قوانین و مقررات ایثارگران

فهرست نهایی تجمیع شده مناطق عملیاتی دفاع مقدس موضوع: بند الف ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم

فهرست نهایی تجمیع شده مناطق عملیاتی دفاع مقدس موضوع: بند الف ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم (نامه شماره ۱۲۸/۱۳۳۳/۰۲/۳۶۱۰ مورخ ۳/۶/۱۳۹۹ ستاد کل نیروهای مسلح)

(به دلیل در اختیار نبودن فایل کامل، بخشنامه ارائه شده در سایت، ناقص است)

موضوع: ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه کشور

جناب آقای دکتر نوبخت- معاون محترم رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه

سلام علیکم

با احترام؛

در راستای اجرای بند الف ماده ۱۱۲ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و درخواست آن سازمان مبنی بر ارائه فهرست نهایی تجمیع شده مناطق مشمول ماده مذکور، تعریف و محدوده مناطق جنگی (عملیاتی) بر اساس کارشناسی صورت گرفته و بهره‌گیری از نظرات فرماندهان یگان‌های رزمی دوران دفاع مقدس تدوین و به شرح زیر اعلام می‌گردد:

۱- تعریف منطقه جنگی:

بخشی از مناطق جغرافیایی مشخص بین دو یا چند کشور متخاصم که نیروهای مسلح آنها با آرایش جنگی و …

۳- کارکنان دولت شاغل در دوران دفاع مقدس (۱/۷/۱۳۵۹ تا ۲۷/۵/۱۳۶۷) بر اساس نامه ۶۱۹۱۹/۱۳/۲/۳۱۴/۲۲ مورخ ۴/۲/۱۳۹۶ با موضوع «تعیین تکلیف جبهه کارکنان دولت که در زمان جنگ و تاریخ‌های اعلام شده در آن مناطق خدمت نموده‌اند» ملاک عمل می‌باشد. (پیوست)

۴- اعلام حضور کارکنان دولت شاغل در دوران دفاع مقدس مبتنی بر گواهی پایان مأموریت جبهه صادره از سوی یگان‌ها عملیاتی ارتش جمهوری یا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌باشد و در مواردی که کارکنان دولت در راستای وظایف سازمان متبوع خود از طریق ارگان‌هایی غیر از سپاه و جهاد سازندگی (کمیته امداد امام خمینی «ره»، سازمان تبلیغات اسلامی، خبرگزاری جمهوری اسلای ایران، سازمان صدا و سیما، وزارت راه و ترابری به مناطق عملیاتی «جنگی») اعزام شده و همگام با رزمندگان اسلام در زمینه های فرهنگی، تبلیغی، پشتیبانی، امدادی و فنی و مهندسی فعالیت داشته‌اند، محاسبه مدت حضور در جبهه آنان از سوی دستگاه‌های مذکور به سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب الامی، اعلام و سازمان بسیج در چارچوب دستورالعمل ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح مراتب را بررسی و پس از تأیید نهایی به مبادی ذی‌ربط اعلام می‌نماید. لذا کارکنان شاغل دولت مشمول بند «ث» ماده ۱۱۲ قانون برنامه پنجساله برنامه توسعه در شمولیت کارکنان شاغل در دوران دفاع مقدس قرار ندارند.

۵- تعیین محدوده مناطق عملیاتی (جنگی) با بهره گیری از مصوبه ۵۱۷۰۰ مورخ ۲۷/۱/۱۳۹۶ هیئت وزیران و بر اساس تقسیمات کشوری سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۷ تعیین گردیده است. لذا در صورتی که بر اساس تقسیمات کشوری در آن استان تغییراتی حاصل گردیده است، مسئولیت تعیین تکلیف در شمولیت قرار گرفتن قانون مذکور از وظایف دولت خواهد بود.

۶- با توجه به اینکه دستگا های اجرایی و مراکز تابعه آنان درخواست ها و ابهامات خویش را بدون توجه به سلسله مراتب (سازمان های اداری و استخدامی و برنامه و بودجه کشور) از معاونت های ستاد کل به عمل می‌آورند، لذا ضروری است مراتب خودداری دستگاه‌های اجرایی از مکاتبه با این ستاد، به نحو مقتضی اطلاع رسانی و ابلاغ گردد.

۷- نامه ۹۷۳۹/۱۲/۱/۲۲۱۳ مورخ ۸۹/۱۳۹۷ معاونت نیروی انسانی ستاد کل که طی بخشنامه شماره ۶۱۸۳۸۹ مورخ ۸/۱۱/۱۳۹۷ سازمان امور اداری و استخدامی به دستگاه‌های اجرایی اعلام گردیده است، فاقد اعتبار می‌باشد.

۸- دستورالعمل جامع مناطق جنگی، عملیاتی و امنیتی ابلاغی سال ۱۳۸۸ قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء و نامه شماره ۲۹/۱۳۳۳/۳۶۱۰ مورخ ۲۹/۹/۱۳۹۶ و ابلاغیه‌ها، دستورالعمل‌های صادره در این خصوص از درجه اعتبار ساقط می‌باشد.

۹- هر گونه رفع ابهام در خصوص مناطق عملیاتی (جنگی) مذکور در تعامل آن سازمان با معاونت عملیات این ستاد خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام