آزمون تعیین صلاحیت
قوانین و بخشنامه‌های تأمین اجتماعی

توقف و تعلیق برخی فعالیت‌های سازمان تأمین اجتماعی در آذرماه

اعلام محدودیت‌های کرونایی در فعالیت‌های سازمان تأمین اجتماعی در آذرماه (بخشنامه شماره ۷۸۲۲/۹۹/۱۰۰۰ مورخ ۲۸/۸/۱۳۹۹ سازمان تأمین اجتماعی)

مدیران کل تأمین اجتماعی استان

مدیران درمان تأمین اجتماعی استان

احتراماً، با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و به جهت صیانت از سلامت بیمه‌شدگان و همکاران شاغل در واحدهای اجرایی (بیمه‌ای و درمان) مقتضی است ترتیبی اتخاذ گردد از تاریخ ۱/۹/۱۳۹۹ لغایت ۳۰/۹/۱۳۹۹ اقدامات مشروحه ذیل انجام پذیرد:

۱- برگزاری جلسات هیأت‌های بدوی و تجدیدنظر تشخیص مطالبات، کمیسیون‌های پزشکی (موضوع ماده ۹۱ قانون تأمین اجتماعی) و شوراهای پزشکی در دوره مذکور موقتاً تعلیق گردد.

۲- نظر به اینکه معرفی بمه شدگان به کمیسیون پزشکی مستلزم مراجعه بیمه شده به پزشکان معالج و مراکز درمانی می‌باشد، لذا فرآیند معرفی متوقف لیکن به منظور جلوگیری از زایل شدن شرایط مقرر در مواد (۷۵) و (۸۰) قانون تأمین اجتماعی، ضروریست متقاضیان به نحوی راهنمائی گردند تا نسبت به حفظ و ادامه بیمه‎پردازی اقدام نمایند.

۳- برای انعقاد قرارداد متقاضیان ادامه بیمه با ماهیت غیراجباری، رانندگان، کارگران ساختمانی و… ضرورتی به معرفی آنان جهت انجام معاینات پزشکی بدو بیمه پردازی تا پایان زمان فوق الذکر نبوده و در صورت احراز شرایط مقرر واحد اجرایی می‎بایست ضمن اخذ تعهد کتبی از وی طبق فرم پیوست اقدام نماید.

۴- معرفی بیمه‎شدگان به مراجع پزشکی (پزشک معتمد، شورا و کمیسیون پزشکی) جهت بررسی استراحت پزشکی در دوره صدرالاشاره موقتاً تعلیق می‌گردد، لیکن چنانچه تأیید استحقاق درمان آنان مستلزم پرداخت غرامت دستمزد باشد، در این حالت صدور سند علی‎الحساب و پرداخت تا ۸۰% غرامت ایام بیماری بر مبنای حداقل دستمزد با رعایت سایر شرایط قانونی بلامانع می‎باشد. بدیهی است پرداخت مابقی غرامت طبق ضوابط مربوط منوط به تأیید گواهی استراحت توسط مراجع ذیربط خواهد بود.

توجه: در خصوص استراحت پزشکی بیمه شدگان مبتلا به کرونا مطابق دستور اداری شماره ۴۲۲۵/۹۹/۱۰۰۰ مورخ ۱۶/۵/۹۹ اقدام گردد.

۵- انجام کلیه بازرسی‎ها اعم از کارگاهی و موارد مرتبط با بیمه شدگان (بیمه بیکاری، احراز اشتغال قالیبافان، کارگران ساختمانی و…) در دوره تعیین شده موضوعیت نخواهد داشت.

۶- جلسات کمیته‎های احتساب سوابق (موضوع دستورات اداری ۵۲۹/۵۰۰۰ مورخ ۲۱/۶/۱۳۸۸ و ۹۳۶۲/۹۵/۱۰۰۰ مورخ ۶/۹/۱۳۹۵) صرفاً در رابطه با بیمه‌شدگانی تشکیل گردد که تبعات بررسی پرونده ایشان حائز اهمیت بوده و منجر به صدور احکام تعهدات قانونی بلندمدت می‎شوند. ضمن اینکه پرونده و مستندات مرتبط با موضوع می‎بایست کماکان اسکن شده و به صورت الکترونیک قابل مشاهده باشند و از نقل و انتقال آن بین شعب، ادارات کل و ستاد مرکزی جلوگیری به عمل آید.

۷- آن دسته از فعالیت‌های خط اجرایی طرح پرونده الکترونیک که کاربران یا پرونده‎های فیزیکی به صورت مستقیم در تماس هستند، متوقف و تا پایان دوره فوق‎الذکر شعب صرفاً نسبت به انجام فعالیت‎های ویرایشی اسناد شامل حذف اسناد تکراری و اسناد سفید یا باطله‏‌ای که در سامانه بارگذاری شده، اقدام نمایند.

مصطفی سالاری- مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی

شناسنامه قانون | tamin corona

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام