آزمون تعیین صلاحیت
قوانین و مقررات ایثارگران

لایحه اصلاح بند (هـ) ماده (۱) قانون جامع خدمات رسانی به ايثارگران موضوع: احراز شرایط آزادگی

تصویب لایحه مربوط به ايجاد وحدت رويه در ساز و كار احراز شرايط آزادگي

هیئت وزیران با هدف رفع تبعیض میان زندانیان سیاسی و اسرای دفاع مقدس از نظر احراز شرایط آزادگی، لایحه اصلاح بند (هـ) ماده (۱) قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران، موضوع ايجاد وحدت رويه در ساز و كارهاي احراز شرايط آزادگي را به تصویب رساند.

بر اساس این لایحه، مرجع تایید استمرار شرایط آزادگی در طول دوران اسارت و یا زندان (مندرج در بند مورد اشاره) و تشخیص مصادیق آن برای احراز آزادگی، مراجع ذیصلاح در نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات می باشد.

همچنین میزان بهره مندی از خدمات موضوع این قانون توسط آزادگان، بر اساس مدت اسارت به موجب آیین نامه ای است که ظرف سه ماه از زمان تصویب این اصلاحیه توسط بنیاد با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، تهیه و به تصویب هیئت وزیران می رسد.

گفتنی است مطابق بند فوق، آزاده فردی است كه در راه تكوين، شكوفايي، دفاع و حفظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي و كيان جمهوري اسلامي ايران، استقلال و تماميت ارضي كشور، مقابله با تهديدات و تجاوزات دشمن و عوامل ضد انقلاب و اشرار در داخل و يا خارج از كشور اسير شده و سپس آزاد شود. همچنين به كليه افرادي كه از تاريخ ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ تا ۱۶ بهمن ۱۳۵۷ با الهام از مبارزات و مجاهدات امام خميني (ره) به دلايل امنيتي، مذهبي يا اتفاقات سياسي ديگر حداقل به مدت سه ماه در بازداشت يا حبس قطعي بوده‌اند، این عنوان اطلاق می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام