آزمون تعیین صلاحیت
بودجه 1401

افزایش سن و سابقه بازنشستگی و تغییر نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی در لایحه بودجه ۱۴۰۱

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، سن و سابقه قابل قبول برای بازنشستگی افزایش یافته است و نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی تغییر می‌کند.

شناسنامه قانون- بر اساس حکم بند “د” ماده (۲۰) پیش‌نویس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور که به تازگی منتشر شده است، احکام جدیدی با هدف پایدارسازی منابع صندوق‌های بازنشستگی پیش‎بینی شده است.

بر این اساس:

د- به منظور پایدارسازی منابع صندوق های بازنشستگی، از ابتدای سال ۱۴۰۱:

۱- سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در تمامی صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری، لشکری، سازمان تأمین اجتماعی، دو (۲) سال افزایش می‌یابد.

۲- حداقل و حداکثر سن بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن به هر میزان سابقه خدمت در صندوق سازمان تأمین اجتماعی، دو (۲) سال افزایش می‌یابد. احکام قطعی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری برای بازنشستگی از این حکم مستثنی است.

۳- محاسبه حقوق بازنشستگی در تمامی صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری، لشکری، سازمان تأمین اجتماعی، بر اساس متوسط حقوق سه سال آخر زمان اشتغال خواهد بود.

3 دیدگاه

  1. با این همه مشکلات و فقط کارکردن بدون تفریح و استراحت بالا بردن سن و سابقه دیگر مردم به بازنشستگی نمیرسند قبل از بازنشستگی می میرند

  2. کشوری که چند میلیون جوان بیکار داره و بدلیل بیکاری دارند در همان سن جوانی به بازنشستگی می‌رسند چه توجیهی دارد که سن بازنشستگی بالا برود؟آقای میرکاظمی مدبر یک وجهی است اصلا به تبعات تصمیمات و قوانین فکر نمی کند، تاوان ناکارآمدی صندوق های بازنشستگی که سالها باشگاه سیاسی بودند و محل پرداخت حقوق های نجومی به آقازاده ها را الان باید مردم و کارمندان بدهند ،دولت برای کمک به صندوق ها مبنای پرداخت حقوق را از میانگین دو سال آخر به میانگین دو سال آخر تغییر داد و این معنیش کمتر شدن حقوق بازنشستگان جدید،دولت چرا از جیب مردم و کارمندان که ۳۰ سال حق عضویت به صندوق های ناکارآمد و ناسالم پرداختند باید جبران کند..حالا مجلس انقلابی خیلی جالبه یکسال دنبال بازنشستگی پیش از موعد بودند و کمیسیون اجتماعی ۲۰ تا جلسه گذاشت آخر سر هم گفتند فعلا معلق…حالا مجلس انقلابی باید به پیشنهاد سازمان مدیریت سن بازنشستگی ۳۲ را بپذرید،نمی دانم مجلس انقلابی چگونه می خواهد جواب کارمندان با این حق کشی ها را بدهد؟مجلس انقلابی چه پاسخی برای جوانان تحصیلکرده و بیکار را دارد که چشم انتظار بازنشستگی پدر بزرگ هایشان هستند برای استخدام

  3. کمتر پول های بازنشستگی کارکنان رو حیف و میل می کردین تا به این روز نیوفتین. چرا دوباره هم از جیب کارمند دارین هزینه می کنین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام