از 23 فروردین 99

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام