آزمون تعیین صلاحیت
قوانین و بخشنامه‌های تأمین اجتماعی

فرمول متناسب سازی مشاغل سخت و زیان‌آور تأمین اجتماعی

فرمول متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در مشاغل سخت و زیان‌آور

جزئیات احکام جدید متناسب سازی حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور اعلام شد

به گزارش شناسنامه قانون، بعد از اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان در تیرماه سال جاری و دریافت اولین حقوق بازنشستگان در مرداد ماه با اجرای متناسب‌سازی، برخی از بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور در اجرای متناسب سازی حقوقشان اعتراض داشتند.

ببینید: بخشنامه متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی

به همین منظور احکام متناسب سازی مشاغل سخت و زیان آور که اشتباهاتی در آن صورت گرفته بود اصلاح شد و فرمول جدیدی برای متناسب سازی این گروه از بازنشستگان که در طول خدمت شان ۴ درصد حق بیمه بابت سختی کار بیشتر از سایر بیمه‌شدگان پرداخت کرده بودند و ۲۰ سال سابقه کاری آن‌ها در قانون برابر با ۳۰ سال کار یک بیمه شده عادی است، آماده شد.

فرمول احکام متناسب سازی حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور به این صورت است که ۴/۳۰ را ضرب‌در تعداد سال‌های بیمه پردازی در کار‌های سخت و زیان‌آور می‌کنیم. این فرمول پیشنهادی در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی و هیات امنا این سازمان به تایید رسید و در نهایت مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی دستور اجرا را صادر کرد و از ماه جاری (یعنی آذر ماه) حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور بر اساس احکام جدید متناسب سازی آن اجرا می‌شود.

بر این اساس احکام جدیدی برای بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور در نظر گرفته شده است.

افزایش حقوق بازنشستگان از بودجه متناسب سازی جزء پایه حقوق قرار می‌گیرد

همچنین مقرر شده است مبلغ متناسب‌سازی امسال که بر روی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزوده شد جزء پایه حقوق بازنشستگان محسوب شود و بر این اساس هر سال که افزایش سالیانه بر روی حقوق و دستمزد‌ها صورت می‌گیرد بازنشستگان دریافتی بهتری داشته باشند تا مشکلاتشان کم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام