بیمه و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

لایحه افزایش سرمایه شرکت های بورسی

لایحه افزایش سرمایه شرکت های بورسی

هیئت وزیران در راستای تقویت و مدیریت عرضه سهام شرکت ها در بازار سرمایه و تأمین مالی بیش از پیش شرکت های بورسی در بازار سرمایه از طریق افزایش سرمایه با استفاده از سرمایه های خرد تزریق شده به آن، لایحه افزایش سرمایه شرکت های بورسی را با قید دو فوریت مصوب کرد تا در مجلس شورای اسلامی به تصویب نهایی برسد.

نمایندگان دوفوریت لایحه افزایش سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار با سلب حق تقدم را تصویب کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 14 مردادماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی لایحه افزایش سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار با سلب حق تقدم، با بررسی دوفوریتی این لایحه با 168 رأی موافق، 39 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 237 نماینده حاضر در صحن، موافقت کردند.

اسماعیل جلیلی معاون امور حقوقی و مجلس وزیر اقتصاد در تشریح  لایحه دوفوریتی افزایش سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار با سلب حق تقدم گفت: این لایحه براساس توصیه های مکرر ارائه شده در نشست های تخصصی، کمیسیون های مجلس و جلسات نشست های علمی حوزه بازار سرمایه تدوین و ارائه شده است.

وی افزود: از آنجایی که تقویت و استمرار تعمیق بازار سرمایه و بورس مدنظر است، لایحه دوفوریتی افزایش سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار با سلب حق تقدم در 22 تیر 99 توسط هیات دولت به تصویب رسید و در اول مرداد 99 به مجلس تقدیم شد.

جلیلی اضافه کرد: براساس لایحه مذکور دستگاه های اجرایی که شرکت های بورسی را تحت کنترل یا تملک دارند، می توانند برای طریق تامین مالی طرح های جاری و توصیه ای از طریق افزایش سرمایه اقدام کنند، اما این امر منوط به عرضه سهام آنها در بورس به صورت عمومی است.

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر اقتصاد با بیان اینکه این لایحه می تواند به سهامداران خرد کمک کند، ادامه داد: در صورت تصویب لایحه دوفوریتی افزایش سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار با سلب حق تقدم، شرکت های بورسی رابطه خود با منابع دستگاه های اجرایی را قطع می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام