آزمون تعیین صلاحیت
قوانین و مقررات ایثارگرانوزارت علوم، تحقیقات و فنآوری

بخشنامه تبدیل وضعیت ایثارگران دانشگاه پیام نور ابلاغ شد

بخشنامه تبدیل وضعیت ایثارگران دانشگاه پیام نور (بخشنامه شماره ۲۷۳۷۸/۴/د مورخ ۱۴/۰۶/۱۴۰۰ وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری)

معاونین محترم دانشگاه پیام نور

رؤسای محترم دانشگاه پیام نور استانی

رؤسای محترم دانشکده‌ها

مدیران کل محترم سازمان مرکزی

با سلام

احتراماً در اجرای بخشنامه ۱۳۷۵۸ مورخ ۱۹/۳/۱۴۰۰ سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر اجرای بند “د” تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در خصوص تبدیل وضعیت استخدامی مشمولین ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحات بعدی، خواهشمند است دستور فرمایید؛ مشمولین با رعیات شرایط ذیل و پس از تکمیل مدارک مورد نیاز تعیین شده در این بخشنامه در اسرع وقت جهت انجام سایر مراحل اداری به اداره کل امور اداری معرفی شوند.

بدیهی است مسئولیت تشخیص افراد واجد شرایط طبق مفاد قانونی ابلاغ شده و همچنین اخذ، تکمیل و ارسال مدارک مورد نیاز بر عهده ریاست محترم استان خواهد بود.

مشمولین؛

– نیروهای شرکتی که سال ۱۳۹۹ در دانشگاه همکاری داشته و در سال جاری نیز اشتغال دارند.

– نیروهای قراردادی که از تاریخ ۰۱/۰۱/۱۳۹۶ تا به حال در دانشگاه اشتغال داشته و در سال جاری نیز همکاری ایشان استمرار دارد.

توضیح اینکه؛ فرایند تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای قراردادی قبل از سال ۱۳۹۶ طی بخشنامه شماره ۵۰۰۷۱/۴/د مورخ ۱/۱۰/۱۳۹۹ در دست اقدام می باشد و نیاز به ارسال مجدد مدارک ندارند.

شرایط ایثارگران مشمول؛

  • شاهد (همسر، فرزند، خواهر و برادر شهید)
  • جانبازان (جانباز و فرزند جانباز با هر درصد جانبازی/ همسر جانباز ۲۵ درصد به بالا)
  • آزادگان (آزاده با هر مدت سابقه اسارت، همسر و فرزند آزاده با حداقل یک سال سابقه اسارت)
  • رزمندگان (رزمنده با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه/ همسر و فرزندان آنان)

لازم به ذکر است؛ مطابق تبصره ۲ بند “و” ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه و تبصره ۱ ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، نیروهای شرکتی مشمول با نوع ایثارگری؛ خواهر و برادر شهید، همسر و فرزند رزمنده مشمول احراز شرایط سنی (حداقل ۲۰ سال تمام و حداکثر ۴۰ سال تمام تا ۱/۱/۱۴۰۰) می باشند. سایر ایثارگران مشمول از شرایط سنی معاف هستند.

مدارک مورد نیاز؛

۱. اولین و آخرین قرارداد کار معین یا مشخص مشمولین قراردادی ممهور به مهر برابر با اصل استان محل خدمت

۲. قرارداد سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نیروی شرکتی مشمول با شرکت پیمانکاری خدماتی طرف قرارداد (ممهور به مهر برابر با اصل استان محل خدمت)

۳. سیاهه (ریز واریزی) بیمه از تاریخ اولین به‌کارگیری در دانشگاه ممهور به مهر و امضای سازمان تأمین اجتماعی

۴. تصویر دانشنامه تحصیلی یا تأییدیه تحصیلی به عنوان آخرین مدرک تحصیلی ممهور به مهر برابر با اصل استان محل خدمت (نیروهای قراردادی ملاک مدرک اعمال شده در حکم کارگزینی می‌باشد)

گواهی ایثارگری قابل پذیرش؛

۱. گواهی از بنیاد شهید ویژه خانواده شاهد، جانباز و آزاده (گواهی می بایست خطاب به دانشگاه پیام نور با قید نوع وابستگی با ایثارگر، درصد جانبازی و مدت اسارت برای آزادگان باشد).

۲. اصل گواهی رزمندگی از معاون نیروی انسانی بالاترین رده خدمتی هر یک از رده های نیروی مسلح در مورد رزمندگان مبتوع خود.

– گواهی رزمندگی از سپاه می بایست از سوی معاون نیروی انسانی سپاه استان صادر و ممهور به مهر و امضای معاون هماهنگ کننده یا فرمانده سپاه استانی باشد.

– در متن گواهی می‌بایست؛ زمان آغاز و پایان (حدفاصل آغاز و پایان جنگ تحمیلی ۳۱/۶/۱۳۵۹ لغایت ۲۷/۵/۱۳۶۷) / نوع حضور (داوطلبانه یا موظفی) / شهر یا مناطق حضور در جبهه ذکر شده باشد.

– در صورت ارائه گواهی غیر از مراجع فوق الاشاره و یا عدم قید موارد خواسته شده امور اداری استان موظف به استعلام از معاون نیروی انسانی بالاترین رده خدمتی صادرکننده گواهی می‌باشد.

حسن علیزاده- معاون اداری و مالی

مقررات مرتبط:

تبدیل وضعیت ایثارگران دانشگاه پیام نور (بخشنامه شماره ۴۵۴۸۸/۴/د مورخ ۲۷/۸/۱۳۹۹)

5 دیدگاه

  1. جالبه نیروهای قراردادی با سابقه ده پانزده ساله در دستگاههای اجرایی همچنان باید قراردادی بمونن اونوقت نیروهای شرکتی که حداکثر چهار ساله در دستگاهها هستند و صرفا به دلیل ایثارگری باید استخدام بشند اونم نه یکی هر تعداد از افراد خانواده. بیچاره کسانی که جز این دسته نیستن. اینه عدالت

    1. اون زمان که پدران این عزیزان در حال دفاع از کشور بودن و شهید و جانباز و اسیر شدن، پدران شما به هر دلیل در خط مقدم این جنگ حضور نداشتند، حق شان بیش از این است که بعد از عمری تازه فرزندانشون قراره استخدام بشن
      به علاوه فرزند پدر جانباز و اسیر و شهید بودن، مصائبی داره که برای سایر اقشار حتی درکشم سخته

    2. سلام خدمت شما بنده درسال 65با سن 14 سال بصورت داوطلبی در جبهه وجنگ تحمیلی بمدت 15 ماه حضور داشتم در 3عملیات شرکت از حاجی عمران وشاخ شمیران .دربندیخان ودر درنهایت در عملیات فتح 5 ماووت عراق که از ناحیه سر وبدن بشدت مجروح گردیدم همچنین شیمیایی گاز خردل وتا کنون تحت درمان وبستریهای مکرر چه در شهرستان وچه تهران بیمارستان بقیه الله اعظم وبیمارستان ساسان
      در سال 89 صعب العلاج شیمیایی شدم حال در زمان جنگ خیلی ها از شهر دیارشان به نقاط خیلی دوردست که از حمله موشکی و جنگنده های بعثی هاضدخود وزن بچه هایشون در امان باشند

  2. پس تکلیف نیروهایی که هیچ کدام از این موارد رو ندارند و ۱۷ سال سابقه کار در یک ارگان دولتی را دارند چی میشه؟این یک نوع بی عدالتی و بی انگیزگی در بین همکاران به وجود میاره یکی رسمی و دیگری قرارداد مستقیم که سابقه اونها از من کمتره و بواسطه این تبصره رسمی قطعی شدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام