آزمون تعیین صلاحیت
اندیشه‌های حقوقی

my.tax.gov.ir | مشاهده سوابق و بدهی مالیاتی با کد ملی و دریافت کد مالیاتی

روش مشاهده سوابق و بدهی مالیاتی با کد ملی و دریافت کد مالیاتی اعلام شد.

شناسنامه قانون– برای دریافت کد مالیاتی با کد ملی و مشاهده سوابق و بدهی پرونده مالیاتی لازم است به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی https://my.tax.gov.ir وارد شوید. همچنین، مبلغ مالیات که کارفرما ماهانه از حقوق شما کسر کرده و به سازمان امورمالیاتی پرداخت کرده است، را می‌توانید از درگاه ملی خدمات الکترونیک مشاهده نمایید.

ثبت نام و ورود به سایت اداره مالیات

برای ثبت نام در سایت اداره مالیات، کافیست بر روی لینک https://my.tax.gov.ir کلیک کنید و سپس زبانه “ثبت نام” را انتخاب کنید. کد ملی، شماره موبایل و تاریخ تولد خود را ثبت کنید. نگران نباشید! با ثبت نام به این طریق، پرونده ای در سازمان امور مالیاتی برای شما تشکیل نمی شود، بلکه شما می توانید در صورتی که پرونده ای از قبل برای شما تشکیل شده است، وضعیت آن و وضعیت بدهی مالیاتی خود را استعلام کنید.

در صورتی که قبلا در سایت اداره دارایی ثبت نام کرده اید، بر روی لینک https://my.tax.gov.ir/ کلیک کنید. زبانه “ورود” را انتخاب کنید کد ملی و رمز خود را وارد کنید و به سامانه اداره مالیات وارد شوید. در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده اید، با کلیک بر روی زبانه “فراموشی” نسبت به بازیابی رمز عبور خود اقدام کنید.

استعلام بدهی مالیاتی

بعد از ورود به سایت اداره مالیات، در صفحه اصلی تحت عنوان “داشبورد مالیاتی” میزان بدهی شما به ریال نمایش داده می شود.

مالیات نقل و انتقال خودرو

برای ثبت درخواست نقل و انتقال خودرو و دریافت مفاصاحساب مالیات نقل و انتقال خودرو بر روی زبانه “مالیات بر نقل و انتقال خودرو” کلیک کنید.

اضافه کردن یا حذف کارتخوان از پرونده مالیاتی

برای اضافه کردن یا حذف کارت خوان در پرونده مالیاتی بر روی زبانه “ساماندهی پذیرنده های الکترونیک” کلیک کنید.

مالیات ملک خالی

برای مشاهده وضعیت پرونده مالیات خانه خالی بر روی زبانه “واحدهای مسکونی خالی از سکنه” کلیک کنید.

مالیات خودرو لوکس

برای مشاهده وضعیت پرونده مالیات خودرو لوکس بر روی زبانه “مالیات بر خودروهای تحت تملک” کلیک کنید.

مشاهده پرونده های مالیاتی موجود

برای مشاهده پرونده های مالیاتی مربوط به قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده (درآمد و استعلام ارزش افزوده) بر روی زبانه “پرونده‌های مالیاتی” کلیک کنید.

استعلام ممنوع الخروجی مالیاتی

بعد از ورود به سایت اداره مالیات بر روی دکمه “استعلام ممنوع الخروجی” کلیک کنید.

مشاهده ابلاغیه مالیاتی

امکان دریافت ابلاغیه های مالیاتی به صورت پیامکی برای شما وجود دارد. برای اینکار، بعد از ورود به سایت اداره مالیات، در صفحه اصلی زبانه “فعال سازی ابلاغ الکترونیک” را فعال کنید. توجه داشته باشید که ابلاغ بر طبق قانون تجارت می بایست به شخص شما در آدرس شما انجام شود. در صورت فعالسازی ابلاغیه اکترونیکی مالیاتی شما این حق قانونی را از خود سلب می کنید. ولی باتوجه به روال های اداره مالیات، پیشنهاد می شود این گزینه را فعال کنید. شما 30 روز بعد از مشاهده ابلاغیه الکترونیک، فرصت اعتراض دارید. در صورتی که ابلاغیه الکترونیک شما فعال نباشد، ممیز می بایست با شما تماس بگیرد و دیرتر ابلاغیه به اطلاع شما میرسد (همچنان شما 30 روز بعد از مشاهده حضوری ابلاغیه مهلت اعتراض دارید)، ولی در کل پیشنهاد می شود این گزینه ابلاغ الکترونیک مالیاتی را فعال کنید.

6 دیدگاه

  1. سلام از شازند استان مرکزی در شغل صنف کفاشی برادرم معاف ولی متا سفانه عدم حل آن از زیر مجموعه خواهشمند است رسیدگی نمایید

  2. ۱۵ میلیون تومان درآمد سالانه ۹۹ بوده بابت ۱۰۰۰ متر نظارت ساختمان.. اشتباهی اظهارنامه مالیاتی صفر رد کردم…حالا ۴/۲۰۰ جریمه هم کردن منو .. زورش به پولدارا نمیرسه یقه مارو میگیرد…….مهندس ناظر ساختمان هستم…اگه برای بورکینافاسو درس میخوندم عزت احترام م بیشتر بود تا اینکه مستقیم پول زور بگیرن ازم تحت عنوان جریمه مالیاتی

  3. باسلام پیام ابلاغ الکترونیک رادریافت کرده ام اما بهیچ طریق موفق به دیدن ابلاغیه نشده ام باتوجه به قید عدم حضور ومهلت یک ماهه برای دریافت ابلاغیه راهنمایی کنید ضمنا ثبت نام دریافت الکترونیک هم کرده ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام