آزمون های استخدامی

آگهی استخدامي نهاد کتابخانه‌های عمومي كشور سال‌ 1394

بر اساس مصوبه هیات ‌امنای نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور مصوب 1393/12/18، اين نهاد به ‌منظور تكميل نيروهاي متخصص و مورد نیاز خود، از طريق برگزاري آزمون (امتحان و مسابقه) و انجام گزينش، از ميان افراد واجد شرايط در رشته شغلي كتابدار دعوت به همكاري می‌کند. بدین‌وسیله به اطلاع كليه داوطلبان متقاضي ثبت‌نام و شركت در اين آزمون می‌رساند كه ثبت‌نام منحصراً به‌صورت اينترنتي از طريق سايت سازمان سنجش‌ آموزش كشور به نشاني: www.sanjesh.org از روز يكشنبه مورخ 94/04/14 آغاز و در روز يكشنبه مورخ 94/04/21 پايان مي‌پذيرد.
لذا كليه متقاضيان، ضرورت دارد كه در مهلت در نظر گرفته ‌شده و پس از مطالعه شرايط و ضوابط عمومي و اختصاصي آزمون و فراهم نمودن مدارك و اطلاعات موردنیاز ثبت‌نام، نسبت به ثبت‌نام در آزمون فوق اقدام نمايند.

شرایط عمومی استخدام:
1) تدين به دين مبين اسلام يا يكي از اديان رسمي كشور مصرح در قانون اساسي.
2) داشتن تابعيت جمهوري اسلامي ايران.
3) التزام به قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران.
4) اعتقاد قلبي و التزام عملي به نظام مقدس جمهوري اسلامي و اصل ولايت مطلقه فقيه.
5) گواهي انجام خدمت دوره ضرورت يا معافيت قانوني دائم براي آقايان.
توضيح: كارت يا برگ معافيت موقت موردپذیرش نیست و تاریخ ترخیص از خدمت وظیفه و یا صدور کارت معافیت دائم قانونی، باید قبل از 31/06/94 باشد.
6) داوطلبان نبايد از مستخدمين رسمي، ثابت و پيماني دستگاه‌های اجرايي و يا بازخريد خدمت آن‌ها باشند.
7) نداشتن سابقه محکومیت جزایی مؤثر.
8) داوطلبان نبايد از جمله افرادي باشند كه به‌ موجب آراء مراجع قضائي و ذيصلاح، از خدمات دولتي منع شده باشند.
9) داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می‌شود.
10) عدم اعتياد به دخانيات و مواد مخدر.
11) احراز صلاحیت‌های عمومی به تائید گزینش.
 
شرایط اختصاصی استخدام:
1) داشتن حداقل مدرك تحصيلي كارشناسي و يا مدارك بالاتر در رشته‌هاي تحصيلي كتابداري (كليه گرایش‌ها)، علوم کتابداری و اطلاع­رسانی (كليه گرایش‌ها) و علم اطلاعات و دانش­­شناسی (كليه گرایش‌ها)، صادره از يكي از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مورد تائید وزارت علوم تحقيقات و فناوري/ بهداشت، درمان و آموزش پزشكي يا دانشگاه آزاد اسلامی.
 2) داشتن حداقل سن 20 سال تمام (متولدين 74/06/31 و قبل از آن) و حداكثر سن براي دارندگان مدرك تحصيلي كارشناسي 36 سال (متولدين 58/06/31 و بعد از آن)، كارشناسي ارشد 38 سال (متولدين 56/06/31 و بعد از آن) و دكتري 40 سال (متولدين 54/06/31 و بعد از آن).
 تبصره: موارد ذیل به ‌شرط ارائه تائیدیه­های معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
الف) جانبازان و آزادگان، فرزندان و همسر شهدا، فرزندان و همسر جانبازان 25% به بالا و فرزندان و همسر آزادگانی که حداقل یک سال و بالاتر سابقه اسارت دارند و رزمندگان باسابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه از شرط حداکثر سن معاف هستند.
ب) خانواده معظم شهدا (شامل پدر، مادر، خواهر و برادر) تا میزان 5 سال.
ج) رزمندگان كمتر از شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، به ميزان مدت حضور در جبهه.
د) مدت خدمت سربازی.
ه) داوﻃﻠﺒﺎﻧﻲ ﻛﻪ به ‌صورت غیر رسمی و تمام ‌وقت در دستگاه‌های اجرايي از تاريخ 1357/11/22 به خدمت اشتغال داشته‌اند، ﺑﻪ ﻣﻴﺰان ﻣﺪت ﺧﺪﻣﺖ غیر رسمی آنها.
3) دارا بودن حداقل معدل 12 در مدرك تحصيلي يا گواهي موقت پايان تحصيلات براي داوطلبان با مدرك كارشناسي و حداقل معدل 14 براي داوطلبان با مدرك كارشناسي ارشد و حداقل معدل 16 براي داوطلبان با مدرك تحصيلي دكتري.
تبصره: مدارك فارغ‌ التحصیلان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشي خارج از كشور، بر اساس ضوابط ارزشيابي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري / بهداشت درمان و آموزش پزشكي (در زمان ثبت‌نام) معتبر خواهد بود.
4) ارائه تعهد محضري مبني بر اشتغال در تمامي مناطق شهرستان ثبت‌نامي و كتابخانه موردنظر نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور پس از پذيرش قطعي به مدت حداقل ده سال از زمان استخدام.
5) بومي بودن در سطح استان محل تقاضا براي داوطلبان مرد و بومي بودن در سطح شهرستان محل تقاضا براي داوطلبان زن الزامي است.
تبصره: به داوطلبي بومي گفته می‌شود كه حداقل داراي يكي از ویژگی‌های زير باشد:
الفشهرستان يا استان محل تولد داوطلب يا همسر وي با شهرستان يا استان محل مورد تقاضا براي استخدام يكي باشد.
بهمسر و فرزندان كارمندان رسمي و پيماني دولت و يا نيروهاي مسلح (اعم از شاغل و يا بازنشسته) كه شهرستان يا استان  محل خدمت فعلي يا بازنشستگي والدين يا همسر داوطلب با شهرستان يا استان محل مورد تقاضا براي استخدام آنان يكي باشد.
جداوطلب حداقل چهار سال از سنوات تحصيلي (ابتدايي، راهنمايي، دبيرستان و يادانشگاه) را به‌ صورت متوالي يا متناوب درشهرستان و يا استان محل مورد تقاضا براي استخدام طي كرده باشد.
دداوطلب يا پدر، مادر و يا همسر وي، حداقل چهار  (4) سال سابقه پرداخت حق بيمه در شهرستان و يا استان محل مورد تقاضا براي استخدام را داشته باشند.  (پرداخت حق بيمه به مدت تعیین‌ شده صرفاً توسط يكي از موارد مذكور قابل احتساب است).
توجه: داوطلبان موضوع اين بند بايستي مدارك لازم را به همراه مدارك مورد نیاز در زمان مقرر ارائه نمايند.
6) کتابداران انجمنی، روستایی و يا ساير كاركنان قراردادي نهاد كه شرايط اوليه را دارا باشند، در صورت دارا بودن ديگر شرايط ذکرشده در اين اطلاعيه، می‌توانند در آزمون نهاد شركت نمايند و براي داوطلباني كه قبل از تاريخ 94/01/01 با نهاد کتابخانه‌ها آغاز به همكاري كرده باشند و در آزمون شركت نمايند، در صورتی‌ که حدنصاب نمره آزمون را كسب نمايند، به ازای هرسال سابقه خدمت دو درصد و حداكثر بيست درصد نمره كل اكتسابي به نمرات آزمون اين داوطلبان افزوده خواهد شد.
تبصره 1: تعريف كتابداران انجمني، روستايي و كاركنان قراردادي به شرح ذيل است:
كتابدار انجمني: كتابداران انجمني به كتابداراني گفته می‌شود كه با اداره كل امور کتابخانه‌های استان محل خدمت خود قرارداد بر اساس قانون کاردارند و حقوق آن‌ها از محل انجمن استان پرداخت می‌شود.
كتابدار روستايي: كتابداران روستايي به كتابداراني گفته می‌شود كه بر اساس تقسيمات كشوري محل خدمت آن‌ها در کتابخانه‌های روستايي است و بر اساس شیوه‌نامه جذب نيروي انساني براي کتابخانه‌های روستايي، در قالب قرارداد ساعتي با نهاد همكاري می‌کنند.
كاركنان قراردادي: كاركنان قراردادي به كاركناني گفته می‌شود كه به‌موجب قرارداد، به‌طور موقت براي مدت معين و كار مشخص به‌صورت خريد خدمت در نهاد به كار گرفته‌شده‌اند.
تبصره 2: سنوات كمتر از یک سال قابل‌محاسبه نخواهد بود.
تبصره 3: در شهرستان‌هایی كه اعلام ظرفيت پذيرش ندارد، كتابداران انجمني، روستايي و كاركنان قراردادي شاغل در اين شهرستان‌ها، می‌توانند در ساير شهرستان‌هاي همان استان، بدون توجه به گزینه‌ی بومي بودن، شركت كنند. محل خدمت اين دسته از شرکت‌کنندگان، شهرستان محل ثبت‌نام خواهد بود. لذا شرط بومي بودن براي کتابداران انجمنی، روستایی و كاركنان قراردادي زن در صورت عدم نياز شهرستان محل خدمت كنوني، بومي بودن در سطح استان محل تقاضا است.
تبصره 4: نهاد کتابخانه های عمومی کشور می­تواند در زمان شروع به کار پذيرفته شدگان نهایی حسب مورد، نسبت به جابجايي نيروی انسانی در سطح استان با توجه به کمبود نيرو و کتابخانه های جديدالتأسيس اقدام نمايد.
7) كسب موفقيت در آزمون كتبي و مراحل گزينش.
8) به‌ منظور احراز مهارت‌های پايه و عمومي فناوري اطلاعات افراد واجد شرايط جهت استخدام در مشاغل تخصصي، كارشناسي و بالاتر موضوع تبصره دو ماده (42) قانون مديريت خدمات كشوري، پذیرفته‌شدگان نهايي موظف‌اند حداكثر يك ماه پس از اعلام تائید گزينش، مدارك مربوط به كسب مهارت‌های هفت‌گانه (ICDL) صادره از مراكز و مؤسسات تائید صلاحيت شده سازمان مديريت و برنامه‌ریزی كشور را ارائه نمايند.
تذكر مهم 1: ملاك عمل براي محاسبه تاريخ گواهي فراغت از تحصيل، معافيت دائم و پايان خدمت نظام‌وظیفه و محاسبه سن داوطلبان 94/06/31 است.
تذكر مهم 2: كساني كه فاقد گواهی‌نامه‌های مذكور می‌باشند و يا گواهی‌نامه آنان از مراكز تعيين صلاحيت شده نمی‌باشند موظف‌اند دریکی از مراكز تعیین‌شده كه در بخش» اعتبار سنجي مؤسسات آموزشي« با عنوان» مؤسسات تعيين صلاحيت شده« سايت مركز آموزش مديريت دولتي با آدرس www.smtc.ac.ir قابل‌مشاهده است، پس از شركت در آزمون تعيين سطح، گواهی‌نامه مذكور را ارائه نمايند.
.
مراحل ثبت‌نام:
1- مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني: www.sanjesh.org
2- تكميل فرم تقاضانامه­ ي الكترونيكي در سايت مذكور.
3- ارسال عكس: داوطلب می‌بایست يك قطعه عكس با مشخصات ذيل اسكن و در قسمت مربوط بارگذاري نمايد.
عكس 4×3 كه در سال جاري گرفته‌شده باشد (عكس تمام‌رخ).
عكس اسكن شده بايد با فرمت JPG باشد.
اندازه عكس اسكن شده بايد حداكثر 400×300 پيكسل و حداقل 300×200 پيكسل باشد.
تصوير داوطلب بايد واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لكه باشد.
حجم فايل ذخیره‌شده عكس نبايد از 70 کیلوبایت بيشتر باشد.
حاشیه‌های زائد عكس اسكن شده بايد حذف‌شده باشد.
حتی‌الامکان عکس‌ها سیاه‌وسفید و يا در صورت رنگي بودن داراي زمينه سفيد باشد.
تبصره 1: اسكن عكس ا زروي کارت‌های شناسايي (كارت ملي، شناسنامه و…) قابل‌قبول نیست و داوطلبان لازم است از اصل عكس و مطابق با توضيحات فوق اقدام به اسكن نمايند.
تبصره 2: عكس خواهران بايد باحجاب و صورت كامل آنان مشخص باشد.
تبصره 3: درصورت ارسال عكس غیر معتبر، ثبت‌نام داوطلب باطل‌ شده وحق شركت در آزمون از وي سلب می‌گردد.
پرداخت هزینه ثبت‌نام به‌صورت اینترنتي: داوطلبان لازم است به‌وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است، با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشاني www.sanjesh.org و پرداخت مبلغ 450.000 (چهارصد و پنجاه‌هزار) ریال به‌عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون نهاد کتابخانه‌های عمومي كشور، نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.
 
زمان برگزاري آزمون و نحوه دريافت كارت شركت در آزمون:
كارت شركت در آزمون از روز سه‌شنبه مورخ 94/06/03 براي مشاهده و پرينت بر روي سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. آزمون در روز جمعه تاريخ 94/06/06 در مکان‌هایی كه متعاقباًاعلام می‌گردد برگزار خواهد شد.
ساعت شروع برگزاري آزمون و محل برگزاري آزمون در هنگام پرينت كارت به آگاهي داوطلبان خواهد رسيد.
 
احصاء مجموع نمرات و رتبه داوطلبان:
شرط اوليه انتخاب داوطلبان استخدام جهت معرفي به‌گزینش، به شرح ذيل است:
 
– پس از برگزاري آزمون، نمرات داوطلبان به تفكيك هر يك از مواد امتحاني آزمون احصاء شده و مجموع نمرات به دست می‌آید.
– اولويت، كسب حدنصاب آزمون يعني پنجاه‌ درصد (50%) نمره كل آزمون بوده و در صورت عدم احراز حدنصاب در شهرستان انتخابي و عدم تكميل ظرفيت در آن شهرستان، جذب از طريق مسابقه بر اساس رتبه‌های اعلامي صورت می‌پذیرد.
 
گزينش:
 پذیرفته‌شدگان آزمون پس از طي گزينش، به همكاري دعوت خواهند شد.
 
امتيازات و سهمیه‌های قانوني:

1- 25 درصد (25%) سهميه استخدامي به ايثارگران شامل جانبازان، آزادگان فاقد شغل و فرزندان و همسران شهدا و فرزندان و همسران جانبازان بیست‌وپنج درصد و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان داراي يك سال و بالاي یک سال اسارت و خواهر و برادر شهيد كه توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران به نهاد معرفي شوند، در صورت شركت در آزمون و به‌شرط دارا بودن شرايط مندرج در آگهي، بر اساس قانون مربوطه اختصاص می‌یابد.
2- پنج درصد (5%) سهميه استخدامي به رزمندگان باسابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها و همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زير بیست‌وپنج درصد (25%) و فرزندان آزادگان كمتر از یک سال اسارت، در صورت شركت در آزمون و به‌شرط دارا بودن شرايط مندرج در آگهي، بر اساس قانون مربوطه اختصاص می‌یابد

 
منابع آزمون:
سؤالات آزمون به‌منظور سنجش توانمندي و سطح دانش عمومي متقاضيان رشته شغلي كتابداري، بر اساس سرفصل­ها و منابع ذيل تعيين می‌شود:
 
جدول شماره (1) – سرفصل‌ها و منابع آزمون نهاد
سرفصل
منابع
خدمات عمومی
1- ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن (مواد و خدمات کتابخانه­ای برای کودکان و نوجوانان)، ثریا قزل‌ایاغ، ناشر: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه­ها (1383).
2- خدمت عالي به مشتري: راهنماي عملي براي كتابداران (1391)، نوشته دارلين واينگايند، ترجمه مرضيه هدايت و مريم جابر. انتشارات سمت.
3- كتابخانه­هاي عمومي و مدارس: توسعه همبستگي­هاي نهادي، تألیف ناتالي ريف زيارنيك، ترجمه دكتر مهرداد نيكنام، ناشر: نهاد كتابخانه­هاي عمومي كشور، (1390).
4- آموزش سواد اطلاعاتي؛ مفاهيم، روش­ها و برنامه­ها، تألیف مهري پريرخ. نشر كتابدار.
خدمات مرجع
 1- اصول و خدمات مرجع در کتابخانه­ها و مراکز اطلاع­رسانی، تألیف محمدحسین دیانی، مشهد: انتشارات کتابخانه­هاي رایانه­ای، 1387.
2- جستجوي اطلاعات علمي ـ پژوهشي در منابع چاپي و الكترونيكي. تألیف محمدرضا داور پناه. تهران: انتشارات دبيزش، 1382.
اخلاق حرفه­اي
1- اخلاق حرفه­اي كتابداران و اطلاع­رسانان. تألیف انجمن علمي كتابداري شاخه قم. نشر كتابدار، 1392.
مديريت كتابخانه
1- مديريت كتابخانه و نظام اطلاع­رساني. نوشته موهيندر سينق. ترجمه دكتر غلامرضا فدائي. تهران: نهاد كتابخانه­هاي عمومي كشور، چاپ دوم، 1388.
سازمان‌دهی
1- فهرست­نويسي؛ اصول و روش­ها. تألیف سيد مهدي طاهري و رحمت­الله فتاحي. تهران: نشر كتابدار، 1391.
اطلاعات، ارتباطات و فناوري اطلاعات
1- فناوري اطلاعات و ارتباطات؛ اصول و كاربرد. تألیف ربابه فرهادي. تهران: نشر كتابدار، 1390.
2- فناوري اطلاعات، مفاهيم و كاربردها. تألیف كنت سي. لاودن و جين پي. لاودن. ترجمه حميد محسني. ويراست سوم. نشر كتابدار، 1392.
3- اطلاعات و ارتباطات؛ مفاهيم، كاربردها و جغرافياي سياسي. تألیف اسدالله آزاد. تهران: نشر كتابدار، 1386.
 
تذكرات:
1- با توجه به اينكه مدارك متقاضيان استخدام توسط نهاد کتابخانه‌ها، پس از تعيين نمرات داوطلبان در آزمون بررسي خواهد شد، لذا درصورتی‌که مدارك داوطلبان مغاير با شرايط مندرج در اين آگهي و همچنين اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نامی ‌باشد، هیچ‌گونه حقي براي متقاضي ايجاد نخواهد كرد و در هر مرحله از آزمون (شامل اعلام نتايج اوليه، گزينش و حتي در صورت پذيرش نهايي) چنانچه مشخص شود داوطلب مداركي خلاف واقع ارائه نموده است يا فاقد شرايط مندرج در آگهي است، داوطلب از ادامه روند مراحل جذب محروم شده و در صورت صدور حكم استخدامي حكم مذكور لغو و بلااثر می‌گردد. این‌گونه داوطلبان حق هیچ‌گونه اعتراضي نداشته و تا پنج سال از شرکت در آزمون‌های استخدامی نهاد کتابخانه‌های عمومی كشور محروم خواهند شد.
2- ايثارگران 50 درصد مبلغ ثبت‌نام را می‌پردازند و فرزندان شاهد از پرداخت كل مبلغ مزبور معاف می‌باشند. لازم به ذكر است كه با توجه به الزام پرداخت مبلغ مذكور به علت ثبت‌نام اينترنتي، واجدين شرايط (ايثارگران) می‌بایست مبلغ مذكور را واريز و پس از هماهنگي و تائيد بنياد شهيد و امور ايثارگران، مبلغ واريزي به ايشان قابل‌استرداد خواهد بود.
3- لازم به توضيح است مدت‌زمان تعیین‌شده براي ثبت‌نام تمديد نمی‌گردد و متقاضيان بايد در مدت‌زمان فوق نسبت به ثبت‌نام اقدام نموده و از موكول نمودن آن به‌روزهای پاياني خودداري نمايند.
4- شركت در آزمون نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور و كسب حدنصاب نمره لازم در آزمون هیچ‌گونه حق استخدامي براي متقاضي ايجاد نمی‌کند و متقاضي با علم به اين موضوع در آزمون نهاد شركت می‌کند.
5- به مدارك دانشجويان و دارندگان مدارك تحصيلي بالاتر و پایین‌تر از مقاطع تحصيلي اعلام‌شده در شرايط احراز مشاغل مذكور در آگهي و همچنين مدارك معادل (به‌استثنای دارندگان مدارك تحصيلي معادل صادره از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي كشور و سازمان مديريت و برنامه‌ریزی كشور و يا معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئیس‌جمهور وقت كه در آزمون جامع سازمان سنجش آموزش كشور شركت نموده و قبول‌شده‌اند و گواهي مبني بر امكان ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر باارزش علمي دارند) ترتيب اثر داده نخواهد شد.
6- مدارك تحصيلي فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامي در صورت پذيرفته شدن در آزمون حداكثر دو ماه پس از اعلام نتيجه می‌بایست به تائید سازمان مركزي دانشگاه مذكور برسد.
7- داوطلبان می‌توانند كارنامه آزمون را از تاریخ 94/7/25 به بعد از سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org دريافت نمايند.
8- اسامي پذیرفته‌شدگان نهايي از طريق درگاه نهاد به آدرس www.Iranpl.ir به اطلاع داوطلبان خواهد رسيد.

جدول شماره 2: ظرفيت پذيرش به تفكيك استان و شهرستان
 
نام استان
ظرفيت پذيرش در هر شهرستان
آذربایجان شرقی
آذرشهر (1 نفر)، بستان‌آباد (1 نفر)، شبستر (2 نفر)، مراغه (2 نفر)، ملكان (2 نفر)، ميانه‌(2 نفر)، ورزقان (1 نفر)، هريس‌(3 نفر)، هوراند (2 نفر).
آذربایجان غربی‌
اروميه‌(6 نفر)، پلدشت (1 نفر)، چالدران (2 نفر)، سردشت (1 نفر)، شوط (1 نفر)، مهاباد (1 نفر).
اردبيل‌
بيله‌سوار (1 نفر)، خلخال‌(1 نفر)، مشگين‌شهر (1 نفر)، نير (1 نفر).
اصفهان‌
اردستان (2 نفر)، برخوار‌(1 نفر)، بوئین و میاندشت (2 نفر)، تيران‌ و كرون‌(2 نفر)، چادگان (2 نفر)، خميني‌شهر (1 نفر)، خوانسار (2 نفر)، خور و بيابانك (2 نفر)، دهاقان (2 نفر)، سميرم(1 نفر)، شاهين‌شهر و ميمه (1 نفر)‌، شهرضا(1 نفر)، فريدن(2 نفر)، فريدون شهر(2 نفر)، فلاورجان‌(2 نفر)، كاشان‌(2 نفر)، گلپايگان (2 نفر)، لنجان (2 نفر)‌، مباركه (4 نفر)، نائين (2 نفر)، نجف‌آباد (2 نفر)، نطنز(2 نفر).
البرز
اشتهارد (3 نفر)، ساوجبلاغ (1 نفر)، فردیس (1 نفر)، كرج (1 نفر)، نظرآباد (2 نفر).
ايلام‌
آبدانان (1 نفر)، بدره (1 نفر)، سیروان (1 نفر)، ملكشاهي (1 نفر)، مهران‌(1 نفر).
بوشهر
بوشهر (1 نفر)، تنگستان‌(2 نفر)، جم (2 نفر)، دير (1 نفر)، عسلويه (1 نفر)، كنگان (4 نفر)، گناوه‌(1 نفر).
چهارمحال و ‌بختياري‌
اردل‌(1 نفر)، بروجن‌(3 نفر)، سامان (1 نفر)، شهركرد (1 نفر)، فارسان‌(2 نفر)، كوهرنگ (1 نفر)، كيار (2 نفر)، لردگان(2 نفر).
خراسان جنوبی
بشرويه (1 نفر)، زیرکوه (1 نفر)، سرايان (1 نفر)، سربيشه (1 نفر)، قائنات (3 نفر)، نهبندان‌(1 نفر).
خراسان رضوی
تايباد (2 نفر)، تربت‌جام (2 نفر)، جغتاي (1 نفر)، جوين (1 نفر)، چناران (1 نفر)، داورزن (1 نفر)، درگز (2 نفر)، زاوه (1 نفر)، سرخس(1 نفر)،كلات (1 نفر)، گناباد (2 نفر)،
خراسان ‌شمالي
اسفراين (1 نفر)، رازوجرگلان (1 نفر)، گرمه (2 نفر).
خوزستان‌
آغاجاری (3 نفر)، انديكا (1 نفر)، انديمشك (1 نفر)، اهواز (8 نفر)، باغ‌ملك (2 نفر)، باوی (2 نفر)، بندرماهشهر (1 نفر)، بهبهان (3 نفر)، حمیدیه (3 نفر)، خرمشهر (4 نفر)، دزفول (3 نفر)، دشت‌آزادگان (2 نفر)، رامشير (1 نفر)، رامهرمز (3 نفر)، شادگان (2 نفر)، شوش‌(1 نفر)، کارون (1 نفر)، لالي (2 نفر)، مسجدسليمان‌(4 نفر)، هفت‌گل (1 نفر)، هنديجان (3 نفر)، هويزه (2 نفر).
زنجان‌
ايجرود (2 نفر)، زنجان‌(2 نفر)، سلطانیه (2 نفر).
سمنان‌
آرادان (1 نفر)، دامغان‌(1 نفر)، سرخه (2 نفر)، سمنان (2 نفر)، شاهرود(بیارجمند) (1 نفر)، مهدي شهر (1 نفر)، میامی (1 نفر).
سيستان‌ و بلوچستان‌
ايرانشهر (3 نفر)، خاش‌(2 نفر)، زابل (2 نفر)، زهك (1 نفر)، سراوان (1 نفر)، سيب‌ و سوران (1 نفر)، فنوج (1 نفر)، قصرقند (1 نفر)، مهرستان (1 نفر)، میرجاوه (1 نفر)، نيك‌شهر (1 نفر)، هامون (1 نفر)، هيرمند(1 نفر).
فارس‌
استهبان (1 نفر)، بوانات (1 نفر)، خنج (1 نفر)، داراب‌(1 نفر)، زرين‌دشت (2 نفر)، فيروزآباد (2 نفر)، كوار (1 نفر)، سپیدان (1 نفر)، گراش (3 نفر)،‌ لارستان (2 نفر)، لامرد (3 نفر)، مهر (1 نفر).
قزوين‌
آوج (2 نفر)، البرز (5 نفر)، قزوين‌(2 نفر).
قم ‌
قم (10 نفر).
كردستان‌
بانه (2 نفر)، ديواندره‌(1 نفر)، سروآباد (1 نفر)
كرمان‌
ارزوئیه (2 نفر)، بافت‌(1 نفر)، بم (2 نفر)، بردسیر(1 نفر)،  رابر (1 نفر)، راور (2 نفر)، رفسنجان (1 نفر)، رودبارجنوب (1 نفر)، ريگان (2 نفر)، زرند (1 نفر)، سيرجان‌(6 نفر)، فاریاب (2 نفر)، فهرج (2 نفر)، منوجان (1 نفر).
كرمانشاه‌
اسلام‌آبادغرب‌(3 نفر)، ثلاث‌باباجاني (1 نفر)، دالاهو (2 نفر)، صحنه (1 نفر)، قصرشيرين‌(1 نفر)، كنگاور (1 نفر)، هرسين‌(2 نفر).
كهگيلويه‌‌ و بويراحمد
باشت (2 نفر)، بهمئي (1 نفر)، گچساران‌(1 نفر).
گلستان‌
آزادشهر (1 نفر)، راميان (2 نفر)، گالیکش (1 نفر)، گنبدكاووس‌(1 نفر).
گيلان‌
رودبار (1 نفر)، سياهكل (1 نفر)، ماسال (1 نفر).
لرستان‌
ازنا (2 نفر)، اليگودرز (1 نفر)، چگني (1 نفر)، درود (1 نفر)، رومشکان (1 نفر)، سلسله‌(1 نفر).
مازندران‌
آمل (1 نفر)، بابل (1 نفر)، سیمرغ (1 نفر)، كلاردشت (1 نفر)، گلوگاه (1 نفر).
مركزي‌
اراك‌(1 نفر)، خنداب (2 نفر)، دليجان (3 نفر)، زرنديه (1 نفر)، ساوه (2 نفر)، شازند (5 نفر)، فراهان (1 نفر)، كميجان (1 نفر).
هرمزگان‌
ابوموسي (1 نفر)، بشاگرد (1 نفر)، بندرلنگه (1 نفر)، حاجي‌آباد (1 نفر)، خمير (1 نفر)، رودان‌(3 نفر)، قشم‌(2 نفر)، ميناب (2 نفر)، بستک(1 نفر)، جاسک(1 نفر)، بندرعباس(1 نفر).
همدان‌
بهار (1 نفر)، تويسركان (2 نفر)، فامنين (1 نفر)، كبودرآهنگ (1 نفر)، همدان‌(2 نفر).
يزد
اردكان‌(1 نفر)، بهاباد (1 نفر)، تفت (1 نفر)، مهريز (1 نفر)، يزد (1 نفر).
 
جدول شماره 3: نام و کد استان، نام و کد شهرستان محل اقامت
نام استان
کد
استان
نام و کد شهرستان
آذربایجان شرقی
10
آذرشهر (1001)، اسكو (1005)، اهر (1006)، بستان‌آباد (1009)، بناب‌(1010)، تبريز (1012)، جلفا (1014)، چاراويماق‌(1016)، خداآفرین (1025)، سراب (1017)، شبستر (1021)، عجب‌شير (1023)، كليبر (1026)، مراغه (1028)، مرند (1029)، ملكان (1032)، ميانه‌(1036)، ورزقان (1038)، هريس‌(1040)، هوراند (1007)، هشترود (1041).
آذربايجان ‌غربي‌
11
اروميه‌(1104)، اشنويه‌(1106)، بوكان (1109)، پلدشت (1111)، پيرانشهر (1113)، تكاب (1115)، چالدران (1117)، چايپاره (1119)، خوي (1123)، سردشت (1124)، سلماس (1127)، شاهين‌دژ (1129)، شوط (1131)، ماكو (1133)، مهاباد (1135)، مياندوآب (1138)، نقده (1140).
اردبيل‌
12
اردبيل‌(1202)، بيله‌سوار (1205)، پارس‌آباد (1208)، خلخال‌(1211)، سرعين (1201)، كوثر (1213)، گرمي‌(1215)، مشگين‌شهر (1219)، نمين‌(1222)، نير (1225).
اصفهان‌
13
آران‌وبيدگل‌(1302)، اردستان (1304)، اصفهان (1310)، برخوار‌(1312)، بوئین میاندشت (1325)، تيران‌ و كرون‌(1314)، چادگان (1316)، خميني‌شهر (1317)، خوانسار (1318)، خور و بيابانك (1340)، دهاقان (1321)، سميرم‌‌(1320)، شاهين‌شهر و ميمه (1322)‌، شهرضا (1324)، فريدن (1326)، فريدونشهر (1327)، فلاورجان‌(1329)، كاشان‌(1332)، گلپايگان (1334)، لنجان (1336)‌، مباركه (1338)، نائين (1341)، نجف‌آباد (1342)، نطنز (1345).
البرز
40
اشتهارد (4007)، ساوجبلاغ (4003)، طالقان (4005)، فردیس (4012)، كرج (4008)، نظرآباد (4010).
ايلام‌
14
آبدانان (1403)، ايلام‌(1405)، ايوان (1407)، بدره (1408)، دره‌‌شهر (1410)، دهلران‌(1412)، سیروان (1414)، چرداول (1415)، ملكشاهي (1419‌)، مهران‌(1418).
بوشهر
15
بوشهر (1502)، تنگستان‌(1504)، جم (1506)، دشتستان‌(1511)، دشتي (1514)، دير (1516)، ديلم (1518)، عسلويه (1519)، كنگان (1520)، گناوه‌(1522).
تهران‌
16
اسلامشهر (1602)، بهارستان (1610)، پاكدشت (1604)، پردیس (1616)، پیشوا (1633)، تهران (1607)، دماوند (1609)، رباط‌كريم (1612)، ري‌(1615)، شميرانات (1620)، شهريار (1624)، فيروزكوه‌(1627)، قدس (1623)، قرچک (1635)، ملارد (1625)، ورامين (1636).
چهارمحال و ‌بختياري‌
17
اردل‌(1701)، بروجن‌(1705)، بن (1706)، سامان (1707)، شهركرد (1709)، فارسان‌(1710)، كوهرنگ (1712)، كيار (1713)، لردگان‌(1717).
خراسان‌جنوبي
18
بشرويه (1810)، بيرجند (1802)، خوسف (1801)، درميان (1805)، زیرکوه (1813)، سرايان (1807)، سربيشه (1808)، طبس‌(1825)، فردوس‌(1811)، قائنات (1815)، نهبندان‌(1818).
خراسان‌رضوي
19
باخرز (1908)، بجستان (1901)، بردسكن (1905)، بينالود (1906)، تايباد (1909)، تربت‌جام (1916)، تربت‌حيدريه‌(1922)، جغتاي (1923)، جوين (1926)، چناران (1928)، خليل‌آباد (1930)، خواف‌(1934)، خوشاب (1941)، داورزن (1942)، درگز (1937)، رشتخوار (1940)، زاوه (1920)، سبزوار (1945)، سرخس (1947)، فريمان (1949)، فیروزه (1912)، قوچان (1951)، كاشمر (1953)، كلات (1955)، گناباد (1957)، مشهد (1960)، مه‌ولات (1962)، نيشابور (1965).
خراسان‌شمالي
20
اسفراين (2002)، بجنورد (2005)، جاجرم (2008)، رازوجرگلان (2003)، شيروان‌(2011)، فاروج (2013)، گرمه (2017)، مانه‌وسملقان (2016).
خوزستان‌
21
آبادان (2102)، آغاجاری (2121)، اميديه (2104)، انديكا (2107)، انديمشك (2109)، اهواز (2112)، ايذه (2115)، باغ‌ملك (2117)، باوی (2110)، بندرماهشهر (2120)، بهبهان (2124)، حمیدیه (2111)، خرمشهر (2125)، دزفول (2129)، دشت‌آزادگان (2131)، رامشير (2132)، رامهرمز (2134)، شادگان (2135)، شوش‌(2138)، شوشتر (2140)، کارون (2166)، گتوند (2142)، لالي (2144)، مسجدسليمان‌(2146)، هفت‌گل (2148)، هنديجان (2150)، هويزه (2151).
زنجان‌
22
ابهر (2202)، ايجرود (2204)، خدابنده‌(2208)، خرمدره (2209)، زنجان‌(2212)، سلطانیه (2201)، طارم (2214)، ماه‌نشان‌(2216).
سمنان‌
23
آرادان (2309)، دامغان‌(2302)، سرخه (2303)، سمنان (2304)، شاهرود (2307)، گرمسار (2311)، مهدي‌شهر (2313)، میامی (2308).
سيستان‌ و بلوچستان‌
24
ايرانشهر (2403)، چابهار (2406)، خاش‌(2408)، دلگان (2411)، زابل‌(2414)، زاهدان‌(2418)، زهك (2422)، سراوان (2425)، سرباز (2429)، سيب‌سوران (2430)، فنوج (2437)، قصرقند (2438)، كنارك (2433)، مهرستان (2416)، میرجاوه (2419)، نیم‌روز (2446)، نيك‌شهر (2440)، هامون (2448)، هيرمند (2435).
فارس‌
25
آباده (2501)، ارسنجان‌(2502)، استهبان (2504)، اقليد (2507)، بوانات (2509)، پاسارگاد (2510)، جهرم (2515)، خرامه (2581)، خرم‌بيد (2516)، خنج (2519)، داراب‌(2522)، رستم (2524)، زرين‌دشت (2526)، سپيدان‌(2528)، سروستان (2531)، شيراز (2536)، فراشبند (2538)، فسا (2541)، فيروزآباد (2543)، قيروكارزين (2546)، كازرون (2551)، كوار (2535)، گراش (2557)،‌ لارستان (2558)، لامرد (2561)، مرودشت (2565)، ممسني (2568)، مهر (2571)، ني‌ريز (2576).
قزوين‌
26
آبيك (2602)، آوج (2606)، البرز (2604)، بوئين‌ زهرا (2610)، تاكستان (2614)، قزوين‌(2619).
قم ‌
27
قم (2704).
 
ادامه جدول شماره 3: نام و کد استان، نام و کد شهرستان محل اقامت
كردستان‌
28
بانه (2802)، بيجار (2807)، دهگلان (2809)، ديواندره‌(2812)، سروآباد (2814)، سقز (2817)، سنندج‌(2819)، قروه‌(2822)، كامياران (2823)، مريوان‌(2827).
كرمان‌
29
ارزوئیه (2901)، انار (2915)، بافت‌(2903)، بردسير (2905)، بم (2908)، جيرفت (2912)، رابر (2902)، راور (2914)، رفسنجان (2918)، رودبارجنوب (2921)، ريگان (2923)، زرند (2924)، سيرجان‌(2927)، شهربابك (2929)، عنبرآباد (2932)، فاریاب (2943)، فهرج (2907)، قلعه‌گنج (2934)، كرمان (2940)، كوه‌بنان (2942)، كهنوج‌(2944)، منوجان (2946)، نرماشیر (2909).
كرمانشاه‌
30
اسلام‌آبادغرب‌(3002)، پاوه‌(3004)، ثلاث‌باباجاني (3007)، جوانرود (3009)، دالاهو (3011)، روانسر (3013)، سرپل‌ذهاب (3014)، سنقر (3016)، صحنه (3018)، قصرشيرين‌(3020)، كرمانشاه (3024)، كنگاور (3025)، گيلان‌غرب (3027)، هرسين‌(3029).
كهگيلويه‌‌ و بويراحمد
31
باشت (3115)، بويراحمد (3103)، بهمئي (3105)، چرام (3110)، دنا (3108)، كهگيلويه (3114)، گچساران‌(3116)، لنده (3113).
گلستان‌
32
آزادشهر (3202)، آق‌قلا (3203)، بندرگز (3205)، تركمن (3208)، راميان (3210)، علي‌آباد (3212)، كردكوي‌(3213)، كلاله‌(3215)، گالیکش (3222)، گرگان‌(3217)، گميشان (3207)، گنبدكاووس‌(3219)، مراوه‌تپه (3221)، مينودشت‌(3223).
گيلان‌
33
آستارا (3302)، آستانه‌اشرفيه‌(3304)، املش (3306)، بندرانزلي (3307)، رشت (3313)، رضوانشهر (3315)، رودبار (3319)، رودسر (3323)، سياهكل (3325)، شفت‌(3327)، صومعه‌سرا (3329)، طوالش‌(3334)، فومن (3336)، لاهيجان‌(3338)، لنگرود (3341)، ماسال (3343).
لرستان‌
34
ازنا (3402)، اليگودرز (3405)، بروجرد (3407)، پلدختر (3408)، چگني (3418)، خرم‌آباد (3413)، دلفان‌(3415)، دورود (3417)، دوره (3418)، رومشکان (3424)، سلسله‌(3422)، كوهدشت (3427).
مازندران‌
35
آمل (3503)، بابل (3509)، بابلسر (3512)، بهشهر (3513)، تنكابن (3517)، جويبار (3520)، چالوس‌(3522)، رامسر (3523)، ساري‌(3527)، سوادكوه‌(3530)، سوادکوه شمالی (3529)، سیمرغ (3533)، عباس‌آباد (3516)، فريدون‌كنار (3532)، قائم‌‌شهر (3534)، كلاردشت (3521)، گلوگاه (3536)، محمودآباد (3538)، میاندورود (3528)، نكا (3539)، نور (3543)، نوشهر (3545).
مركزي‌
36
آشتيان (3603)، اراك‌(3602)، تفرش‌(3605)، خمين‌(3607)، خنداب (3609)، دليجان (3610)، زرنديه (3612)، ساوه (3613)، شازند (3617)، فراهان (3604)، كميجان (3618)، محلات (3620).
هرمزگان‌
37
ابوموسي (3702)، بستك (3705)، بشاگرد (3715)، بندرعباس (3709)، بندرلنگه (3712)، پارسيان (3714)، جاسك‌(3717)، حاجي‌آباد (3720)، خمير (3722)، رودان‌(3726)، سيريك (3728)، قشم‌(3730)، ميناب (3734).
همدان‌
38
اسدآباد (3801)، بهار (3804)، تويسركان (3806)، رزن (3809)، فامنين (3822)، كبودرآهنگ (3812)، ملاير (3816)، نهاوند (3820)، همدان‌(3823).
يزد
39
ابركوه (3902)، اردكان‌(3905)، بافق‌(3907)، بهاباد (3906)، تفت (3908)، خاتم (3910)، صدوق‌(3913)، مهريز (3917)، ميبد (3918)، يزد (3920).
 
 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام