آزمون تعیین صلاحیت
وزارت امور اقتصادی و دارایی

آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۱) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۱) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

خبر مورخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱

وزارت امور اقتصادی و دارایی پیش نویس آیین نامه اجرایی ماده (۱۱) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را به دولت ارایه کرد

وزارت امور اقتصادی و دارایی در راستای تکلیف دولت در ماده (۱۱) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، پیش نویس آیین‌نامه اجرایی این ماده از قانون مذکور را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به دولت ارایه کرد.

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» در نتيجه کنترل و تعدیل جمعیت در دهه های گذشته، چالش هایی در ساختار جمعیتی کشور ایجاد شده است، بر این اساس چنانچه راهکارهایی از سوی دولتمردان و سازمان های تأثیرگذار ارایه نشود، کشور دچار آسیب های جدی و جبران ناپذیري خواهد شد. لذا به منظور رفع چالش مذکور و با عنایت به اهمیّت مقوله جمعیّت در اقتدار ملّی؛ و با توجه به پویندگی، بالندگی و جوانی جمعیّت کنونی کشور به عنوان یک فرصت و امتیاز و در جهت جبران کاهش نرخ رشد جمعیت و نرخ باروری در سال‌های گذشته، سیاست های کلی جمعیت جزو اسناد بالا دستی قرار گرفته و سیاست های افزایش جمعیت جایگزین سیاست های تک فرزندی گردیده است.

بنابراین در راستای تبیین زیر ساخت های حمایتی و تشویق به باروری در ماده (۱۱) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، دولت مکلف شده به ازای هر فرزند که از ابتدای سال ۱۴۰۰ متولد شود، مبلغ ۱۰ میلیون ریال تا سقف سالانه ۱۰ هزار میلیارد ریال صرفاً جهت خرید واحدهای صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس به نام فرزند اختصاص دهد. برهمین اساس مقرر گردیده ساز و کار اجرایی از جمله نحوه خرید و انتخاب صندوق و هزینه های مرتبط به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب هیئت وزیران برسد.

با توجه به نکات فوق، وزارت امور اقتصادی و دارایی پیش نویس آیین نامه اجرایی ماده (۱۱) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به دولت ارایه کرده است.

پیشنهاد مذکور درحال حاضر در کمیسیون اقتصاد دولت مراحل بررسی کارشناسی را طی می کند.

دانلود متن کامل پیش‌نویس مصوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام