آزمون تعیین صلاحیت
قوانین و مقررات ایثارگران

بخشنامه استخدام و تبدیل وضعیت ایثارگران به رسمی قطعی سازمان تأمین اجتماعی

بخشنامه استخدام و تبدیل وضعیت ایثارگران به رسمی- قطعی سازمان تأمین اجتماعی (تاریخ ۹/۴/۱۴۰۰ سازمان تأمین اجتماعی)

مدیران کل تأمین اجتماعی استان‌ها

مدیران درمان تأمین اجتماعی استان‌ها

ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج، با عنایت به بخشنامه مشترک شماره ۱۳۷۵۸ مورخ ۱۹/۳/۱۴۰۰ سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه کشور و در راستای اجرای تکلیف بند “د” تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و بند (۸) دو هزار و دومین صورتجلسه مورخ ۱/۹/۱۴۰۰ هیأت محترم مدیره، بدین‌وسیله بخشنامه استخدام و تبدیل وضعیت ایثارگران به رسمی- قطعی به شرح ذیل جهت اجرا ابلاغ می‌گردد:

بخشنامه استخدام و تبدیل وضعیت استخدام ایثارگران تأمین اجتماعی به رسمی- قطعی

۱- مشمولان این بخشنامه عبارتند از مشمولان ذیل که در زمان تصویب قانون مذکور (۲۶/۱۲/۱۳۹۹) به صورت تمام وقت در یکی از حالات رسمی- آزمایشی، پیمانی، قرارداد ماده ۲۰ آین‌نامه استخدامی و شرکتی برای انجام فعالیت‌های جاری در واحدهای سازمانی بکارگیری و قرارداد آنان در سال جاری تمدید و در حال حاضر نیز اشتغال به کار دارند.

مشمولین ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران عبارتند از:

الف) خانواده شهدا شامل: پدر، مادر، همسر، فرزند، برادر و خواهر شهید.

ب) جانبازان، فرزند جانباز (با هر درصد جانبازی)، همسر جانباز ۲۵ درصد و بالاتر.

ج) آزادگان، فرزند آزاده (با هر مدت اسارت)، همسر آزاده، بالای یکسال اسارت.

د) رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه، همسر و فرزندان آنان (سه چهارم مدت حضور غیرداوطلبانه در جبهه، داوطلبانه محسوب می‌شود.)

۲. حسب تبصره (۲) قانون اصلاح بند “و” ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه (موضوع تبصره (۱) بند (۴) بخشنامه فوق الاشاره) صرفاً تبدیل وضعیت «رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه، جانبازان، آزادگان و همسران شهداء، جانبازان و آزادگان و فرزندان شاهد و جانباز و آزاده» بدون الزام به رعایت شرط سنی، تحصیلی و آزمون صورت می پذیرد. تبدیل وضعیت سایر ایثارگران با رعایت شرایط خواهد بود.

تبصره ۱: رعایت شرایط احراز از نظر مدرک تحصیلی در مشاغل کارشناسی و تخصصی با رعایت طرح طبقه‌بندی و ارزشیابی مشاغل سازمان ضروری است.

۳. تبدیل وضعیت «پدر، مادر، خواهر و برادر شهید، همسر و فرزندان رزمندگان» منوط به قبولی در آزمون و با رعایت شرایط سنی و تحصیلی خواهد بود.

تبصره ۱: افرادی که قبلاً در آزمون‌های ورودی شرکت و پس از قبولی در آزمون مربوطه جذب و بکارگیری شده‌اند، از شرکت در آزمون مجدد معاف می‌باشند.

تبصره ۲: در صورت عدم تطابق و پیش‌بینی مدرک تحصیلی دانشگاهی مشمولین این بند (ایثارگرانی که در زمره تبصره (۲) قانون اصلاح بند “و” ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه نمی‌باشند) با شغل/ پست مورد تصدی، مدرک مرتبط مقطع پایین تر یا دیپلم ملاک عمل خواهد بد.

۴. اخذ/ تکمیل مدارک و مستندات لازم و تطبق با اصل مدارک بشرح ذیل:

  • اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی.
  • دارا بودن حداقل ۲۰ و حداکثر ۳۵ سال تمام (در خصوص پزشکان متخصص حداکثر سن ۴۰ سال)
  • (مدت خدمت سربازی، انجام خدمات قانونی و مدت اشتغال تمام وقت در واحدهای تابعه سازمان به حداکثر شرط سنی اضافه می شد.)
  • اصل و تصویر کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم در مورد آقایان
  • اصل و تصویر مدرک تحصیلی مرتبط با عنوان شغلی مورد تصدی.
  • اصل گاهی پایان طرح لایحه نیروی انسانی (خدمات قانونی) و یا معافیت از آن در مورد مشمولین طرح اجباری در عناوین رسته بهداشتی و درمانی.
  • اصل گواهی ایثارگری از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران یا گواهی رزمندگی از سوی مراجع ذیصلاح به تاریخ صدور سال جاری و اخذ استعلام تأیید گواهی مربوطه از طریق سامانه خدمات الکترونیک ایثار به نشانی https://isaarit.isaar.ir.
  • اصل پرینت خام و تلفیقی سابقه اشتغال بکار در سازمان تأمین اجتماعی.
  • چهار قطعه عکس ۳*۴
  • داشتن سلامت جسمی و روانی و عدم اعتیاد به مواد مخدر.
  • نداشتن سوابق محکومیت جزایی مؤثر.
  • سایر مدارک و مستندات حسب مورد و الزامات قانونی

۵. اخذ تأییدیه پرداخت حق بیمه مشملین مبنی بر واریز حق بیمه توسط سازمان یا شرکت های طرف قرارداد (حق بیمه نیروهای شرکتی باید بر اساس ردیف پیمان سازمان و شرکت پیمانکاری مربوطه پرداخت شده باشد)

۶. اخذ تأییدیه هسته گزینش.

۷. نیروهای مشمول بر اساس شغل مندرج در قرارداد منعقده/ حکم کارگزینی فعلی استخدام و تبدیل وضعیت گردیده و واحدها می‌بایست به تعداد مشمولین فاقد ردیف بلاتصدی تحت عنوان شغلی مندرج در قوانین، پست‌های بلاتصدی موجود را جهت تغییر به مشاغل مورد تصدی فعلی (مطابق قرارداد) به معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی اعلام نمایند.

۸. بکارگیری نیروی انسانی جدید به جایگزینی نیروهای تبدیل وضعیت یافته که در اجرای این بخشنامه به استخدام رسمی درمی آیند ممنوع است.

۹. هیأت مرکزی گزینش مکلف است ترتیبی اتخاذ نماید تا هسته های گزینش ذیربط در اسرع وقت پس از معرفی کارکنان مشمول، نسبت به اعلام نظریه گزینشی اقدام نمایند.

استخدام تبدیل وضعیت افراد در حالات ذیل مجاز نمی باشد:

۱- نیروهایی که در اجرای قانون رسیدگی به تخلفات اداری یا آراء قانونی مراجع ذیصلاح به مجازات‌های اخراج، بازنشستگی، بازخرید خدمت و انتفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده‌اند و یا دارای پرونده مفتوح در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری می‌باشند و یا در حالت آماده به خدمت به سر می‌برند.

۲- مشمولین انجام خدمات قانونی (قانون خدمت پژشکان و پیراپزشکان و ضریب K)

ضمناً در صورت هر گونه ابهام در خصوص نیروهایی که در مرخصی استعلاجی/ مرخصی بدون حقوق/ مأمور به سایر دستگاه‌ها و… می‌باشند، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی مرجع تشخیص و احراز شرایط خواهد بود.

میرهاشم موسوی- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی

41 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم اون کسانیکه مدرک تحصیلی شون پایین تر از دیپلم هستش چی استخدام میشن یانه ولی کارت ایثار گری دارن وبه مدت ۵سال کار کرد دارد چی میشن میخواستم بدونم حکمی که میزنن زیر دیپلم میزنن

  2. سلام بنده درسال ۱۳۹۹سه ماه درتیرومردادوشهریور در شرکت تامین تامین اجتماعی کار کردم وحقوق دریافت نمودم وبعد در آزمون دی ماه ۱۳۹۹ تامین اجتماعی قبول شده ام واز اول سال۱۴۰۰ دعوت به کار شده و مشغولم وحاییز شرایط تبدیل ووضعیت ایثارگری می باشم فقط دراسفند۱۳۹۹ شاغل نبودم آیا این بخشنامه تبدیل وضعیت شامل بنده هم می شود یا نه؟

    1. سلام وقت بخیر .بنده فرزند جانباز ۵ درصد با ۲۲ ماه رزمندگی که از سال ۹۷ تا الان به صورت جایگزین در بیمارستان تامین احتماعی نیروی خدماتی کار کردام بیمه هم هر ماه یه تعداد روزی دارم لطفا فکری به حال ما نیروهای یه پاره وقت هم بکنید همش می فرمایید تمام وقت انصاف نیست با این همه سال جایگزین کار کردن الان بفرمایند شامل نمیشه خواهشمندم همکاری بفرمایید

  3. قانون تبدیل وضعیت اصلا شرایط سنی نداره اینا خودشونو زیر سؤال میبرن،آخرشم میگن اشتباه شده همه هستن خب چرا عاقل کند کاری که ……..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام