آزمون تعیین صلاحیت
قوانین و مقررات مناقصات

نحوه معرفی کاربران و آموزش آنها سامانه تدارکات الکترونیکی دولت

نحوه معرفی کاربران و آموزش آنها سامانه تدارکات الکترونیکی دولت «ستاد» (نامه شماره 23814/41 مورخ 20/11/1392 مرکز توسعه تجارت الکترونیکی)

کلیه دستگاه های اجرایی موضوع بند (ب) ماده (1) قانون برگزاری مناقصات

با سلام و احترام

پیرو مصوبه شماره 165389/ت46849ک مورخ 21/08/1390 هیئت محترم دولت با عنوان «آیین نامه فعالیت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت» و ابلاغیه های ارسالی به دستگاه های مشمول در حوزه «خریدهای جزئی و متوسط کالا»، «مزایده اموال منقول» و «مناقصه عمومی کالا»، مواردی به شرح ذیل در خصوص نحوه معرفی کاربران و آموزش آنها در راستای بهره برداری مؤثر از سامانه مذکور به استحضار می رسد:

1- هر دستگاه اجرایی مشمول آیین نامه فوق الذکر، در صورتی که دارای کد بودجه، شناسه ملی حقوقی و مدیریت مالی/ ذیحسابی مستقل باشد، به طور جداگانه ثبت نام می نماید و کلیه کاربران خود را در شناسنامه (پروفایل) دستگاه ثبت می نماید.

2- جهت آموزش، کاربران به تفکیک نقش در سامانه در قالب فرم هایی که قبلاً به پیوست نامه های ابلاغیه برای دستگاه ها ارسال شده است، به مدیریت سامانه معرفی می شوند. قابل ذکر است این فرم ها لازم است طی مکاتبه رسمی ارسال شوند و به فرم های معرفی کاربر بدون نامه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

3- در صورتی که دستگاهی زیر مجموعه یک دستگاه دیگر باشد و تأیید هزینه معاملات در برخی مقیاس های معامله را در دستگاه بالادستی انجام دهد، این دستگاه مستقل محسوب نمی شود و لزوماً کد بودجه یا کد شناسه ملی حقوقی نیز نخواهد داشت. در این گونه موارد، کلیه کاربران دستگاه در پروفایل دستگاه بالادستی ثبت می شوند ولی همانند سایر کاربران سامانه، هر کاربر کارتابل جداگانه و مختص به خود را خواهد داشت و فرایند معامله نیز در همان دستگاه، تا مرحله ای که در شرایط فیزیکی مستقل می باشد، به همان صورت انجام خواهد شد. در این نوع از دستگاه ها به ثبت نام جدید نیازی نخواهد بود ولی کاربران به تفکیک نقش طبق مفاد بند 2 همین نامه به مدیریت سامانه معرفی می شوند. بدیهی است در این صورت نام دستگاه بالادستی در نامه ذکر خواهد شد.

مرکز تماس سامانه با شماره 27313131 جهت رفع هر گونه ابهام آماده پاسخگویی به سؤالات احتمالی آن دستگاه محترم می باشد.

فروغ فرشیدفر- مدیریت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام