مجموعه قوانینآزمون وکالت

طرح استفساریه تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در خصوص تعیین تکلیف آزمون وکلا

طرح قانون استفساریه مواد (۳) و (۴) و (۵) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب ۱۴۰۰/۱۲/۲

خبر مورخ ۱ شهریور ۱۴۰۱

نمایندگان مجلس با تقاضای دوفوریت طرح استفساریه و مواد ۳ ، ۴ و ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در خصوص تعیین تکلیف آزمون وکلا موافقت کردند.

به گزارش شناسنامه قانون و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه اول شهریورماه) مجلس شورای اسلامی با تقاضای دوفوریت برای طرح استفساریه و مواد ۳ ، ۴ و ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ، با ۱۷۶ رأی موافق، ۱۷ مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

متن طرح استفساریه

مقدمه توجیهی:

در سال گذشته قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به منظور رفع موانع کسب و کار و تسهیل صدور مجوز در حوزه خدمات حقوقی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. لکن در زمان اجرای این قانون اختلاف نظر در خصوص برخی از عبارت های آن ایجاد شده است. علیرغم اینکه کمیسیون های جهش تولید، اصل ۹۰ قانون اساسی و قضایی و حقوقی مجلس، جلساتی را با دستگاه های اجرایی متولی این قانون برگزار نمودند و نقطه نظرات نمایندگان بیان و تاکید شد که با توجه به مشروح مذاکرات کمیسیون تصویب کننده قانون و همچنین مشروح مذاکرات صحن علنی مجلس شورای اسلامی، دستگاه های صدور مجوز کارآموزی وکالت و دفاتر اسناد رسمی و کارشناسان رسمی دادگستری موظفند امتیاز نمره تراز داوطلبان را مد نظر قرار دهند؛ با این حال اشکالات اجرایی کماکان باقی است. فلذا به منظور تاکید بر نظر قبلی مجلس در هنگام تصویب قانون و تصریح عبارت در قانون، متن استفساریه به شرح ذیل جهت سیر مر احل تصویب تقدیم می گردد.

استفساریه مواد (۳) و (۴) و (۵) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار

متن استفساریه:

آیا منظور از عبارت امتیاز میانگین نمرات در مواد (۳) (۴) و (۵) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب ۲۴/ ۱۲/ ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی امتیاز میانگین وزنی نمرات تراز شده می باشد که طبق استانداردهای آزمون های سراسری و بر اساس روال معمول سازمان سنجش محاسبه می شود؟

پاسخ : بله

2 دیدگاه

  1. سلام و عرض ادب و احترام ، در تصحیح پاسخنامه آزمون وکالت قوه قضاییه قطعاً اشتباه رخ داده ، عمدی یا غیر عمدی آن نمی دانم ولی در وقوع اشتباه شک ندارم

  2. سلام وقت بخیر .من با درج درصدها مشکل دارم .درصدها اشتباه لحاظ شده .این اعتراض منه.اینا نمره ی واقعی ما نیستن .لطفا به این موضوع هم رسیدگی کنین .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام