قوانین و مقررات مالیاتی

اصلاح اساسنامه جامعه مشاوران مالیاتی ایران

اصلاح اساسنامه جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران (تصویب‌نامه شماره ۷۵۶۱۷/ت۵۵۸۸۸هـ مورخ ۵/۷/۱۳۹۹ هیئت وزیران)

وزارت امور اقتصادی و دارایی

هیئت وزیران در جلسه ۲/۷/۱۳۹۹ به پیشنهاد شماره ۱۵۳۸۹۸/۱۵۸۵۵/۲۰۰/ص مورخ ۲۴/۷/۱۳۹۷ وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد ماده (۲۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده -مصوب ۱۳۸۷- تصویب کرد:

اساسنامه جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران موضوع تصویب‌نامه شماره ۱۲۰۶۲/ت۴۲۹۳۹هـ مورخ ۲۸/۱/۱۳۹۱ و اصلاحات بعدی آن به شرح زیر اصلاح می‌شود:

۱- متن زیر به عنوان بند (۱۲) به ماده (۳) اضافه می‌شود:

۱۲- صدور پروانه کار حرفه‌ای برای اعضا با رعایت قوانین و مقررات مربوط، صرفاً به منظور فعالیت در حرفه تخصصی مشاور مالیاتی.

۲- در تبصره (۵) ماده (۲۱)، بعد از عبارت “هیئت عالی انتظامی،” عبارت ” هیئت رسیدگی به تخلفات اداری،” اضافه می‌شود.

۳- بندهای (۴)، (۵) و (۶) ماده (۳۸) به شرح زیر اصلاح می‌شوند:

۴- دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر در رشته‌ها و حوزه‌های مالی، مالیاتی، حسابداری، حسابرسی، حقوقی، اقتصادی، بازرگانی و سایر رشته‌ها و گرایش‌های مرتبط با تصویب هیئت تشخیص.

۵- نداشتن رابطه استخدامی (اعم از رسمی یا پیمانی یا قرارداد انجام کار معین یا عناوین مشابه) با دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری.

۶- داشتن حداقل ده سال سابقه کار تمام وقت در یکی از مشاغل مالیاتی، حسابداری،‌ حسابرسی، حقوقی، مالی و محاسباتی، تدریس دروس مالیاتی، مالی و محاسباتی و اقتصادی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی کشور.

۴- متن زیر به عنوان تبصره (۳) به ماده (۲۸) اضافه می‌شود:

تبصره ۳- افرادی که فاقد سابقه کار موضوع بند (۶) این ماده می‌باشند در صورت گذراندن دوره آموزشی حرفه‌ای و گذراندن دوره کارورزی مطابق دستورالعملی که توسط جامعه پیشنهاد و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد و از طریق مراکز فنی و حرفه‌ای و مراکز علمی و آموزشی برگزار خواهد شد مجاز به شرکت در آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران می‌باشند.

۵- متن زیر به عنوان تبصره به ماده (۳۰) اضافه می‌شود:

تبصره- دستورالعمل اجرایی این ماده توسط هیئت مدیره جامعه تهیه و پس از تأیید شورای عالی جامعه به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد.

اسحاق جهانگیری- معاون اول رییس‌جمهور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام