قوه قضائيه

آیین‌نامه تعرفه‌های خدمات خاص پزشکی قانونی

آیین‌نامه تعرفه‌های خدمات خاص پزشکی قانونی

بر اساس ماده ۳ قانون تشکیل سازمان پزشکی قانونی کشور مصوب ۲۷/۴/۱۳۷۲ مجلس شورای اسلامی بدینوسیله هزینه‌های خدمات خاص پزشکی قانونی با در نظر گرفتن تعرفه‌های مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرح تصویب و از تاریخ ابلاغ، لازم‌الاجرا است.

ماده ۱. سازمان پزشکی قانونی کشور و کلیه ادارات کل، مراکز و شعب تابعه موظفند تعرفه‌های خدمات خاص پزشکی قانونی در سال ۱۳۹۶ را مطابق تعرفه موضوع ماده ۲ آیین‌نامه از تاریخ ابلاغ اخذ و به حساب درآمد عمومی کشور واریز نمایند و کلیۀ آیین‌نامه‌های ملغی‌الاثر می‌باشد.

ماده ۲. سازمان پزشکی قانونی کشور مجاز به دریافت تعرفه خدمات خاص پزشکی قانونی به شرح زیر بوده و موظف است رسید وجوه دریافتی را به مراجعین یا نماینده آنان تحویل نماید. ضمناً هزینه خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی که به مراکز خارج از سازمان ارجاع می‌شود، حسب مورد توسط متقاضی به همان مراکز پرداخت می‌گردد.

تبصره- چنانچه موارد ارجاعی از مراجع دولتی (به غیر از محاکم قضایی و ضابطین مربوطه) باشند در کلیه بندهای زیر تعرفه به میزان پنجاه درصد افزایش خواهد یافت.

ماده ۳. در صورت تشخیص سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص افرادی که معسر از پرداخت هزینه‌های خدمات پزشکی قانونی باشند، رییس سازمان و مقامات مجاز از طرف ایشان می‌توانند آنان را از پرداخت تمام یا قسمتی از هزینه‌های مربوطه معاف نمایند.

صادق آملی لاریجانی

رییس قوه قضاییه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام