آزمون های استخدامی

آگهی ثبت نام پنجمین آزمون فراگیر استخدامی (سال 1397)

فهرست عناوین این صفحه

پنجمین آزمون فراگیر استخدامی
پنجمین آزمون فراگیر استخدامی

اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور درباره‌ تاريخ پرينت كارت و زمان‌ برگزاري پنجمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه هاي اجرايي كشور در سال 1397

ضمن آرزوي موفقيت براي داوطلباني كه در پنجمين آزمون استخدامي متمركز دستگاه هاي اجرايي كشور در سال 1397 ثبت‌نام نموده‌اند، نظر اين داوطلبان را به موارد ذيل معطوف مي دارد:

الف‌- نحوه‌ و زمان پرينت كارت شركت در آزمون 

كارت‌ شركت در‌ آزمون‌ كليه‌ داوطلبان‌ از روز سه شنبه 97/04/12 براي مشاهده و پرينت بر روي پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. لذا كليه‌ داوطلبان‌ متقاضي شركت‌ در آزمون‌، براي شركت در جلسه امتحان بايد در تاريخ تعيين شده به شرح فوق به پايگاه اطلاع رساني مذكور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌اي (نام، نام‌خانوادگي، كد ملي، سال تولد و …) و يا اطلاعات ثبت‌نامي (شماره پرونده و كد پيگيري و …) از كارت شركت در آزمون خود يك نسخه پرينت تهيه و براساس آدرس و زمان تعيين شده بر روي كارت شركت در آزمون، به حوزه امتحاني مربوط مراجعه نمايند. بديهي است براي شركت در جلسه آزمون همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون و هم چنين اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكسدار و ارائه آن الزامي است. چنانچه داوطلبي به دليل در اختيار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبي، پرونده و يا كد پيگيري مورد نياز، موفق به پرينت كارت شركت در آزمون خود نمي‌شود، لازم است با مراجعه به پايگاه اطلاع‌رساني اين سازمان و ورود به سيستم پاسخگويي و انتخاب نام آزمون و تعيين موضوع پيگيري نسبت به دريافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، داوطلبي و يا كد پيگيري ثبت نام اقدام نمايد. لازم به ذكر است اين امكان براي داوطلباني فراهم مي باشد كه در سيستم پاسخگويي داراي عضويت باشند. لذا ضرورت دارد داوطلباني كه اطلاعات فوق را مفقود نموده اند با عضويت در اين سيستم نسبت به بازيابي اين اطلاعات اقدام نمايند.

ب‌- درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغايرتي مشاهده شد، داوطلبان لازم است به شرح زير اقدام نمايند:

1- با توجه به اطلاعات مندرج بر روي كارت شركت در آزمون، چنانچه داوطلبان مغايرتي در اطلاعات مندرج در بندهاي 1، 2، 4، 5، 6، 7، 11، 12، 13، 14، 15، 18 و 19 (شامل نام خانوادگي، نام، تاريخ تولد، شماره شناسنامه، كد ملي، دين، سهميه 5 درصد ايثارگران، نام دستگاه اشتغال، داوطلب بومي، حالت بومي، نوع بومي، تاريخ فارغ التحصيلي و معدل آخرين مدرك تحصيلي) كارت شركت در آزمون مشاهده نمودند، لازم است براي اصلاح مورد يا موارد مذكور حداكثر تا تاريخ 97/04/15 منحصراً به پايگاه اطلاع رساني اين سازمان مراجعه و با ورود به قسمت ويرايش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام نمايند و در صورتي كه نسبت به بندهاي 3، 8، 9، 16، 17، 20، و 21 (جنس، معلوليت، نيازمند منشي، مقطع تحصيلي، عنوان رشته تحصيلي و اولويت انتخابي) تفاوتي مشاهده نمودند ضروري است مطابق ساعت و تاريخ اعلام شده در بند «ج» به نماينده اين سازمان مستقر در باجه‌ي رفع نقص حوزه مربوطه (به شرح جدول شماره 2) مراجعه نمايند.

2- چنانچه كارت شركت در آزمون داوطلب فاقد عكس مي باشد و يا چنانچه عكس روي كارت وي داراي اشكالاتي از جمله؛ فاقد مهر، واضح نبودن عكس و يا اشتباه عكس مي باشد ضروري است ضمن همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون، 2 قطعه عكس 4×3 و كارت ملي يا شناسنامه عكسدار مطابق ساعت و تاريخ اعلام شده در بند «ج» به نماينده اين سازمان مستقر در باجه‌ي رفع نقص حوزه مربوطه تا روز قبل از برگزاري آزمون مراجعه نمايند و موضوع را پيگيري نموده تا مشكل برطرف گردد، بديهي است در غير اين صورت فرد به عنوان متخلف تلقي مي‌گردد. ضمناً ساير اطلاعات مندرج بر روي كارت شركت در آزمون هر داوطلب بر اساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام كه توسط خود داوطلب تكميل گرديده، در نظر گرفته شده است.

تذكر 1: داوطلبان متقاضي استفاده از سهميه 25 درصد ايثارگران توجه داشته باشند چنانچه نسبت به بند 10 كارت شركت درآزمون (سهميه 25 درصد ايثارگران) معترض هستند مي‌بايست تا روز شنبه مورخ 97/04/16 با مراجعه به ادارات اشتغال و كارآفريني بنياد شهيد و امور ايثارگران مراكز استان مربوطه جهت تعيين وضعيت سهميه ايثارگري خود اقدام نمايند.

تذكر 2: داوطلبان براي آگاهي بيشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنماي شركت در آزمون كه بر روي سايت قرار دارد پرينت تهيه و نسبت به مطالعه دقيق آن اقدام نمايند.

ج- آدرس و محل‌ رفع نقص كارت شركت در آزمون 

نماينده اين سازمان در روزهاي چهارشنبه مورخ 97/04/13 و پنجشنبه مورخ 97/04/14 صبحها از ساعت 8:30 الي 12:00 و بعدازظهرها از ساعت 14:00 الي 18:00 در باجه‌ي رفع نقص حوزه مربوطه مستقر خواهد شد. براي اطلاع آن دسته از داوطلباني كه براساس توضيحات بند «ب» ملزم به مراجعه به نماينده رفع نقص كارت سازمان مي گردند، شهرستانهاي محل برگزاري آزمون به شرح جدول شماره 1 مي‌باشد كه آدرس و محل تشكيل باجه رفع نقص كارت شركت در ‌آزمون هر شهرستان در جدول شماره 2 مشخص گرديده است.

د‍- تذكرهاي‌ مهم‌ 

1- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون‌، اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكسدار الزامي است.

2- فرآيند برگزاري آزمون ساعت‌ 8:30 (هشت و سي دقيقه‌) صبح روز جمعه 97/04/15 مي‌باشد.

3- در ورودي ِحوزه هاي امتحاني براي آزمون رأس‌ ساعت‌ 8:00 (هشت) صبح بسته خواهد شد لذا داوطلبان لازم است قبل از بسته شدن درهاي ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحاني حاضر باشند.

4- هر داوطلب براي حضور در جلسه آزمون بايد علاوه بر پرينت كارت شركت در آزمون، اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكسدار، چند مداد سياه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاكن و يك سنجاق و يا سوزن به همراه داشته باشد.

5- داوطلبان بايد از آوردن وسايل اضافي از جمله كيف دستي، ساك دستي، پيجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، كتاب، ماشين‌حساب، هرگونه نُت و يادداشت و نظاير آن و همچنين وسايل شخصي به جلسه آزمون اكيداً خودداري نمايند. بديهي است كه به همراه داشتن هر كدام از وسايل مندرج در اين بند به عنوان تقلب و تخلف تلقي و با داوطلبان ذيربط براساس قانون رسيدگي به تخلفات و جرايم در آزمونهاي سراسري كه بخشي از آن در بند «ه‍» آمده است، رفتار خواهد شد.

6- با توجه به اينكه سازمان سنجش آموزش كشور در جهت بهبود و ارتقاء كيفي حوزه هاي برگزاري آزمون، نياز به نظرات شما به عنوان معتبرترين منبع اخذ داده و اطلاعات براي ارزيابي حوزه ها دارد، خواهشمند است نسبت به تكميل نمودن پرسشنامه ارزيابي حوزه امتحاني خود در آزمون فوق از تاريخ 97/04/15 لغايت 97/04/22 بصورت اينترنتي از طريق پايگاه اطلاع رساني اين سازمان اقدام نمائيد.

ه‍- قانون رسيدگي به تخلفات و جرايم در آزمون‌هاي سراسري

ماده 5- تخلفات و جرايم در اين قانون مشتمل بر موارد زير است:

الف- ارتكاب هرگونه عملي كه موجب بي‌نظمي در برگزاري آزمون گردد يا همراه داشتن هرگونه وسيله غيرمجاز از قبيل وسايل ارتباط الكترونيكي و دستگاه هاي حافظه‌دار.

ب- ارتكاب هرگونه عمل خلاف مقررات كه آزمون داوطلب را از نظر علمي خدشه دار سازد از قبيل:

1- ارائه مدرك يا گواهي مجعول يا تصوير گواهي مجعول براي شركت در آزمون.

2- تباني با داوطلبان يا افراد خارج از حوزه امتحاني يا دست‌اندركاران آزمون از قبيل عوامل اجرايي و طراحان سئوال براي تخلف در آزمون.

3- ثبت‌نام در آزمون با هويت مجعول يا شركت در جلسه آزمون به جاي داوطلب اصلي.

ج- استفاده از هرگونه وسيله غيرمجاز از قبيل وسايل ارتباط الكترونيكي و دستگاه هاي حافظه‌دار.

د- كمك به داوطلب خارج از ضوابط برگزاري آزمون براي پاسخ به سئوالات.

ه‍- دسترسي غيرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان يا استفاده غير مجاز از آنها.

و- هرگونه تغيير غيرمجاز سئوالات، اوراق و پاسخنامه‌هاي داوطلبان يا ساير مدارك و دفاتر مربوط به آزمون.

ز- افشاي سئوالات آزمون يا تلاش در جهت دستيابي و افشاي آن يا شركت يا معاونت در اين امر قبل يا حين برگزاري آزمون به هر نحو.

ح- خريد يا فروش سئوالات آزمون يا پاسخ آنها يا شركت يا معاونت در اين امر قبل يا حين برگزاري آزمون اعم از اينكه سئوالات يا پاسخ آنها واقعي يا غيرواقعي باشد.

ماده 6- هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات، صلاحيت صدور حكم به مجازات هاي زير را درباره متخلفان دارند:

الف- در مورد مشمولان بند (الف) ماده (5): اخطار كتبي با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذي ربط يا محروميت از گزينش در آزمون همان سال.

ب- در مورد مشمولان بند (ب) يا بند (ج) ماده (5): محروميت از گزينش علمي در آزمون همان سال و ابطال قبولي داوطلب در همان سال و محروميت از شركت در آزمون از يك تا ده سال بعد.

تبصره- آراي هيأت‌هاي بدوي جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (6) اين قانون قابل تجديد نظر خواهي در هيأت تجديد نظر رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها مي‌باشد.

ماده 7- در مورد مشمولان بندهاي (د)، (ه‍)، (و) (ز) و (ح) ماده (5) هيأت‌هاي رسيدگي متهم را براي رسيدگي و اعمال جزاي نقدي از ده ميليون 10.000.000) ريال تا يك ميليارد (1.000.000.000) ريال يا حبس از يك تا پنج سال يا هر دو مجازات به محاكم دادگستري معرفي مي‌نمايند.

ماده 8- ارتكاب هر يك از اعمال موضوع ماده (5) چنانچه در قالب عضويت در يك گروه يا شبكه باشد، موجب تشديد مجازات مي‌شود و تشكيل دهنده و سركرده گروه يا شبكه به حداكثر مجازات محكوم مي‌گردد. مجازات هر يك از اعضاء كه در ارتكاب تخلفات و جرايم فوق دخالتي نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذكر شده براي مرتكب مي‌باشد.

ماده 9- رسيدگي در هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسيدگي برابر ساير قوانين جزايي يا رسيدگي در هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري يا هيأت‌هاي انتظامي اعضاي هيأت علمي يا كميته‌هاي انضباطي دانشجويان نيست و مرتكب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (6) و (7) اين قانون به مجازات مقرر در ساير قوانين و مقررات محكوم مي‌گردد.

ماده 10- در صورت محكوميت قطعي فردي به يكي از مجازات هاي مندرج در اين قانون، به استثناي مجازات مندرج در بند (الف) ماده (6)، هيات رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها، قبولي وي در آزمون را ابطال مي‌نمايد. در اين صورت مؤسسه آموزشي مربوط از صدور و اعطاي هرگونه گواهي يا مدرك به وي خودداري خواهد نمود، و چنانچه گواهي فارغ‌التحصيلي به وي اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري يا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي يا وزارت آموزش و پرورش يا دانشگاه آزاد اسلامي ملزم به ابطال آن گواهي هستند.

ماده 11- چنانچه با بررسي‌هاي فني و علمي، بين نمرات و رتبه اكتسابي داوطلبي و سوابق تحصيلي وي مغايرت هاي غيرمتعارف مشهود و اساسي از قبيل عدم تطابق معدل ديپلم و دوره پيش‌دانشگاهي با رتبه و نمره اكتسابي در آزمون وجود داشته باشد، با تأييد هيأت‌هاي بدوي رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در يك يا چند درس عمومي و اختصاصي امتحان مجدد به عمل مي‌آيد. تعيين وضعيت نهايي آزمون اين داوطلب، بر اساس نتايج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هيأت بدوي است.

ماده 12- هر مؤسسه يا آموزشگاه علمي و آموزشي كه براي افزايش آمادگي داوطلبان شركت در آزمون‌هاي مورد بحث اين قانون فعاليت مي‌كند، چنانچه در تخلفات ماده (5) مشاركت داشته باشد، مجوز تأسيس آن لغو مي‌شود و مديران مسؤول آنها، علاوه بر محروميت دائمي از تأسيس و اداره اين گونه مراكز، به مجازات‌هاي پيش‌بيني شده در اين قانون و ساير قوانين محكوم مي‌شوند، و چنانچه مؤسسه يا آموزشگاه فاقد مجوز باشد، مجازات مديران مسؤول آنها حداكثر مجازات مندرج در ماده (6) است.

تبصره- در مورد آموزشگاه هايي كه فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانوني ذي ربط مدعي‌العلوم نيز مي‌تواند رأساً نسبت به اعلام جرم و پيگيري تخلفات آنان اقدام نمايد.

در خاتمه اضافه مي‌نمايد كه داوطلبان درصورت لزوم مي‌توانند سئوال يا سئوالات خود را در اين خصوص از اين تاريخ لغايت روز پنج شنبه 97/04/14 همه روزه بغیر از ایام تعطیل و در وقت اداری با بخش پاسخگويي اينترنتي مندرج در پايگاه اطلاع‌رساني اين سازمان به نشاني : www.sanjesh.org و يا شماره ‌تلفن‌ 42163-021 در ميان بگذارند.

 دریافت فايل جداول شماره 1 و 2 حاوي شهر هاي برگزاري آزمون و آدرس باجه هاي رفع نقص كارت شركت در آزمون استخدامي نوبت پنجم سال 97 فرمت Pdf

اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور درباره اصلاحات سري دوم دفترچه‌ راهنماي ثبت‌نام در پنجمين آزمون استخدامي متمركز دستگاه‌هاي اجرايي كشور سال 1397

1397/02/29

 پيرو اطلاعيه اصلاحي مورخ 97/02/23 بدين وسيله به اطلاع كليه متقاضيان مي‌رساند، با توجه به درخواست برخي از دستگاه های اجرایی، اصلاحات جديد ذيل (سري دوم) در دفترچه راهنماي ثبت نام صورت گرفته است. بنابراين كليه متقاضيان، ضرورت دارد هنگام ثبت‌نام به اين نكات توجه نمايند. همچنينداوطلباني كه قبلاً ثبت‌نام نموده‌اند با عنايت به توضيحات ذيل در صورت علاقه‌مندي با مراجعه به قسمت ويرايش، نسبت به ويرايش اطلاعات ثبت‌نامي خود حداكثر تا پايان روز دوشنبه 97/02/31 اقدام نمايند.

ضمناً داوطلباني كه در اين آزمون موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، در صورت تمايل براي ثبت‌نام لازم است با توجه به دفترچه راهنماي ثبت‌نام (پنجمين آزمون استخدامي متمركز دستگاه هاي اجرايي كشور) و همچنين اطلاعيه‌ اصلاحي مورخ 97/02/23 مندرج در پايگاه اطلاع‌رساني اين سازمان به نشاني www.sanjesh.org  با مراجعه به پايگاه اطلاع‌رساني مذكور در بازه زماني فوق نسبت‌به ثبت‌نام اقدام نمايند.

تذکر مهم: مجدداً تاكيد مي‌گردد مهلت ثبت‌نام تا پایان روز دوشنبه مورخ 97/02/31 بوده و این تاریخ به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

1-ظرفيت پذيرش در كد شغل محل هاي ذيل مربوط به سازمان بيمه سلامت به شرح جدول ذيل اصلاح مي گردد:

2-1- ظرفیت کد شغل محل 10001 برنامه نويس سيستم (تهران- تهران) از 6  نفر به 7 نفر افزایش می یابد.

2-2- ظرفیت کد شغل محل 10002 كارشناس تحليلگر سيستم (تهران – تهران) از 3  نفر به 4 نفر افزایش می یابد.

2-3- ظرفیت کد شغل محل 10003 كارشناس شبكه (تهران- تهران) از 3  نفر به 4 نفر افزایش می یابد.

2-اصلاحات مربوط به ‌شغل‌محلهاي وزارت آموزش و پرورش:

2-4- در شغل محل هایی که در محل خدمت آن ها عبارت «عشایر» قید گردیده است، تایید نوع بومی (استان یا شهرستان) به عهده اداره کل امور عشایر استان مربوطه می باشد.

2-5- در شغل محل‌هایی که در محل خدمت آن‌ها عبارت «ویژه آموزش و پرورش» درج شده است، تمامی داوطلبان متقاضی استخدام در وزارت آموزش و پرورش با رعایت سایر شرایط اعلام شده در دفترچه راهنمای ثبت‌نام از داوطلبان، مجاز به ثبت‌نام در شغل محل های مذکور می‌باشند.

همچنين به اطلاع تمامی داوطلبان متقاضی استخدام در پنجمین امتحان مشترک فراگیر می‌رساند، اخذ سوابق مربوط به اشتغال قراردادی و یا غیر رسمی در زمان ثبت‌نام صرفاً براساس «بند آخر تبصره شرایط عمومی داوطلبان» مندرج در صفحه 3 دفترچه راهنمای ثبت‌نام  داوطلبان بوده و هیچ امتیاز دیگری ندارد.

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور در باره اصلاحات دفترچه راهنماي ثبت‌نام در پنجمين آزمون‌ استخدامي متمركزدستگاه هاي اجرايي كشور سال 1397

1397/02/23

پيرو اطلاعيه هاي مورخ 97/02/17 و 97/02/18 و همچنين انتشار دفترچه راهنماي ثبت‌نام پنجمين آزمون استخدامي متمركز دستگاههاي اجرايي كشور سال 1397، بدينوسيله به اطلاع كليه متقاضيان ثبت‌نام در آزمون مذكور مي‌رساند، با توجه به اعلام سازمان اداري و استخدامي كشور اصلاحات جديد ذيل در دفترچه راهنماي ثبت نام صورت گرفته است. بنابراين كليه متقاضيان‌، ضرورت دارد كه تا مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقيق دفترچه راهنماي ثبت‌نام و همچنين مندرجات اين اطلاعيه و فراهم نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز، به پايگاه اطلاع رساني اين سازمان به نشاني www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذكور اقدام نمايند. لازم به توضيح است مهلت تعيين شده براي ثبت‌نام به هيچ وجه تمديد نخواهد شد.

–  اصلاحات جنس پذيرش در شغل محل هاي سازمان شيلات ايران و سازمان دامپزشكي كشور:

1-  جنس پذيرش در كدشغل محلهاي 10258 تا 10280 و همچنين كد شغل محلهاي10330 و 10331 مربوط به سازمان شيلات ايران در شغل كارشناس امور صيد و صيادي 1، از مرد و زن به صرفاً جنس مرد اصلاح مي‌گردد.

2- جنس پذيرش در كدشغل محلهاي 10239 و 10240 مربوط به سازمان دامپزشكي كشور در شغل كارشناس امور آموزشي (نظارت بر ذبح شرعي) از مرد و زن به صرفاً جنس مرد اصلاح مي‌گردد.

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

شرايط عمومي داوطلبان

1 – داشتن تابعیت ایران

2 – اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکي از ادیان شناخته شده در قانون اساسي جمهوری اسلامي ایران

3 – التزام به قانون اساسي جمهوری اسلامي ایران

4 – انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانوني برای مردان

5 – داشتن سلامت جسماني و رواني و توانایي برای انجام کاری که استخدام مي شوند.

6 – عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر

7 – نداشتن سابقه محکومیت جزایي موثر

8 – عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایي توسط آراء مراجع قضایي و ذی صلاح

9 – به استناد قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، داوطلبان استخدام نباید جزو نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایي باشند.

10 – به استناد ماده 94 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازماني، کارکناني که تصدی یکي از پست های سازماني در هر یک از دستگاه های اجرایي را به صورت رسمي یا پیماني دارا مي باشند، پس از پذیرفته شدن در امتحان مشترک فراگیر، در زمان معرفي به گزینش برای سیر مراحل استخدام، نباید جزو مستخدمین رسمي یا پیماني سایر دستگاه های اجرایي باشند.

11 – داشتن حداکثر سي سال (30) برای مدارک فوق دیپلم، حداکثر سي و پنج (35) سال برای مدارک تحصیلي لیسانس، حداکثر چهل (40) سال برای مدرک تحصیلي فوق لیسانس و حداکثر چهل و پنج (45) سال برای مدارک دکتری.

تبصره: بر اساس قانون اصلاح حداکثر سن داوطلبان مصوب مجلس شورای اسلامي موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذی ربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:

– جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسران شهدا، فرزندان و همسران جانبازان 25 درصد به بالا و فرزندان و همسر آزادگان که حداقل یک سال و بالاتر سابقه اسارت دارند و رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه اختیاری در جبهه از شرط حداکثر سن مقرر معاف مي باشند

– افراد خانواده معظم شهدا (شامل پدر، مادر، خواهر و برادر) تا میزان 5 سال

– رزمندگان کمتر از شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، به میزان مدت حضور داوطلبانه در جبهه

– میزان مدت خدمت ضرورت

– داوطلباني که به صورت غیر رسمي و تمام وقت در وزارتخانه ها و موسسات و شرکتهای دولتي، بانکها و شرکتهای تحت پوشش آنها

شرکتهای بیمه های دولتي، شهرداریها و موسسات و شرکتهای دولتي که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، موسسات و شرکتهای ملي و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده مي کنند، نهادهای انقلاب اسلامي و شرکت های تحت پوشش آنها از تاریخ 22 / 11 / 1357 به خدمت اشتغال داشته اند به میزان مدت خدمت غیر رسمي آنها.

تذكر 1: ملاک عمل برای محاسبه تاریخ گواهي فراغت از تحصیل و کارت پایان خدمت، زمان برگزاری امتحان مشترک فراگیر (15 / 04 / 1397) مي باشد. ملاک فراغت از تحصیل، تاریخ مندرج در گواهینامه موقت یا دانشنامه مي باشد و ملاک عمل برای محاسبه سن افراد، اولین روز ثبت نام (23 / 02 / 1397) ميباشد .

تذكر 2: بر اساس ماده (43) قانون مدیریت خدمات کشوری به دستگاه های اجرایي اجازه داده شده است تا در صورتي که در قوانین و مقررات قبلي مورد عمل خود، شرایطي علاوه بر شرایط فوق الذکر را داشته باشند به عنوان شرایط اختصاصي خود اعلام نمایند.تذکرات و شرایط اختصاصي هر یک از دستگاه های اجرایي در بخش مربوط به آن دستگاه ذکر شده است.

مواد آزمون

الف) مواد آزمون عمومی به شرح زیر تعیین میشود:

1 – فنّاوری اطلاعات (مهارت های هفتگانه ICDL )

2 – ریاضي و آمار مقدماتي

3 – زبان و ادبیات فارسي

4 – معارف اسلامي

5 – زبان انگلیسي عمومي

6 – اطلاعات عمومي، دانش اجتماعي و حقوق اساسي

7 – هوش و توانمندیهای عمومي

تبصره: اقلیتهای دیني مصرح در قانون اساسي جمهوری اسلامي ایران از پاسخگویي به سوالهای معارف اسلامي معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سؤالهای آزمون عمومي محاسبه خواهد شد.

ب) مواد آزمون تخصصی:

مواد آزمون تخصصي برای هر یک از مشاغل در جدول شماره 1 مشخص شده است .

تذکر: کلیه دروس آزمون عمومي و اختصاصي به صورت چهارگزینه ای با ضریب یک (1) طراحي خواهد شد . ضمنا به ازای هر سوال غلط، یک سوم نمره منفي در نظر گرفته خواهد شد .

امتيازات و سهميه هاي قانوني

الف) امتیاز داوطلب بومی:

نمره داوطلبان بومي استان با ضریب یک و دو دهم (1/2) و بومي شهرستان با ضریب یک و چهار دهم (1/4) نمره مکتسبه در هر یک از آزمونهای کتبي (عمومي و تخصصي) و مصاحبه استخدامي در صورت کسب حد نصاب لازم در امتحان مشترک فراگیر، محاسبه مي گردد .

تذكر 1 : با توجه به اینکه برخي از دستگاه های اجرایي به صورت ملي بوده و بجز تهران در سایر استان ها و شهرستان ها فاقد واحد استاني مي باشند و تصمیمات آن ها در زمینه وظایف و فعالیت های مربوط به کل کشور مي باشد، لذا جذب نیروی انساني بومي برای این دستگاه ها و همچنین ستاد دستگاه های اجرایي (که وظایف و فعالیت های آنها نیز مربوط به کل کشور است) موضوعیت نداشته وکلیه داوطلبان چنین دستگاه هایي از هیچ گونه امتیاز بومي برخوردار نخواهند شد .

تذكر 2 : استخدام در شغل محل های ادارات کل استان ها که محل خدمت آن ها در مرکز استان قرار دارد، برای تمامي داوطلبان همان استان و شهرستان های آن استان، بومي استان محسوب گردیده و کلیه داوطلبان بومي اعم از بومي استان و شهرستان صرفاً از امتیاز یک و دو دهم (2 / 1) برخوردار خواهند شد .

تذكر 3 : داوطلبان بومي لازم است در صورت قرار گرفتن در فهرست دارندگان حدنصاب امتحان مشترک فراگیر به میزان چند برابر ظرفیت که متعاقباً از سوی سازمان سنجش و یا دستگاه استخدام کننده اعلام خواهد شد، مدارک و مستندات بومي بودن خود را به همراه سایر مدارک مورد نیاز در زمان بررسي مدارک و مستندات به دستگاه اجرایي مربوطه ارایه نمایند و در غیر این صورت بومي تلقي نميشوند.

ب) سهمیه ایثارگران:

بر اساس هماهنگي های بعمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، جذب ایثارگران از محل سهمیه های استخدامي صرفاً از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایي، رقابت بین کلیه داوطلبان ایثارگر هر یک از سهمیه های 25 درصد و 5 درصد (در هر یک از مجوزهای کلي سازمان اداری و استخدامي کشور به دستگاه اجرایي) بر اساس نمره مکتسبه امتحان مشترک فراگیر به میزان چند برابر ظرفیت جهت معرفي به مصاحبه استخدامي و با رعایت ساز وکار ذیل صورت مي پذیرد.

1 – مشمولین سهمیه 25 درصد ایثارگران مجاز به بهره مندی از سهمیه استخدامي 5 درصد سایر ایثارگران نمي باشند، به عبارت دیگر هر داوطلب ایثارگر مي تواند در صورت مشمول بودن، صرفاً از یکي از سهمیه های مشخص شده، استفاده نماید. بدیهي است در این صورت مشمولین سهمیه 25 درصد ایثارگران، جهت استفاده از سهمیه اختصاصي خود، صرفاً باید مشاغل مشخص شده برای ایثارگران در دفترچه را انتخاب نمایند.

2 – کسب حد نصاب نمره امتحان مشترک فراگیر برای مشمولین سهمیه 25 درصد ایثارگران (به استثناء خواهر و برادر شهید) الزامي نبوده و در صورتي که در شرایط اختصاصي دستگاه های اجرایي شرط حداقل معدل ذکر شده باشد، این گروه از داوطلبان از شرط مذکور معاف مي باشند.

تبصره: بر اساس تبصره 3 ماده (21) قانون جامع ایثارگران، کلیه مشمولان ایثارگر متقاضي استخدام در ادارات آموزش و پرورش باید حداقل هشتاد درصد (80%) حدنصاب علمي آخرین نفر پذیرفته شده را کسب نمایند.

3 – در فرایند جذب و استخدام مشمولین سهمیه 25 درصد ایثارگران، اولویت استخدام آنها مطابق ضوابط و مقررات جاری و با هماهنگي بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت خواهد پذیرفت . اولویت استخدامي در بین این مشمولین به ترتیب با جانبازان، آزادگان، فرزندان شاهد، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر(بر اساس درصد جانبازی) و فرزندان آزادگان با یک سال اسارت و بیشتر مي باشد و در صورت عدم تکمیل سهمیه از بین ایثارگران فوق الذکر مانده سهمیه به سایر ایثارگران مشمول سهمیه یاد شده به ترتیب به همسر شهید، همسر جانبازان 25 درصد و بالاتر، همسر آزادگان با یک سال اسارت و بیشتر، خواهر و برادر شهید تعلق مي گیرد .

4 – مشمولین سهمیه استخدامي 25 درصد ایثارگران برای ثبت نام و بهره مندی از این سهمیه الزاما بایستي وضعیت شغلي آنان در سیستم سجایا (سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) بیكار ثبت شده باشد، بنابراین به تمامي ایثارگران خواهان بهره مندی از سهمیه استخدامي مذکور توصیه و تاکید مي شود برای حصول اطمینان از امکان بهره مندی خود از طریق سایت ایثار و یا بنیاد شهید و امور ایثارگران محل پرونده خود نسبت به مشخص شدن وضعیت شغلي خود و در صورت لزوم اصلاح آن اقدام نمایند.

تذكر: چنانچه مشمولین سهمیه 25 درصد ایثارگران، وفق ضوابط جاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، در اولویت یا شمول سهمیه مذکور قرار نگیرند، صرفاً از معافیت شرط حداقل معدل و حداکثر سن بهره مند خواهند گردید. و مجاز به انتخاب شغل محل های مشخص شده برای سهمیه ایثارگران نمي باشند. و در صورت انتخاب شغل محل های موصوف توسط داوطلبان یاد شده، انتخاب آن ها کان لم یکن تلقي شده و داوطلب حق هیچ گونه اعتراض نخواهد داشت.

5 – با توجه به هماهنگي های به عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران شغل محل های مربوط به مشمولین سهمیه 25 درصد ایثارگران در دفترچه امتحان مشترک فراگیر مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان جدا گردیده است و داوطلبان ایثارگر تایید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید مشاغل مشخص شده برای این سهمیه را انتخاب نمایند. ضمناً این سهمیه قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تکمیل، باقیمانده سهمیه فوق الذکر محفوظ خواهد ماند.

6 – ایثارگران مشمول سهمیه استخدامي 5 درصد، جهت استفاده از سهمیه اختصاص یافته به خود، باید در زمان انتخاب شغل محل (از بین شغل محل های سهمیه آزاد)، شغل محل هایي را انتخاب نمایند که ظرفیت مورد نیاز آن شغل محل ها بیش از یک نفر باشد و همچنین جزو مشاغل مشخص شده برای سهمیه 25 درصد ایثارگران نباشد. بدیهي است استفاده از سهمیه ایثارگران 5 درصد صرفاً در مشاغلي اعمال مي گردد که ظرفیت پذیرش آن ها بیش از یک نفر باشد (در مشاغل با یک نفر ظرفیت، سهمیه مذکور لحاظ نشده و انتخاب افراد صرفاً بر اساس نمرات مکتسبه صورت خواهد پذیرفت). این سهمیه نیز قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تکمیل، باقیمانده سهمیه مذکور محفوظ خواهد ماند.

تذکر : کسب حد نصاب نمره امتحان مشترک فراگیر برای مشمولین سهمیه 5 درصد ایثارگران (به استثناء رزمندگان) الزامي مي باشد. استخدام مازاد بر سهمیه استخدامي ایثارگران( 25 درصد و 5 درصد) از طریق رقابت با سایر داوطلبان آزاد صورت مي پذیرد.

ج) سهمیه معلولین:

جذب معلولین عادی (با ارایه معرفي نامه از بهزیستي) از محل سهمیه استخدامي ( 3 درصد قانون حمایت از حقوق معلولان) صرفاً از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر، کسب حد نصاب لازم و رقابت بین کلیه داوطلبان معلول (در هر یک از مجوزهای کلي سازمان اداری و استخدامي کشور به دستگاه اجرایي) بر اساس نمره مکتسبه در امتحان مشترک فراگیر و به میزان حداکثر دو برابر ظرفیت جهت معرفي به مصاحبه استخدامي صورت مي پذیرد.

تذكر 1 : معلولین مشمول سهمیه 3 درصد جهت استفاده از سهمیه اختصاص یافته خود، باید در زمان انتخاب شغل محل، (از بین شغل محل های سهمیه آزاد) شغل محل هایي را انتخاب نمایند که تعداد مورد نیاز (ظرفیت) آن شغل محل ها بیش از یک نفر باشد. (در مشاغلبا یک نفر ظرفیت، سهمیه مذکور لحاظ نشده و انتخاب افراد صرفاً بر اساس نمرات مکتسبه صورت خواهد پذیرفت). بدیهي است انتخاب افراد برتر جهت استفاده از سهمیه یاد شده از طریق رقابت بین جامعه معلولین صورت خواهد پذیرفت. سهمیه مذکور قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تکمیل، باقیمانده ظرفیت این سهمیه نیز محفوظ خواهد ماند.

تذكر 2 : معلولین محترم باید توانایي لازم برای انجام شغلي که جهت آن استخدام مي شوند را دارا باشند.

د) سایر امتیازات

بر اساس مصوبه شماره 13736 / 200 مورخ 14 / 06 / 1390 شورای توسعه مدیریت و سرمایه انساني، امتیازات لازم برای حافظین قرآن دارای درجات ( 1 تا 5 ) موضوع مصوبه جلسه 573 مورخ 08 / 09 / 1384 شورای عالي انقلاب فرهنگي برای مشاغل مطرح شده اعمال خواهد شد.

مراحل ثبت نام

داوطلب متقاضي استخدام در دستگاه های اجرایي باید در زمان ثبت نام در امتحان مشترک فراگیر، شرایط عمومي و اختصاصي مندرج در این دفترچه را داشته باشد.

مراحل ثبت نام:

الف) تهیه فایل عكس اسكن شده

داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلي خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت نام اینترنتي آماده نماید:

عکس 43 که در سال جاری گرفته شده باشد )عکس تمام رخ( فقط باید با فرمت JPG باشد . اندازه عکس اسکن شده باید حداقل 300200 پیکسل و حداکثر 400300 باشد. تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد. حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از 70 کیلوبایت بیشتر باشد. حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد. حتي الامکان عکس رنگي و دارای زمینه سفید باشد.

تذكر(1): اسکن عکس از روی کارت های شناسایي (کارت ملي، شناسنامه و …) قابل قبول نمي باشد و داوطلبان لازم است از اصل عکس و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند .

تذكر(2): عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد

تذكر(3): درصورت ارسال عکس غیرمعتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در امتحان مشترک فراگیر از وی سلب مي گردد.

لازم به ذکر است با توجه به مشکلات به وجود آمده در امتحانات مشترک فراگیر قبلي، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلباني که در کافي نت ثبت نام مي کنند رخ داده است، تاکید مي گردد چنانچه ثبت نام خود را توسط کافي نت ها انجام مي دهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامي، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالي دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد . بدیهي است که در صورت ارسال عکس اشتباهي از طرف داوطلب، فرد به عنوان متخلف تلقي و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد .

ب) پرداخت وجه:

ثبت نام به صورت اینترنتي از روزیکشنبه 23/ 02 /1397 لغایت روز دوشنبه مورخ 31/ 02/ 1397 انجام خواهد پذیرفت.

متقاضیان واجد شرایط باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و پس از پرداخت مبلغ 000/ 360 ریال به صورت الکترونیکي و با کارت های بانکي متصل به شبکه ی شتاب نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند .

موکداً تاکید مي گردد مدت زمان تعیین شده برای ثبت نام در امتحان مشترک فراگیر تمدید نمي گردد و متقاضیان باید در مدت زمان فوق نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایاني خودداری نمایند. متقاضیان شرکت در امتحان مشترک فراگیر باید پس از پایان ثبت نام کد رهگیری خود را یادداشت نموده و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری نمایند. به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختي به هیچ وجه مسترد نمي گردد.

د) زمان برگزاری پنجمین امتحان مشترک فراگیر و نحوه دریافت كارت شركت در آن

کارت شرکت در امتحان مذکور از تاریخ 12 / 04 / 1397 برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. پنجمین امتحان مشترک فراگیر در روز جمعه 15 / 04 / 1397 در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استانها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحاني داوطلبان شهرستان محل اقامت فعلي مي باشد که در تقاضانامه درج خواهند نمود. ساعت شروع و محل برگزاری امتحان مشترک فراگیر بر روی کارت شرکت در امتحان مشترک فراگیر درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهي داوطلبان خواهد رسید. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در امتحان مشترک فراگیر به منزله تایید اطلاعات ارسالي از سوی داوطلبان نبوده و مدارک داوطلبان پس از اجرای امتحان مشترک فراگیر توسط دستگاه اجرایي مربوط مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

مراحل و نحوه اعلام نتيجه

براساس دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومي و تخصصي برای استخدام افراد در دستگاههای اجرایي منضم به بخشنامه شماره 9757 / 93 / 200 مورخ 19 / 07 / 1393 و اصلاحیه آن به شماره 1172660 مورخ 26 / 02 / 1396 سازمان اداری و استخدامي کشور، مرحله تعیین حد نصاب علمي و مرحله معرفي افراد جهت مصاحبه استخدامي به شرح ذیل صورت مي پذیرد:

الف) كسب حدنصاب علمی

ب ) انتخاب و اعلام لیست چند برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک از بین دارندگان حدنصاب علمی

ج) انتخاب و اعلام لیست چند برابر ظرفیت جهت انجام مصاحبه استخدامی از بین دارندگان حدنصاب آزمون علمی

د) معرفی به گزینش (انتخاب یك برابر ظرفیت)

تذكرات مهم

1 – به منظور احراز مهارتهای پایه و عمومي فنّاوری اطلاعات افراد واجد شرایط جهت استخدام در مشاغل تخصصي، کارشناسي و بالاتر (موضوع تبصره دو ماده 42 قانون مدیریت خدمات کشوری) پذیرفته شدگان نهایي موظفند حداکثر یک ماه پس از اعلام تایید گزینش، مدارک مربوط به کسب مهارت های هفتگانه( ICDL ) صادره از مراکز و مؤسسات تایید صلاحیت شده توسط سازمان اداری و استخدامي کشور را ارائه نمایند. بدیهي است کساني که فاقد گواهینامه های مذکور مي باشند و یا گواهي نامه آنان از مراکز تعیین صلاحیت شده نمي باشند، موظفند در یکي از مراکز تعیین شده که در بخش اعتبار سنجي موسسات آموزشي با عنوان موسسات تعیین صلاحیت شده در درگاه الکترونیکي سازمان اداری و استخدامي کشور با آدرس www.aro.gov.ir قابل مشاهده مي باشد، پس از شرکت در آزمون تعیین سطح، گواهینامه مذکور را در زمان مقرر ارایه نمایند.

2 – استخدام افراد (به جز مشمولین سهمیه های ایثارگران) با رعایت سایر قوانین و مقررات برای کلیه دستگاههای اجرایي به صورت پیماني مي باشد.

3 – مدارک تحصیلي فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامي در صورت پذیرفته شدن در امتحان مشترک فراگیر، حداکثر 2 ماه پس از اعلام نتیجه باید به تأیید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد.

4 – داوطلبان صرفاً در صورتي مي توانند در امتحانات مشترک فراگیر ثبت نام نمایند که دارای مدرک تحصیلي (رشته تحصیلي، گرایش و مقطع تحصیلي) مطابق با عنوان مدرک تحصیلي(رشته تحصیلي، گرایش و مقطع تحصیلي) مندرج در شرایط احراز مشاغل این آگهي باشند و عنوان مدرک تحصیلي(رشته تحصیلي، گرایش و مقطع تحصیلي) داوطلب باید در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه وی درج شده باشد. در غیر اینصورت در مرحله بررسي مدارک حذف خواهند شد.

5 – دارندگان مدارک تحصیلي پایین تر از مقاطع تحصیلي اعلام شده در شرایط احراز مشاغل مذکور در آگهي و همچنین مدارک تحصیلي معادل حق شرکت در امتحان مشترک فراگیر را ندارند .

6 – افراد دارای مدارک بالاتر از مقاطع تحصیلي اعلام شده برای شرکت در آزمون مي بایست مدرک مقطع تحصیلي ذکر شده در آگهي را داشته باشند. بدیهي است صدور حکم کارگزیني پذیرفته شدگان بر اساس مقاطع تحصیلي مندرج در آگهي استخدامي مي باشد.

7 – در صورت عدم تایید توانایي داوطلبان استخدام توسط دستگاه مربوطه در مرحله مصاحبه استخدامي و معاینه پزشکي، مرجع رسیدگي به اعتراض داوطلبان، شورای پزشکي دانشگاه علوم پزشکي استان مربوطه مي باشد.

8 – با توجه به اینکه، دستگاه های استخدام کنند،ه مدارک متقاضیان را پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومي و تخصصي، بررسي خواهد نمود، لذا در صورتي که مدارک داوطلبان از جمله مدارک تحصیلي، کارت پایان خدمت یا معافیت دائم، سن و به ویژه مدارک ایثارگری، معلولین عادی، بومي و سابقه اشتغال غیر رسمي در دستگاه های اجرایي (برای محاسبه حداکثر سن)، مغایر با شرایط مندرج در این آگهي و همچنین اطلاعات خوداظهاری داوطلب در تقاضانامه ثبت نامي باشد، هیچگونه حقي و امتیازی برای متقاضي ایجاد نمي شود و در هر مرحله از امتحان مشترک فراگیر ، اعلام نتایج اولیه، مصاحبه استخدامي و حتي در صورت

پذیرش نهایي، داوطلب از سایر فرایند جذب و استخدام حذف خواهد شد و حق هیچگونه اعتراضي ندارد .

9 – مسئولیت ناشي از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهي و یا ارائه مدارک به صورت ناقص در زمان بررسي مدارک، مصاحبه و گزینش برعهده داوطلب خواهد بود و در هر مرحله از مراحل امتحان مشترک فراگیر ، مسابقه و جذب، محرز شود داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهي است، از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و در صورت صدور حکم استخدامي، حکم صادره لغو و بلااثر مي شود .

10 – اسامي پذیرفته شدگان پس از تأیید مراجع ذیصلاح از طریق درگاه دستگاه ها و سازمانهای مربوط و سامانه امتحانات یا مسابقات استخدامي به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

تذكرات و شرايط اختصاصي استخدام در هر يك از دستگاه هايي اجرايي

سازمان شيلات ايران:

برای متقاضیان عنوان شغلي کارشناس امور صید و صیادی 1 علاوه بر تائید سلامت پزشک معتمد سازمان شیلات ایران افراد بایستي از نظر فیزیکي توانایي فعالیت در دریا و بر روی شناور را داشته باشند. این عنوان شغلي ویژه یگان حفاظت آبزیان مي باشد.

وزارت راه و شهرسازي:

سهمیه های استخدامي هر یک از شهرستان های مورد اشاره در استانهای زیر به داوطلیان بومي استان مورد تقاضا، اختصاص مي یابد.

1 – استان سیستان و بلوچستان(شهرهای ایرانشهر، اسپکه و نیک شهر و زاهدان)

2 – استان ایلام(شهرهای ایلام، چرداول و سیروان)

3 – استان فارس(شهر لار)

4 – جنوب استان کرمان(شهرهای جیرفت، منوجان و کهنوج)

5 – استان هرمزگان (شهر بندر عباس)

6 – استان بوشهر (شهرهای بوشهر، دشستان و کنگان)

تبصره: در هر یک از استان های فوق الذکر در صورت کسب حد نصاب، داوطلبان بومي شهرستان های مورد اشاره با ضریب 4 / 1 و داوطلبان سایر شهرستانهای استان با ضریب 2 / 1 در هر یک از آزمونهای کتبي(عمومي و تخصصي) و مصاحبه استخدامي، محاسبه خواهد شد.

وزارت امور اقتصادي و دارايي:

کارشناس برنامه ریزی (مبارزه با « افرادی که دارای سابقه مرتبط در زمینه مبارزه با پولشویي و تامین مالي تروریسم مي باشند، در مشاغل در شرایط برابر در اولویت قرار دارند. » حسابرس « و » کارشناس حقوقي « ،») پولشویي تسلط کامل به زبان انگلیسي برای شرکت کنندگان در کلیه مشاغل الزامي بوده و دارندگان مدارک معتبر آزمون های بین المللي [ TOEFL ] با نمره (80 ) و [ IELTS ] با نمره (6) در شرایط برابر در اولویت قرار دارند.

سازمان دامپزشکي كشور:

– از پذیرفته شدگان آزمون، تعهد خدمتي به صورت محضری مبني بر عدم درخواست جابجایي محل خدمت به مدت ده سال اخذ خواهد شد. لیکن شرط مذکور، در طي مدت یاد شده، الزامي برای استمرار قرارداد پیماني برای دستگاه اجرایي مربوطه ایجاد نمي نماید.

– برای دارندگان مدرک دکتری تخصصي دامپزشکي داشتن مدرک » کارشناس پیشگیری و مبارزه بابیماریهای دامي « در شغل دکتری حرفه ای(عمومي) دامپزشکي الزامي است.

– برای دارندگان مدرک دکتری تخصصي دامپزشکي داشتن مدرک دکتری » کارشناس بهداشت دام و فرآورده های دامي « در شغل حرفه ای یا عمومي دامپزشکي الزامي و برای دارندگان مدرک کارشناسي ارشد داشتن مدرک کارشناسي بهداشت و مواد غذایي با منشاء دامي یا بهداشت و بازرسي گوشت الزامي است.

– برای دارندگان مدرک کارشناسي ارشد داشتن مدرک کارشناسي در رشته » کارشناس آزمایشگاه غذا ، دارو و بهداشتي « در شغل علوم آزمایشگاهي دامپزشکي یا بهداشت مواد غذایي با منشاء دامي و برای دارندگان مدرک دکترای تخصصي در رشته های دامپزشکي داشتن مدرک دکترای حرفه ای یا عمومي دامپزشکي الزامي است.

– داوطلبین مي بایست ملبس به لباس روحانیت باشند. » کارشناس امور آموزشي « در شغل توجه : با توجه به اینکه سهمیه استخدامي اعلام شده در این آگهي،از باقیمانده مجوزهای قبلي مي باشد لذا یادآوری مي گردد، تعداد سهمیه معلولین سازمان دامپزشکي کشور در این آزمون 8 نفر مي باشد. همچنین سهمیه استخدامي 25 درصد ایثارگران قبلاً در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته است.

سازمان اوقاف و امور خيريه:

– حداقل معدل لازم جهت شرکت در آزمون برای مدرک تحصیلي لیسانس 14 ، فوق لیسانس 15 و دکتری 16 ميباشد.

– از پذیرفته شدگان آزمون، تعهد خدمتي به صورت محضری مبني بر عدم درخواست جابجایي محل خدمت به مدت ده سال اخذ خواهد شد. لیکن شرط مذکور، در طي مدت یاد شده، الزامي برای استمرار قرارداد پیماني برای دستگاه اجرایي مربوطه ایجاد نمي نماید.

سازمان بيمه سلامت و سازمان ملي زمين و مسکن

– با توجه به اینکه سهمیه استخدامي سازمان های مذکور، از باقیمانده مجوزهای قبلي مي باشد لذا یادآوری مي گردد، سهمیه 25 درصد ایثارگران قبلاً تکمیل گردیده است.

وزارت آموزش و پرورش:

الف) تعاریف : مفاهیم برخی از اصطلاحات بكار رفته در این دفترچه استخدام به شرح ذیل می باشد:

دوره یكساله مهارت آموز ی: این دوره شامل مجموعه ای از دروس تربیتي، تخصصي و کارورزی (نظری، مهارتي) است که برای دانش آموختگان رشتههای مختلف دانشگاهي و حوزوی پذیرفته شده در آزمونهای استخدامي آموزش و پرورش برابر آیین نامه خاص خود اجرا ميشود.

محل خدمت: یک منطقه آموز شي است که ح سب نیاز آموزش و پرورش جهت استخدام و اشتغال پذیرفته شدگان نهایي، در این آگهي مشخص شده است.

تذكر: منطقه / شهرستان محل خدمت در پیمان نامه براساس مفاد این دفترچه خواهد بود .

ب) امتیازات و سهمیههاي قانوني

سهمیههای استخدامي استانهای ایلام، آذربایجان غربي، بوشهر، سیستان و بلوچستان، چهار محال بختیاری، خراسان جنوبي، خوزستان، کردستان، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان و کرمان به نیروهای بومي هر یک از استان های مورد نظر اختصاص دارد.

تبصره: در این استان ها در صورت کسب حد نصاب داوطلبان، افراد بومي شهرستان با ضریب 4/1 و داوطلبان سایر شهرهای استان با ضریب 2/1 در هر یک از آزمونهای کتبي(عمومي و تخصصي) و مصاحبه استخدامي، محاسبه خواهد شد.

ج) شرایط و ضوابط دوره یكساله مهارت آموزي – به استناد مجوز شماره 1667207 مورخ 10 / 11 / 1396 سازمان اداری و استخدامي کشور و مفاد ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان ا ستخدام پیماني م شاغل آموز شي در آموزش و پرورش ملزم به گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی در دان شگاه فرهنگیان (رشتههای شغلي دبیر، آموزگار) و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایي (رشتههای شغلي هنرآموز و استادکار) ميباشند.

– کلیه پذیرفتهشدگان ملزم به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی و موفقیت در آزمون جامع، بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامي منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور ميباشد.

– بخشي از هزینه های برگزاری دوره یکساله مهارت آموزی (خدمات آموزشي و رفاهي) برعهده داوطلب خواهد بود و چنانچه هریک از پذیرفته شدگان در طول برگزاری دوره یک ساله مهارت آموزی از ادامه تح صیل و ا شتغال من صرف شوند وزارت آموزش و پرورش مي تواند به تشخیص خود نسبت به محاسبه و اخذ هزینه های مربوط اقدام نماید.

– شرایط و ضوابط و نحوه ثبت نام در دوره یکساله مهارت آموزی بعد از قبولي نهایي و تأیید صلا حیت های عمومي توسط گزینش، از سوی دانشگاههای مجری دوره یکساله مهارت آموزی (دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایي) اعلام خواهد شد. رعایت ضوابط و مقررات اعلام شده از سوی دان شگاه مجری دوره مذکور، الزامي مي با شد. پذیرفته شدگان نهایي ر شته های شغلي هنر آموز و ا ستادکار جهت اطلاع ازنحوه ثبت نام و شرکت یکساله مهارت آموزی مي باید از طریق پایگاه اطلاعر ساني دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایي به نشاني www.srttu.edu پیگیری نموده و پذیرفته شدددگان نهایي رشددته های شددغلي آموزگار – دبیر نیز از طریق پایگاه اطلاع رساني دانشگاه فرهنگیان به نشاني www.cfu.ac.ir پیگیری نمایند؛

– مدت دوره یکسداله مهارت آموزی جزء سدنوات خدمتي محسدوب نخواهد شدد و صدرفاً به عنوان شدرط اسدتخدام پیماني در آموزش و پرورش ميباشد. گواهي مذکور دارای ارزش برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي نميباشد.

– محل مهارتآموزی دوره یکساله، بر اساس شغل محل پس از اعلام نتایح قطعي تعیین خواهد شد.

– تغییر محل تح صیل با موافقت مبداء و مق صد و صرفا در صورت وجود ر شته شغلي با رعایت جنسیت از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایي مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

– مهارت آموزان در زمان ثبت نام در مراکز مجری دوره یکسددداله مهارت آموزی ملزم به ارائه مدرک روخواني و روانخواني قرآن کریم و مدرک ICDL ميباشند در غیر صورت باید تعهد نمایند که قبل از آزمون جامع دوره یکساله مهارتآموزی مدارک مذکور را ارائه نمایند.

– دانشگاه های مجری دوره مهارت آموزی، مسئولیتي در قبال اسکان و تغذیه قبول شدگان آزمون ندارند. در صورت تقاضای افراد و وجود امکانات، امکان ارائه خدمات با اخذ هزینه مربوط وجود دارد.

– سهمیه های مربوط به آموزش و پرورش عشایری بعد از موفقیت در آزمون و گذراندن دوره یکساله دوره مهارت آموزی در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان مربوط خواهد بود.

د) شرایط پزشكي

بیماریهای چشم:- (نداشتن دید کمتر از 10/10 در یک چشم، پس از اصلاح با عینک و نداشتن دید کمتر از 10 + 10 / 16 در دو چشم، پس از اصلاحبا عینک)- هر نوع نقص میدان بینایي در یک یا هر دو چشم

– دوربیني غیرقابل درمان و نیستاگموس شدید هر دو چشم

– ضایعات وسیع، شدید و غیرقابل درمان در هر دو قرنیه

– کوررنگي (برای ر شته های آموزش ابتدایي و ر شته های هنر و ر شته هایي که شناخت رنگ و طیف نوری در آنها ضروری مي با شد، ممنوع است و در بقیه رشته ها بلامانع است)

– نابینایي در یک چشم

سایر موارد: (بیماریهای که براساس تشخیص پزشک مانع انجام وظیفه حرفه ای باشد)

قدرت شنوایی: (کمي شنوایي داوطلب نباید بیش از 40 دسي بل باشد داوطلب باید صدای نجوا را از فاصله 6 متری به خوبي بشنود)

تذكرات مهم:

-نظر به اینکه محل خدمت م ستخدمین پیماني این آزمون در پیمان نامه قید مي گردد چنانچه اداره کل آموزش و پرورش استان مورد تقاضا داوطلب در زمان صدور حکم استخدام نیازی به ر شته/جنس پذیرفته شده در محل خدمت انتخابي در این دفترچه را نداشته با شد، اداره کل مربوط محل جدید خدمت فرد را بر ا ساس نیاز، از بین مناطق آموز شي مورد نیاز م شخص خواهد نمود و داوطلب ملزم ا ست در محل تعیین شده اشتغال به خدمت داشته باشد.

– متقا ضیان شرکت در مشاغل استادکاری، مي باید دارای مدرک تحصیلي فوق دیپلم پیوسته بوده یا در صورت دارا بودن فوق دیپلم ناپیوسته، مدرک تحصیلي دیپلم هنرستان داشته باشند.

– برخورداری از حسن شهرت و عامل بودن به اخلاق و شئونات معلمي براساس شرایط احراز شغل در طرح طبقهبندی مشاغل معلمان.

– گذراندن دوره یکساله مهارتآموزی و موفقیت در آزمون جامع براساس ضوابط مربوط.

– تغییر منطقه محل خدمت تعیین شده در این دفترچه، بعد از قبولي نهایي و قبل از استخدام و اشتغال بکار، تحت هر شرایطي (اهل، تجرد، تکفل، فوت والدین، تبعیت از هم سر، هم سر کارمند ارگان و یا نهاد خاص، استفاده سهمیه خاص و …) ممنوع بوده و بعد از اشتغال بکار نیز تابع ضوابط و مقررات نقل و انتقال فرهنگیان خواهد بود.

– پذیرفته شدگان نهایي آزمون ا ستخدامي مکلفند، قبل از شروع دوره یک ساله مهارت آموزی تعهد کتبي مبني بر 10 سال خدمت (به شرط موفقیت دردوره و تمدید استخدام) در محل جغرافیایي مورد تقا ضا به آموزش و پرور ش ب سپارند (ا ستخدام و ا شتغال آنان منوط به سپردن تعهد محضری خواهد بود).

– رعایت کلیه شرایط اختصاصي مندرج در جداول رشته های تحصیلي مجاز، الزامي است. فارغالتحصیلان مراکز تربیت معلم (سابق)، متعهدین خدمت دانشگاه فرهنگیان و فارغالتحصیلان متعهد خدمت دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایي، حق ثبت نام در آزمون استخدامي را ندارند.

عدم شرکت قبول شدگان نهایي آزمون استخدامي در دوره یک ساله مهارت آموزی به منزله انصراف از استخدام مي باشد و داوطلب در این خصوص هیچ گونه حقي ندارد.

– رعایت کلیه شرایط اعلام شده در این دفترچه برای پذیرفته شدگان نهایي الزامي مي باشد.

 اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور در باره ثبت‌نام و شركت در پنجمين امتحان مشترک فراگير دستگاههاي اجرايي در سال 1397

1397/02/18

پيرو اطلاعيه مورخ 97/02/17، به اطلاع كليه متقاضيان ثبت‌نام و شركت در پنجمين آزمون استخدامی مشترک فراگير دستگاههاي اجرايي در سال 1397 مي‌رساند كه ثبت‌نام براي شركت در آزمون مذكور منحصراً بصورت اينترنتي از روز يكشنبه مورخ 97/02/23 آغاز و در روز دوشنبه مورخ 97/02/31 پايان مي‌پذيرد. لذا كليه داوطلبان دقت نمايند كه اين تاريخ به هيچ عنوان تمديد نخواهد شد و به درخواستهايي كه بعد از تاريخ مذكور براي ثبت‌نام به سازمان سنجش آموزش كشور واصل شود به هيچ وجه ترتيب اثر داده نخواهد شد.

لازم به توضيح است آزمون مذكور در تاريخ 97/04/15 برگزار خواهد شد.

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

1397/02/17

بدين‌وسيله به اطلاع مي‌رساند در اجراي ماده 44 قانون مديريت خدمات كشوري و ماده 8 دستورالعمل نحوه برگزاري امتحان عمومي و تخصصي براي استخدام افراد در دستگاههاي اجرايي منضم به بخشنامه شماره 9757-93-200 مورخ 93/07/13  ثبت نام پنجمین امتحان مشترک فراگير دستگاههاي اجرايي كشور براي جذب مجموعاً 18207 نفر در 9 دستگاه اجرايي (وزارت آموزش و پرورش، سازمان دامپزشكي كشور، سازمان شيلات کشور، وزارت راه و شهرسازي، سازمان حفاظت محيط زيست، وزارت امور اقتصادي و دارايي، سازمان بيمه سلامت، سازمان ملي زمين ومسكن وسازمان اوقاف و امور خيريه) از تاريخ 97/02/23 ازطريق پايگاه  اطلاع‌رساني این سازمان به نشانی www.sanjesh.org آغاز خواهد شد لذا داوطلبان متقاضي استخدام می توانند جهت آگاهی از اطلاعات وجزئیات مربوط به شرایط احراز (رشته ها و مقاطع تحصیلی و…) وشغل محل های استخدام درهریک از دستگاههای یاد شده، به دفترچه راهنمای ثبت نام که از تاریخ فوق الذکر (همزمان باشروع ثبت نام ) در پایگاه این سازمان قرار داده خواهد شد مراجعه نمایند.

ضمناً آزمون درتاریخ 97/04/15 برگزار می شود که توضیحات لازم درخصوص تاريخ و نحوه دريافت كارت ورود به جلسه و سایرموارد در دفترچه راهنما اعلام خواهد شد.

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

نمونه سؤالات استخدامی رایگان

شناسنامه قانون | downloadrr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام