ارزش استخدامی مدرک

ارزش استخدامی مدارک معادل (گواهینامه‌های نوع دوم، MBA ،DBA و…)

ارزش استخدامی گواهینامه های «پایان دوره های آموزش عالی آزاد (MBA، DBA)، تکمیلی، تخصصی و…» و «گواهینامه نوع دوم» صادره از سوی دانشگاه ها، مؤسسات آموزش عالی کشور و شرکت های پژوهشی (بخشنامه ۱۵۸۷۹/۹۲/۲۰۰ مورخ ۱۶/۰۹/۱۳۹۲)

بخشنامه به کلیه دستگاه های اجرایی کشور

با توجه به ابهامات و سؤالات دستگاه‌های اجرایی کشور در خصوص ارزش استخدامی گواهینامه هایی که تحت عناوین «پایان دوره های آموزش عالی آزاد (MBA، DBA)، تکمیلی، تخصصی و…» و «گواهینامه نوع دوم» که از سوی برخی از دانشگاه ها، مؤسسات آموزش عالی کشور و شرکت های پژوهشی صادر می گردد، اعلام می دارد:

۱- تمامی مدارک تحصیلی که در یکی از مقاطع تحصیلی رسمی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری و وزارت بهداشت درمان، و آموزش پزشکی با ارزش علمی و بدون ذکر کلمه «معادل» صادر شود، و برای ادامه تحصیل در یکی از مقاطع تحصیلی بالاتر ملاک عمل قرار گیرد، این مدارک دارای ارزش استخدامی بوده و دستگاه های اجرایی می توانند در چارچوب رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوطه در وضعیت استخدامی کارمندان خود ملاک عمل قرار دهند.

۲- مدارک و گواهینامه هایی که فاقد شرایط بند (۱) این بخشنامه بوده و با الفاظ فوق الاشاره (آموزش عالی آزاد MBA، DBA، تکمیلی، تخصصی، دوره های معادل سازی شده و…) صادر شده و یا شوند، از ارزش استخدامی معادل با مقطع تحصیلی خاص در نظام آموزش عالی کشور برخوردار نیست.

۳- گواهینامه های آموزشی که با عنوان «گواهینامه نوع دوم» توسط این گونه مراکز صادر می گردد، وجاهت قانونی نداشته و فاقد ارزش استخدامی است.

بدیهی است بر اساس مقررات و ضوابط مربوطه، این معاونت هیچ گونه مسؤولیتی در قبال تعیین ارزش استخدامی دوره‌های موصوف نخواهد داشت.

اضافه می‌نماید، دستگاه‌های اجرایی می‌باید از انعقاد قرارداد، صدور معرفی‌نامه برای کارمندان به منظور شرکت در دوره‌های آموزشی فوق‌الاشاره مجری در دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی کشور شرکت های یاد شده و… اکیداً خودداری نمایند.

خاطرنشان می سازد، چنان‌چه کارمندان شخصاً نیز در این دوره ها شرکت نمایند، بر اساس ضوابط و مقررات گواهینامه ها و مدارک مربوط به این دوره ها، قابل ارزشیابی نخواهد بود.

محمود عسکری آزاد- جانشین معاونت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام