قوانین و مقررات ایثارگران

دورکاری جانبازان دارای حداقل ۲۰ درصد ضایعه ریوی تا پایان کرونا

دورکاری جانبازان دارای حداقل ۲۰ درصد ضایعه ریوی تا پایان کرونا (در حال تصویب در هیئت وزیران)

خبر مورخ 1 مهرماه 1399

رد طرح دورکاری جانبازان دارای ضایعات ریوی

در جلسه اصلی کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت به ریاست جمشید انصاری، پیشنهادات بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت خانه های آموزش و پرورش و کشور، سازمان های نظام روان شناسی و مشاوره و اداری و استخدامی کشور مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران درخصوص اجرای طرح دورکاری ستاد ملی مبارزه با کرونا برای جانبازان شاغل در دستگاه های دولتی که دارای حداقل ۲۰ درصد ضایعه ریوی هستند، در کمیته اصلی، مطرح و با توجه به کفایت مقررات موجود از جمله آیین نامه دورکاری، بخشنامه سازمان اداری و استخدامی و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ضرورتی به تصویب پیشنهاد تشخیص داده نشد و مقرر شد این بنیاد با استفاده از مقررات موجود، مراتب را پیگیری کند.

جزییات طرح دورکاری برای جانبازان حداقل 20 درصد ضایعه ریوی

بنیاد شهید و امور ایثارگران با ارایه پیشنهادی به کمیسیون لوایح دولت، خواستار اجرای طرح دورکاری ستاد ملی مبارزه با کرونا برای جانبازان شاغل در دستگاه های دولتی که دارای حداقل ۲۰ درصد ضایعه ریوی هستند، شده است.

به گزارش شناسنامه قانون، بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا موجب بروز مشکلات جدی ریوی برای افراد آسیب پذیر و دارای مشکلات تنفسی بویژه جانبازان شیمیایی شده و نیازمند خدمات و اقدامات حمایتی بیشتری می باشند، پیشنهاد اجرای طرح دورکاری ستاد ملی مبارزه با کرونا برای جانبازان شاغل در ستگاه های اجرایی با حداقل ۲۰ درصد ضایعه ریوی که در کمیسیون این بنیاد تعیین درصد شده اند را تا اعلام شرایط عادی توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا، جهت بررسی و تصویب، به کمیسیون لوایح دولت ارایه کرده است.

متن پیشنهادی مصوبه:

هیئت وزیران در جلسه مورخ …. با پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و بر اساس اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مصوبه‌ای را به شرح زیر تصویب نمود

«جانبازان شاغل در دستگاه‌های دولتی با حداقل ۲۰ درصد ضایعه ریوی که در کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران تعیین درصد شده‌اند، با گواهی بنیاد مربوط از تاریخ تصویب این مصوبه تا اعلام شرایط عادی توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا، مشمول دورکاری می‌گردند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام