آزمون تعیین صلاحیت
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

نحوه استخدام و انعقاد قرارداد بر اساس نظریه گزینش

نحوه استخدام کارکنان و انعقاد قرارداد بر اساس نظریه گزینش (بخشنامه شماره ۲۴۳/الف/گ م هـ مورخ ۶/۸/۱۳۹۹ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)

رؤسای محترم دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور

با عنایت به تبصره یک ماده ۱۶ قانون گزینش کشور و ماده ۲ آیین نامه اجرایی و تبصره ۱ و ۲ ذیل ماده مذکور (تصویر پیوست)، تأکیداً موارد زیر را جهت اجرای دقیق مفاد قانون به آگاهی می‌رساند:

نحوه استخدام کارکنان و انعقاد قرارداد بر اساس نظریه گزینش

۱- هر گونه جذب و بکارگیری افراد قبل از اعلام نظریه گزینش ممنوع بوده و پرداخت هر گونه وجهی به ایشان خلاف مقررات و غیرقانونی می‌باشد.

به منظور ممانعت از وقفه در ارایه خدمت و در موارد خاص و ویژه (صرفاً در مشاغل بهداشتی و درمان) با ارایه درخواست به هیأت مرکزی گزینش و با استفاده از اختیارات ناشی از ماده ۷ دستورالعمل تبصره ۱ ماده ۱۶ قانون گزینش کشور همزمان با معرفی افراد به گزینش عقد قرارداد موقت (۸۹ روزه) با اخذ موافقت کتبی هیأت مرکزی گزینش میسر خواهد بود.

۲- هر گونه واگذاری امور خدماتی به شرکت‌های خدماتی یا واگذاری سایر امور به اشخاص حقیقی یا حقوقی طرف قرارداد که جنبه مستمر در طول سال دارد و مستلزم حضور کارکنان در محیط اداره و مراکز بهداشتی درمانی می‌باشد، طی مراحل گزینش برای آنان الزامی است.

ضروری است در زمان تنظیم قرارداد با پیمانکار شرط بکارگیری نیروها با طی مراحل گزینش در متن قرارداد درج گردد.

۴- با استناد به ماده ۱۱ فصل سوم دستورالعمل ضوابط و معیارهای حاکم بر گزینش، اشتغال ساعتی کلیه داوطلبان در مشاغل حساس و خاص منوط به طی مراحل گزینش می‌باشد و نیز اشتغال ساعتی در مشاغل غیرحساس که بیش از ۴ ساعت در ماه باشد (به استثناء کارمندان رسمی دولت) مستلزم طی مراحل گزینش خواهد بود.

۵- به استناد ماده ۲۳ آیین نامه اجرایی قانون گزینش کشور، دانشگاه مکلف است به محض دریافت نظر گزینش مبنی بر عدم موافقت با ادامه خدمت داوطلب، نسبت به قطع رابطه استخدامی وی اقدام نماید.

تاریخ صدور رأی مبنی بر عدم پذیرش توسط هسته گزینش مبنای عدم اشتغال و یا قطع رابطه استخدامی توسط دانشگاه می‌باشد. در این صورت پرداخت وجه بابت کارکرد مستخدم از زمان صدور رأی هسته گزینش تا زمان صدور حکم کارگزینی حداکثر تا مدت یک ماه بلامانع است.

سید کامل تقوی نژاد- معاون توسعه مدیریت و منابع و دبیر هیأت مرکزی گزینش

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام