وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

تعرفه خدمات دندانپزشکی سال 99

تعرفه های خدمات دندانپزشکی برای اجرا در سال ۱۳۹۹

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۲۵ آبان ۱۳۹۹، تعرفه های خدمات دندانپزشکی برای اجرا در سال ۱۳۹۹ را تعیین کرد.

بر این اساس، ارزش خدمات دندانپزشکی، به تفکیک سه جزء حرفه ای، فنی و مواد و لوازم مصرفی تعیین و سقف ضریب ریالی برای جزء حرفه ای در هر چهار بخش دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی معادل ۲۷۰ هزار ریال، برای جزء فنی در بخش دولتی ۱۲۹۵۰۰ ریال، در بخش های عمومی غیردولتی و خیریه ۲۴۶ هزار ریال و برای بخش خصوصی ۳۳۰ هزار ریال محاسبه می‌شود.

همچنین سقف ضریب ریالی جزء مواد و لوازم مصرفی در هر چهار بخش دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی ۱۲۹۵۰۰ ریال محاسبه خواهد شد.

براساس این مصوبه، دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت مکلف شد دستورالعمل رسیدگی به اسناد تعرفه های دندانپزشکی را با مشارکت نمایندگان اعضای شورای عالی بیمه سلامت تهیه و همزمان با ابلاغ تعرفه های این تصویب‌نامه ابلاغ نماید.

بسته خدمات دندانپزشکی برای بیمه های پایه به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تأیید شورای عالی بیمه سلامت و خدمات دندانپزشکی قابل پوشش توسط شرکت های بیمه بازرگانی، توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین و ابلاغ می گردد.

لازم به ذکر است تعرفه های این تصویب نامه از زمان ابلاغ، لازم الاجراست و کلیه مصوبه های تعرفه ای دندانپزشکی و دستورالعمل های سازمان های بیمه گر پایه و تکمیلی، از زمان ابلاغ مصوبه فوق، ملغی می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام