وزارت امور اقتصادی و دارایی

بخشنامه اداره كل نظارت بر ذيحسابيها در خصوص آموزش ضمن خدمت كاركنان

بخشنامه اداره كل نظارت بر ذيحسابيها در خصوص آموزش ضمن خدمت كاركنان (بخشنامه شماره ۱۹۶۸۲/۵۳ مورخ ۱۴/۰۲/۱۳۹۳ وزارت امور اقتصادی و دارایی)

مدیر کل محترم امور اقتصادی و دارایی استان

پیرو مباحث مطروحه در گردهمایی بهاره مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان‌ها در تاریخ ۰۸/۰۲/۱۳۹۳ و همان‌گونه که مستحضرید واحدهای سازمانی ناگزیرند به موقعیت و موفقیت سازمان خود بیاندیشند و یکی از گزینه ها برای ارتقاء رشد علمی سازمان حضور کارکنان در دوره‌های آموزش ضمن خدمت است. چرا که این دوره‌های می‌تواند قابلیت‌های دانشی و مهارتی را در کارکنان پرورش دهد. در این راستا اصول اساسی آموزش کارکنان، با توجه به مقتضیات سنی، شغلی، زمانی، محتوایی و.. شرایطی را به آموزش‌ها حاکم می‌کند که از یک سو فراگیران، توانایی سازگاری با آن را داشته باشند و از سوی دیگر آموزش‌ها قادر باشند حداکثر اطلاعات، دانش و مهارت‌های مورد نیاز کارکنان را در شرایط زمانی محدود منتقل نمایند.

اهمیت آموزش کارکنان به دلیل انعطاف پذیری نسبت به تغییرات، در سازمان‌ها می‌باشد و هر زمان که این جریان متوقف یا کند شود، اثرات ناخوشایندی بر عملکرد سازمانی خواهد داشت. آموزش کارکنان ضمن تسهیل تحقق اهداف سازمانی از طریق بهبود عملکرد فردی و گروهی، ایجاد انعطاف‌پذیری در مقابل تغییر و کاستن از مقاومت‌های ناخواسته و بی‌مورد، موجب می‌شود کارکنان در جهت اهداف عالیه سازمان گام بردارند بویژه در شرایطیی که افراد یک واحد یا سازمان مشتمل بر جمعی از افراد حرفه‌ای بوده که در زمینه‌ای تخصصی انجام وظیفه می‌نمایند. در این حالت، به روز نگه داشتن تخصص نیز ضرورت بیشتری برای آموزش ایجاب می‌نماید.

بدین منظور، برای تحقق اهداف صدرالذکر این اداره کل آمادگی خود را به منظور شرکت در هر گونه کارگاه آموزشی تخصصی در زمینه‌های مالی و محاسباتی مورد نیاز ذی‌حسابان و معاونین ذی‌حساب را، که جزء برنامه‌های اولویت‌دار اداره کل می‌باشد، اعلام می‌دارد لذا خواهشمند است دستور فرمایید به منظور تحقق این مهم برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام سرفصل‌های مورد نیاز آموزشی قابل طرح، تاریخ و مخاطبین کارگاه آموزشی را اعلام تا نسبت به اعزام گروه آموزشی اقدام لازم به عمل آید.

هادی خدابخشی- مدیر کل نظارت بر ذیحسابی‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام