بودجه ۱۴۰۰

ابلاغ دستور رییس‌جمهور به ثبت اطلاعات کارکنان در سامانه پاکنا برای پرداخت حقوق و مزایا

ابلاغ دستور رییس‌جمهور در خصوص ثبت یا تکمیل اطلاعات فردی و استخدامی و احکام کارگزینی یا قرارداد منعقده کارکنان در سامانه پاکنا (بخشنامه شماره ۶۸۹۳۹ مورخ ۳/۶/۱۴۰۰ معاون اول رییس جمهور)

بخشنامه به کلیه دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دولتی و ستاد کل نیروهای مسلح

در راستای شفافیت و رعایت عدالت در پرداخت‌های ضروری کشور و ساماندهی و ایجاد انضباط مالی در پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارکنان دولت و حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و کنترل هزینه‌های جاری کشور، حسب دستور ریاست محترم جمهور لازم است کلیه دستگاه های نسبت به پیشنهادات ارایه شده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، موضوع نامه شماره ۲۸۶۷۰۸ مورخ ۲۴/۶/۱۴۰۰ (تصویر پیوست) اهتمام و اقدام نمایند.

محمد مخبر- معاون اول رییس جمهور

نامه شماره ۲۸۶۷۰۸ مورخ ۲۴/۰۶/۱۴۰۰ سازمان برنامه و بودجه کشور

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر رئیسی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام؛

همانگونه که مستحضرید در سال جاری با محدودیت‌های جدی منابع عمومی مواجه می‌باشیم لذا به منظور حاکم نمودن شفافیت و رعایت عدالت در پرداخت‌های ضروری کشور و ساماندهی و ایجاد انضباط مالی در پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارکنان دولت و حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و کنترل هزینه‌های جاری کشور، در صورت صلاحدید خواهشمند است دستور فرمایید اقدامات لازم به شرح ذیل در تمامی دستگاه های اجرایی، از ماه آتی انجام گیرد:

۱. همانگونه که مستحضرید در اجرای بند (الف) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و آیین نامه اجرایی آن به شماره ۲۹۸۳۸/ت۵۸۹۲۵هـ مورخ ۱۳/۴/۱۴۰۰، دستگاه های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه از جمله کلیه شرکت های دولتی که نام آنها در پیوست شماره (۲) قانون بودجه ذکر شده است، مکلفند اطلاعات فردی و استخدامی و احکام کارگزینی یا قرارداد منعقده کارکنان خود را در سامانه پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری (پاکنا) ثبت یا به روز رسانی نمایند.

از آنجا که تخصیص اعتبار و پرداخت هر گونه مزایای مستمر و غیرمستمر به کارکنان می بایست صرفاً پس از ثبت اطلاعات در سامانه پاکنا انجام گیرد، خواهشمند است دستور فرمایید تمامی دستگاه‌های اجرایی، نسبت به ثبت، تکمیل و به‌روزرسانی اطلاعات کارکنان خود در سامانه مذکور اقدام نمایند.

۲. با استناد به جزء (۳) بند (الف) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰، چگونگی ثبت اطلاعات نیروی انسانی و اجرای تکالیف قانونی سازمان برنامه و بودجه کشور و خزانه داری کل برای تخصیص و پرداخت حقوق و مزایا، در خصوص دستگاه های اجرایی نظامی، انتظامی و امنیتی می‌بایست بر اساس ساز و کار اجرایی تعیین شده در شیوه نامه های مستقلی که توسط سازمان های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور و وزارت اقتصادی و دارایی با همکاری دستگاه های اجرایی مذکور تدوین می شود، تعیین گردد. لذا خواهشمند است نظر به محرمانه بودن اطلاعات دستگاه های اجرایی مذکور، دستور فرمایید تمهیدات لازم توسط ستاد کل نیروهای مسلح انجام گیرد.

۳. با استناد به جزء (۴) بند (ز) تبصره (۱۹) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، سازوکارهای قانونی لازم برای پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح از طریق خزانه داری کل، تدوین و اجرایی گردد.

سید مسعود میرکاظمی- معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور

شناسنامه قانون | pakna sabt

9 دیدگاه

  1. مطالب خیلی خوبی داشتی عالی بود من هرروز به سایت شما سر میزنم که آخرین مطالب سایت شمارو بررسی کنم واقعا عالیه

  2. باسلام بنده به عنوان نیروی شرکتی کمیته امداد با4نفرخانوار که فرزندان بنده دانشجوهستند بااین حقوق کم ومشکلات زندگی خدا را خوش نمیاد که حقوق رابرای ما اضافه نکنندباور کنید محتاج نون شب هستیم خیلی از شب وروز ها رابانون خالی سپری کردیم چرا کسی به فکر نیروی های شرکتی نیست واقعا باعث تاسف هست که ما در کشور گنج زندگی میکنیم ولی همیشه محتاج هستیم چرا مسئولان به فکر مردم کشور خودمان تلاش نمی‌کنند

  3. جالبه اگر بودجه کم دارید چرا کارمند شرکتی قراردادی با بیست سال سابقه استخدام نمیشه اما نیروی طرحی در دانشگاههای علوم پزشکی که باید دو سال طرح اجباری بده هنوز یک ماه نیست به اسم فرزند جانباز و رزمنده و ایثار گر بدون آزمون و هیچ شرطی داره استخدام رسمی میشه.بیمارستانی که یه نیروی تجهیزات پزشکی ردیف داره و نیرو هم داره باید پنج تا از همین نیرو ها استخدام کنه تا بیکار بگردن تو بیمارستان همین الان نصف کارمندان بیمارتان نخبگان از کشور بی دلیل نیست چون عدالت استخدامی نیست طرف با سهمیه میره دانشگاه وبدون آزمون استخدام رئیسی این عدالته

  4. جالبه اگر بودجه کم دارید چرا کارمند شرکتی قراردادی با بیست سال سابقه استخدام نمیشه اما نیروی طرحی در دانشگاههای علوم پزشکی که باید دو سال طرح اجباری بده هنوز یک ماه نیست به اسم فرزند جانباز و رزمنده و ایثار گر بدون آزمون و هیچ شرطی داره استخدام رسمی میشه.بیمارستانی که یه نیروی تجهیزات پزشکی ردیف داره و نیرو هم داره باید پنج تا از همین نیرو ها استخدام کنه تا بیکار بگردن تو بیمارستان همین الان نصف کارمندان بیمارتان نخبگان از کشور بی دلیل نیست چون عدالت استخدامی نیست طرف با سهمیه میره دانشگاه وبدون آزمون استخدام رئیسی این عدالته

  5. انشاالله موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین دستگاه های اجرایی، عملیاتی شود، وما شاهد، به اهتزاز درآمدن پرچم عدالت در، ایران اسلامی باشیم. بهروزاسفندیاری دانشجوی تمام وقت دکتری تخصصی جامعه شناسی، مهرماه1400.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام