آزمون تعیین صلاحیت
قوانین و مقررات ایثارگران

جدول مناطق جنگی و جنگ زده

جدول مناطق جنگی و جنگ‌زده موضوع ماده (۳) آئین‌نامه اجرائی ماده (۴) قانون اعطای امتیازات ایثارگری و اشتغال در مناطق جنگی و جنگ‌زده (تصویبنامه شماره ۵۱۷۰۰؍ت۱۵۷۴۴هـ مورخ ۲۷؍۰۱؍۱۳۷۶ هیئت وزیران)

جدول مناطق جنگی و جنگ زده

درصد

مقطع زمانی

مناطق

از تاریخ

تا تاریخ

3%

31/6/59

31/6/67

خطی که از جزیره آبادان به خرمشهر- جفیر- عین خوش- دهلران- چنگوله – صالح آباد- رووان- گیلانغرب- سرپل ذهاب- ازگله می‌گذرد و در شمال نوسود ختم می‌شودد

3%

31/6/59

31/6/61

خطی که ازتلاقی رودخانه بهمنشیر و رود کارون به شادگان- اهواز- شوش- دزفول- اندیمشک می‌گذرد و طی خط مستقیم به شرق دهلران وصل می‌شود.

5/1%

30/6/59

31/6/67

خطی که از شمال چنگوله به ایلام- اسلام آباد- پاوه- بسطام- سقز- بوکان- مهاباد- نقده و اشنویه وصل و در مرز ایران- ترکیه و عراق ختم می‌شود.

5/1%

31/6/59

31/6/61

خطی که از شمال دهلران به ملکشاهی- کرمانشاه- کامیاران- سنندج- دیواندره میگذرد و طی خط جاده ای در شرق سقز ختم می‌شود.

5/1%

31/6/61

31/6/67

خطی که از تلاقی کارون و بهمنشیر به دارخوین- سوسنگرد- هفت تپه- شوش- دزفول- اندیمشک میگذرد و به شرق دهلران وصل می‌شود.

تبصره ۱- کلیه مناطق مذکور وغرب آن از مزایای مناطق مربوط بهره مندخواهند شد.

تبصره ۲- جزایر خارک- سیری- ابو موسی -لارک نیزبا توجه به تصویبنامه هیأت دولت از تاریخ ۳۱/۶/۵۹ لغایت ۳۱/۶/۶۷ مشمول امتیاز (۵/۱%) افزایش سنواتی می‌باشد.

ماده ۴- کارفرمایان موظفند در صورت پذیرفته شدن کارگران ایثارگر در دانشگاهها یا مراکز آموزش عالی یا مدارس و دبیرستانهای وزارت آموزش وپرورش، برابر برنامه تحصیلی اعلام شده از سوی مراکز یاد شده و با رعایت فواصل زمانی رفت و برگشت آنان از محل تحصیل تا کارگاه و بالعکس با مأموریت آموزشی کارگران ایثارگر با پرداخت مزد و مزایای متعلقه موظف موافقت کنند.

کارفرمایان می‌توانند در صورت تشخیص، با مأموریت آموزشی کارگران جانباز پنجاه درصد (۵۰%) به بالا و رزمندگان و آزادگان با اسارت ازسه سال، به صورت تمام وقت موافقت کنند.

در صورتی که محل تحصیل پذیرفته شدگان دانشگاهها یا مراکز آموزش عالی در شهری غیر از شهر محل استقرار کارگاه باشد. سال تحصیلی ملاک محاسبه است.

تبصره ۱- کارفرمایان مشمول این ماده می‌توانند در صورت لزوم نسبت به اخذ تعهد تضمین‌های لازم از کارگر مبنی بر اشتغال در کارگاه حداکثر معادل دو برابر مدت مأموریت، پس از فراغت از تحصیل اقدام نمایند و کارگران ذی ربط مکلف به رعایت نظر کارفرما می‌باشند.

تبصره۲- پس از فراغت از تحصیل، کارفرما مکلف است کارگر ر ا به کار بگمارد و حتی الامکان شغلی متناسب با مدرک تحصیلی به وی ارجاع نماید.

تبصره ۳- حداکثر  مدت استفاده از تسهیلات آموزشی موضوع این ماده چهار سال است و تمدید آن تنها با تقاضای کارگر و موافقت کارفرما و به صورت مرخصی بدون حقوق موضوع ماده ( ۷۱ ) قانون کار میسر است.

ماده ۵- افزایش‌های ناشی از اجرای این آیین نامه در هر حال جزو مزد مبنا یا مزد ثابت کارگران محسوب می‌شود.

ماده ۶- کلیه کارگران مشمول قانون کار واجد شرایط مندرج در این آیین نامه اعم از آنکه قبل از تاریخ ۳۱/۶/۱۳۵۹ درکارگاه شاغل بوده یا پس از آن به استخدام کارگاه در آمده باشند، مشمول مقررات این آیین نامه می‌باشند.

ماده ۷- در صورتی که مشمولان این آیین نامه به موجب مقررات دیگری از امتیازات مشابه استفاده کرده باشند، نمی‌توانند از امتیازات این آیین نامه بهره مند شوند، مگر اینکه این آئین‌نامه موجب افزایش امتیازات آنان شود که در این صورت از امتیازات اخیر استفاده می‌کنند.

ماده۸- در صورتی که هر یک از ایثارگران، مشمول برخورداری بیش از یکی از امتیازات مقرردر این آیین نامه شوند، با رعایت مواد ( ۵) و (۷) این آیین نامه از امتیازات مربوط بهره مند می‌شوند.

ماده۹- افزایش‌های ناشی از اجرای این آیین نامه از تاریخ ۱۴/۱۱/۱۳۷۶ پرداخت می‌گردد.

9 دیدگاه

  1. سلام این که کارت ایثار صادر نمی کنند برای سربازان فقط پایگاه چهارم شکاری دزفول است ولی برای نیرو کادر صادر می کنند این هم یک ظلمی دیگر به سربازان

    1. نه همچین چیزی نیست . من بازنشسته نیروی هوایی هستم . سه سال پایگاه دزفول بودم سال ۶۳ تا ۶۶ . هیچی به ما بابت این سه سال ایثارگری ندادن . میگن تا سال ۶۱ فقط تعلق میگیره .

  2. سلام وقت بخیر خسته نباشید من از سال ۶۲ تا اول سال ۶۳ در پایگاه چهارم شکاری دزفول خدمت کردم آیا میتوانم کارت ایثارگری برای کسر خدمت پسرم بگیرم ؟ لطفا در اینمورد مرا راهنمایی کنید متشکرم

  3. سلام.خسته نباشید.ببخشید اون درصدی که نوشتید یعنی چی؟
    پدر من از سال ۶۳ تا ۶۵ به مدت ۲۵ ماه در پایگاه چهارم شکاری دزفول بودن.به نظرتون میتونم کسری بگیرم؟
    دستم به هیچ جا بند نیست.اگر میتونید راهنمایی ایم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام