آزمون تعیین صلاحیت
قوانین و مقررات ایثارگران

بخشنامه تبدیل وضعیت ایثارگران کمیته امداد امام خمینی (ره)

تبدیل وضعیت ایثارگران کمیته امداد امام خمینی (ره) (بخشنامه شماره ۱۵۲۸۲۶۷/۱ مورخ ۱۲/۰۷/۱۴۰۰)

مدیر کل محترم کمیته امداد امام خمینی (ره) استان…

موضوع: تسری بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰- تبدیل وضعیت نیروهای غیررسمی ایثارگر

سلام علیکم

پس از حمد خدا و صلوات بر محمد و آل محمد، پیرو موافقت قبلی هیأت محترم امناء طی مصوبه مورخ ۱۱/۱۱/۱۳۹۹ با تسری قانون “تبدیل وضعیت ایثارگران و خانواده ایشان”، ریاست محترم امداد طی مکاتبه شماره ۶۳۱۴۹۶/۱ مورخ ۰۲/۰۴/۱۴۰۰ با تسری بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کشور و “تبدیل وضعیت ایثارگران و خانواده ایشان” با رعایت مفاد قانون و بخشنامه شماره ۱۳۷۵۸ مورخ ۱۹/۰۳/۱۴۰۰ رؤسای سازمان‌های اداری و استخدامی و برنامه و بودجه کشور موافقت فرمودند. لذا مقتضی است مستندات ذکر شده در این بخشنامه، جهت بررسی و تطبیق با مقررات ابلاغی و صدور احکام کارگزینی افراد مشمول در سامانه نیروهای رسمی به اداره کل امور اداری و رفاه کارکنان ارسال گردد:

۱. مشمولین قانون عبارتند از: نیروهای غیررسمی ایثارگر با خانواده ایثارگر که ضمن اشتغال در زمان ابلاغ بخشنامه در امداد امام، در زمان تصویب قانون بودجه سال ۱۴۰۰ (تا تاریخ ۲۷/۱۲/۱۳۹۹) نیز به صورت غیررسمی و تمام وقت در فعالیت‌های مربوط به امور جاری در امداد شاغل گردیده و حق بیمه آنان توسط شرکت‌های طرف قرارداد پرداخت شده باشد.

۲. ایثارگران مشمول ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی عبارتند از:

۱.۲. جانبازان، همسر و فرزندان جانبازان

۲.۲. آزادگان، همسر و فرزندان آزادگان

۳.۲. رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها، همسر و فرزندان آ«ان

۴.۲. همسر، فرزندان، پدر، مادر، خواهر و برادر شهید

۳. ضروری است ضمن اطلاع رسانی کامل شرایط مشمولین به کلیه نیروهای غیررسمی، اسناد و مدارک ذیل به صورت خوانا جهت بررسی و ثبت اطلاعات نیروهای مشمول در سامانه نیروهای رسمی به صورت مکتوب به اداره کل امور اداری و رفاه کارکنان ارسال گردد:

۱-۳- تصویر شناسنامه و کارت ملی.

۲-۳- تصویر آخرین مدرک تحصیلی.

۳-۳- تصویر کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم (جهت آقایان)

۳-۴- معرفی نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران با مهر و امضاء یا گواهی رزمندگی با مهر و امضاء مراجع ذیصلاح مطابق مفاد بخشنامه ۲۷۶۷۲۹۷/۱ مورخ ۱۸/۱۱/۱۳۹۹.

۳-۵- تصویر آخرین قرارداد منعقده با شرکت طرف قرارداد امداد.

۳-۶- تصویر آخرین فیش حقوقی فرد در شرکت طرف قرارداد امداد.

۳-۷- آخرین اطلاعات سوابق بیمه ای مورد تأیید سازمان تأمین اجتماعی.

۳-۸- تأییدیه هسته گزینش مبنی بر تبدیل وضعیت استخدامی افراد به رسمی.

۳-۹- شماره و پست بلاتصدی متناسب با شرایط احراز افراد در واحد سازمانی محل اشتغال اعلام گردد؛ در صورت عدم وجود پست بلاتصدی مناسب با شرایط احراز جهت تصدی افراد مشمول، یکی از شماره و پست‌های بلاتصدی استان جهت تبدیل پست در واحد سازمانی مد نظر به صورت مکاتبه انجام پذیرد.

سایر نکات:

۴- کلیه نیروهای مشمولین قانون که در وضعیت استخدامی رسمی آزمایشی یا پیمانی مشغول به کار می‌باشند، به رسمی قطعی تبدیل وضعیت گردند.

۵- با عنایت به تأکید بخشنامه ابلاغی مبنی بر امکان تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای غیررسمی تمام وقت شاغل در فعالیت‌های مربوط به امور جاری امداد، مراتب تبدیل وضعیت نیروهای خدماتی و نگهبان و تأمین کنندگان خدمات حمل و نقل به صورت مکتوب از سازمان اداری و استخدامی کشور انجام پذیرفته است که در صورت دریافت پاسخ، مراتب متعاقباً به حضور ابلاغ خواهد گردید، فلذا در این مرحله از ارسال مستندات نیروهای شاغل در مشاغل خدماتی، نگهبان و راننده خودداری گردد.

۶- شایان ذکر است که تبدیل وضعیت نیروهای غیررسمی مشمول قانون، در سرجمع منابع انسانی امداد و استان‌ها انجام خواهد شد و هیچ مجوز جذب جدیدی در این خصوص تخصیص نخواهد یافت.

۷- پس از ثبت اطلاعات نیروی غیررسمی در سامانه نیروهای رسمی، استان‌ها ضمن صدور حکم کارگزینی استخدام، نسبت به پیگیری پایان قرارداد مشمولین تبدیل وضعیت از شرکت مربوطه اقدام نمایند.

۸- استان‌ها موظفند مطابق ضوابط ابلاغی، به فوریت نسبت به اخذ تأییدیه‌های تحصیلی، کارت نظام وظیفه و گواهی ایثارگری کارکنان تبدیل وضعیت یافته اقدام نمایند.

۹- به جهت هماهنگی استان‌ها و انجام مکاتبات روان، مقتضی است مکاتبات استان‌ها در این خصوص، مطابق نمونه مکاتبه پیوست انجام پذیرد.

نظارت و مسئولیت بر حسن اجرای قانون و بخشنامه مزبور بر عهده مدیر کل محترم استان می‌باشد.

مجید باجلان- معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی (ره)

5 دیدگاه

  1. سلام بنده کارگر پیمانی فصلی هستم و در کارخانه ای کار میکنم که زیر نظر بنیاد مستضعفان هست که مدرک ایثارگری دارم و تمام مدارک مربوط به ایثارگری راتحویل کارخانه دادم اما هر وقت مراجعه می کنم به قسمت اداری میگه هنوز بخش نامه برای نیروهای بنیادی نیامده ایا صحت و سقم دارد ممنون میشم راهنمایی کنید

  2. سلام.بنده نیروی مشارکت گرگان هستم و ازطریق قانون جانبازی پدرم ازبرج ۱۰ رسمی شدم.واز برج یک ۱۴۰۰ تا برج ۱۰ باید عیدی وسنواتم براساس شرکتی محاسبه بشود.
    اما امروزیعنی درتاریخ ۵ اسفند عیدی نیروی های شرکتی واریزشده ولی عیدی بنده هنوز واریزنشده. لطفا پیگیری بفرماییدکه عیدی بنده واریز شود.تشکر

  3. باعرض سلام وخسته نباشین
    آیاتبدیل وضعیت نیروهای ایثارگرقراردادی شامل نیروهای خدماتی شاغل درکمیته امدادهم می‌شود؟؟؟؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

  4. لطفأ به قشر محروم اداره کمیته امداد که شامل راننده، نگهبان، خدماتی توجه کنید، اینها تمامن نیروهای تحصیل کرده و کاری و عاشق خدمت میباشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام