آزمون تعیین صلاحیت
قوانین و مقررات مالیاتی

قانون اصلاح بند ب ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده

قانون اصلاح بند ب ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده (مصوبه مورخ ۵/۱۱/۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی)

نامه شماره ۲۱۹۷۲۶ مورخ ۲۷/۱۱/۱۴۰۱

وزارت کشور

سازمان برنامه و بودجه کشور

وزارت امور اقتصادی و دارایی

در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به پیوست «قانون اصلاح بند ب ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده» که در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ پنجم بهمن‌ماه یکهزار و چهارصد و یک مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۱۸/۱۱/۱۴۰۱ به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره ۱۰۹۳۴۶/۱۱- ۷۹۹ مورخ ۲۴/۱۱/۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی واصل گردیده، جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.

سید ابراهیم رئیسی- رییس جمهور

قانون اصلاح بند ب ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده

ماده واحده- در بند (ب) ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۲/۳/۱۴۰۰ عبارت «به نسبت دوازده درصد (۱۲ %) سهم کلان‌ شهرها، پنجاه و سه درصد (۵۳ %) سهم سایر شهرها و سی و پنج درصد (۳۵ %) روستاها و مناطق عشایری و براساس شاخص‌های جمعیت و توسعه‌نیافتگی مذکور در بند (الف) این ماده توزیع گردد. دستورالعمل اجرایی این بند توسط وزارت کشور با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و ابلاغ می‌شود.» جایگزین عبارت «براساس شاخص جمعیت میان شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری توزیع گردد» می‌شود.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده که گزارش آن توسط کمیسیون اقتصادی به صحن علنی تقدیم شده بود، پس از تصویب در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ پنجم بهمن‌ماه یکهزار و چهارصد و یک مجلس، در تاریخ ۱۸/۱۱/۱۴۰۱ به تأیید شورای نگهبان رسید.

محمدباقر قالیباف- رییس مجلس شورای اسلامی

دانلود فایل ابلاغی قانون

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام