قوانین و مقررات ایثارگران

ایراد بار مالی شورای نگهبان به مصوبه تبدیل وضعیت ایثارگران

ایراد شورای نگهبان به مصوبه ایثارگران چیست؟

عضو حقوقدان شورای نگهبان توضیحاتی درباره ایراد شورای نگهبان به مصوبه ایثارگران ارائه داد.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم،سیامک ره‌پیک عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: در ذیل اصل ۷۵ (بار مالی) مصوباتی درباره بازنشستگان، ایثارگران و حق التدریسی‌ها را داشتیم؛ برخی در بیرون شیطنت می‌کنند و می‌گویند دولت و مجلس تصویب کرده، ولی شورای نگهبان جلوی آن را گرفته است؛ اصل مسئله این است که شورای نگهبان در حال صیانت از حقوق این افراد است.

وی افزود: شورای نگهبان اگر به برخی مصوبات مجلس اشکال اصل ۷۵ گرفته به معنای این است که مجلس با تصویب این مصوبه، حق جامعه هدف را ناقص مطرح کرده است؛ مثلا می‌گویند که فلان قشر را افزایش حقوق بدهید یا استخدام کنید یا اینکه با تایید مصوبه ایثارگران و جانبازان، موضوع هزینه درمانی عزیزان حل می‌شود؛ اما بار مالی این موارد را تامین نکردند. اگر چنین چیزی (بدون تامین بار مالی) تصویب شود، همین افراد بعدا به دلیل عدم اجرای مصوبه به دلیل کمبود منابع مالی، به همه انتقاد می‌کنند؛ شورای نگهبان موافق این مصوبات است اما می‌گوید که چون بار مالی این مصوبات تامین نشده، این عزیزان فردا آواره خیابان‌ها می‌شوند لذا بار مالی باید تامین شود.

وی گفت: شورای نگهبان برای حفاظت از حق‌التدریسی‌ها، ایثارگران و . . . اصرار می‌کند که این فرآیند تکمیل شود، یعنی بار مالی نیز پیش بینی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام