طرح اصلاح ماده ۹ قانون استخدامی و اجتماعی جانبازان مورخ ۳/۳/۱۳۷۴
متن طرح اصلاح ماده ۹ قانون استخدامی و اجتماعی جانبازان مورخ ۳/۳/۱۳۷۴
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
احتراماً طرح اصلاح ماده ۹ قانون استخدامی و اجتماعی جانبازان که به امضای ۴۰ نفر از نمایندگان رسیده است، جهت طی مراحل قانونی تقدیم میشود.
مقدمه (دلایل توجیهی):
رفع تبعیض بین ایثارگران و ارتقای عدالت اداری و پاسخ به مشکلات اجرایی فعلی در بازگشت ایثارگران از مأموریت اداری و فقدان و یا ابهام الزام قانونی برای پست همتراز و حمایت از جانبازان بالای بیست و پنج درصد و فرزندان و همسران شهدا
این اصلاحیه بار مالی برای دولت ندارد. زیرا این افراد از قبل در دستگاه استخدام بودهاند. این اصلاح صرفاً ناظر بر پست سازمانی است و اعتبار جدیدی نیاز ندارد.
طرح اصلاح ماده ۹ قانون استخدامی و اجتماعی جانبازان مورخ ۳/۳/۱۳۷۴
ماده واحده: یک تبصره به ماده ۹ قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان انقلاب اسلامی مصوب ۳/۳/۱۳۷۴ به شرح زیر اصلاح میگردد.
تبصره- دولت مجاز است جانبازان با درصد جانبازی ۲۵ درصد و بالاتر و همسران و فرزندان شهدا و آزادگان پس از پایان مأموریت اداری (خارج یا داخل دستگاه) به دستگاه متبوع خود باز میگردند، در پست سازمانی مناسب و همتراز پست محل مأموریت بهکارگیری شوند و در صورت نبود پست بلاتصدی مناسب دستگاه اجرایی میتواند با هماهنگی سازمان امور اداری و استخدامی کشور نسبت به ایجاد پست یا تغییر پست سازمانی همتراز اقدام نماید. تمام دستگاههای ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مشمول این قانون میگردند.





دریافت غرامت خانواده شهدا و جانبازان از دولت متجاوز عراق در جگ تحمیلی به کجا رسید آیا از طرف بنیاد اقدامی صورت گرفته با تشکر
با سلام و عرض احترام
لطفا ماده ۴۸ را به صحن مجلس بیارید از کِی هست منتظریم
سلام من ی جانباز ۳۰درصد ھستم و فرزندم ھم بیکار است والان ۵ سال است کہ بیکار ھستن و دولت تا بحال ھیچ کاری نکردن برای فرزندان ما ایا بنیاد شھید نباید فرزندان جانبازان را بہ کار بگیرند تا کی ما باید صبر کنیم واین کجاش عدالت ادت
سلام. جانباز ۵۵ درصد هستم و دو فرزندم لیسانس حسابداری و کامپیوتر هستند و هیچ جا نتونستم استخدام کنم، چرا برای استخدام به ما سهمیه نمیرسه؟
۹۰درصدجانبازانبیستپنجدرصدباپارتیاشنانبازیقیدشدهفقطتبصرومادهمیدیدبیرونهیعملیدرکارارگانهانیست
باعرض سلام خسته نباشید خدمت آقای رئیس بنیادجانبازان من جانباز ۱۵درصدجانبازم ایاایرانی هستم یانه چراتاحالا کوچکترین توجهی به بنده نشده چراچون جانباز ارتش هستم بخداقسم خیلی خیلی فرق بین جانباز ارتش سپاه می گذارید خواهش این فرق گذاشتن روحذف کنید
باسلام مگر نمیگید مقام جانبازان مانند شهداست پس چرا تبعیض قائلید؟
سلام لطفا همطرازی جانبازی ماده 38 سپاهی که در بنیاد حقوق اشتقال است لطفا اجرایی کنید ممنونیم
همیشه گفتیم وخواهیم گفت جانم کل خانوادمان فدای سیدم اقایم رهبرم
رحمت خدا بر شهدا و سلامتی جانبازایه گرانقدر گلایه از این که ب فرزندان جانبازان زیر بیست وپنج درصد عاری از هر درصدی توجه چندانی نمیشه اکثرن بیکاریم زمان جنگ پدران ما هم جنگیدند مهم اینه وظیفه شرعیشون رو انجام دادن ک در اصل ب اون توجه نمیشه خاهشن یا ب هیچکس سهمیه ندید اگ می دید هم ب همه توجه کنید واقعن ما هیچوقت قانونگذار را حلال نمیکنیم
با سلام ، متاسفانه خیلی از مصوبه های تصویب شده مانند مصوبه 1497 شرکت ملی نفت در دوران ریاست جمهوری آقای روحانی با بخشنامه هایی به عدم اجرایی شدن رسیده این خلاف قانون هست ، تبصره 2 ماده 21 ، ماده 48 همه دستگاه ها و ارگان ها رو ملزم به اجرا و جذب جانبازان و فرزندان میکنه را اجرا نمیکنند . دیوان عدالت هم پیگیر نیست . باتشکر
با سلام و احترام، از مصوبه قانون استخدام جانبازان و ارج نهادن به این عزیزان، به استحضار می رساند رزمندگان عزیز که بهترین عمر خود را در دوران دفاع مقدس در عملیات های متعدد سپری کرده اند، انتظار دارد که رزمندگان را همانند جانبازان ببینند و این مصوبه شامل ایثارگران هم بشود، چه فرقی هست بین رزمنده و جانباز هردو ایثارگرهستند رزمند از جبهه سالم برگشته باید حقوق اجتماعی ایشان محفوظ باشد با تشکر از پیگیری مسولیت محترم
سلام و عرض ادب، تعداد همسران شاهد در کشور بسیار محدود و تعداد آزادگان و جانبازان مشمول نیز محدود است لذا اگر واقعا قصد خدمت هست بداد فرزندان شاهد و فرزندان آزادگان و جانبازان برسید
سلام پس جانبازان زیر 25 که ایثار گر هستند چه کار کردین یا چه امتیاضی برای خانواده قال شدید