آزمون های استخدامی

هشتمین آزمون مشترک فراگیر استخدامی دستگاه‌های اجرایی سال 99

هشتمین آزمون فراگیر استخدامی سال ۱۳۹۹

اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی کشور در ارتباط با نحوه اعمال اولویت برای متقاضیان بومی شهرستانی در هشتمین آزمون مشترک دستگاه‌های اجرایی کشور

۱۳۹۹/۰۷/۲۷

پیرو اطلاعیه مورخ ۹۹/۰۷/۰۳، بنا بر اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور و با توجه به ماده واحده قانون اصلاح ماده (۴۴) قانون مدیریت خدمات کشوری (مصوبه مورخ ۱۶‏‏‏‏/۰۶‏‏‏‏/۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی‏) و مصوبه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی درخصوص تعیین اولویت برای متقاضیان بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استان‌ها) در آزمون های مشترک دستگاه‌های اجرایی کشور موضوع بخشنامه شماره ۳۶۹۴۸۸ مورخ ۹۹/۰۷/۲۷ سازمان اداری و استخدامی کشور (تصویر مصوبه مندرج در ذیل این اطلاعیه) به اطلاع تمامی متقاضیان ثبت نام کننده در هشتمین آزمون مشترک دستگاه‌های اجرایی کشور می‌رساند:

متقاضیان مذکور در سهمیه‌های قانونی مختلف اعم از آزاد، ایثارگران و معلولین، می‌توانند در صورت نیاز به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود، با در نظر گرفتن موارد ذیل از روز سه‌شنبه مورخ ۹۹/۰۷/۲۹ تا روز جمعه مورخ ۹۹/۰۸/۰۲، به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org، مراجعه نمایند.

تمامی متقاضیان ثبت نام کننده در آزمون یاد شده با در نظر گرفتن مفاد بخشنامه مذکور، لازم است نسبت به تعیین وضعیت خود بر اساس یکی از موارد ذیل اقدام نمایند:

– افراد بومی شهرستانی متقاضی بهره‌مندی از اولویت بومی، می‌بایست در زمان ویرایش اطلاعات، پس از انتخاب گزینه، «من متقاضی استفاده از اولویت بومی هستم»، شغل محل انتخابی خود را تأیید و در صورت نیاز به تغییر شغل محل انتخابی، می‌توانند نسبت به تعیین شغل محل جدید بر اساس مفاد دفترچه راهنمای ثبت‌نام هشتمین آزمون مشترک دستگاه‌های اجرایی کشور اقدام نمایند.

– متقاضیان غیر بومی در صورت تمایل می‌توانند نسبت به اصلاح و تغییر اطلاعات شغل محل جدید بر اساس مفاد دفترچه راهنمای ثبت نام هشتمین آزمون مشترک دستگاه‌های اجرایی کشور اقدام نمایند.

– متقاضیان انصراف از آزمون، می‌توانند از قسمت ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت به اعلام انصراف خود از ثبت‌نام و شرکت در آزمون فوق‌الذکر اقدام نمایند. ضمناً پس از پایان زمان ویرایش اطلاعات، مبالغ ثبت‌نامی این دسته از افراد مسترد خواهد شد.

یادآوری مهم ۱: در صورت عدم مراجعه افراد ثبت‌نام کننده در آزمون مذکور به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در زمان مقرر جهت تعیین استفاده از اولویت بومی و یا اصلاح و تغییر شغل محل انتخابی، این امر به منزله عدم درخواست بهره‌مندی از اولویت بومی شهرستانی و تأیید اطلاعات ثبت‌نامی آن‌ها از نظر شغل محل انتخابی خواهد بود.

یادآوری مهم ۲: مدت زمان ویرایش و اصلاح اطلاعات تمدید نخواهد شد.

به منظور ایجاد فرصت مناسب برای آمادگی تمامی متقاضی ثبت‌نام کننده در این آزمون که متقاضی ویرایش و اصلاح شغل محل انتخابی خود می‌باشند، زمان برگزاری هشتمین آزمون مشترک دستگاه‌های اجرایی کشور از روز پنج شنبه مورخ ۹۹/۰۸/۰۹ به روزهای پنج شنبه و جمعه مورخ ۹۹/۰۹/۰۶ و ۹۹/۰۹/۰۷ تغییر می‌یابد.

دریافت فایل ابلاغ مصوبه شوراي توسعه در خصوص بومي گزيني فرمت PDF

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور درباره بومی گزینی در هشتمین آزمون استخدامي متمركز دستگاه‌هاي اجرايي كشور – سال ۱۳۹۹

۱۳۹۹/۰۷/۰۳

پيرو انتشار دفترچه راهنماي ثبت‌نام هشتمين آزمون استخدامي متمركز دستگاههاي اجرايي كشور در سال ۱۳۹۹ و با توجه به اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور، بدین وسیله به اطلاع متقاضیان آزمون استخدامی مذکور می رساند:

بر اساس قانون اصلاح ماده (۴۴) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۹۹/۰۶/۱۶ مجلس شورای اسلامی مبنی بر « اولویت قائل شدن برای جذب داوطلبان بومی شهرستانی به استثنای شهر تهران و مراکز استان‌ها» به متقاضیان محترم ثبت نام کننده در آزمون اجازه داده خواهد شد بر اساس قانون اصلاحی و شغل محل‌های موجود در دفترچه راهنمای ثبت نام با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان نسبت به ویرایش اطلاعات و شغل محل انتخابی خود اقدام نمایند.

بدیهی است زمان و مهلت ویرایش اطلاعات توسط متقاضیان و شرایط استفاده از اولویت بومی بودن درگاه این سازمان اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور درباره فرصت مجدد ثبت نام در هشتمین آزمون استخدامي متمركز دستگاه‌هاي اجرايي كشور سال ۱۳۹۹

۱۳۹۹/۰۶/۳۱

بدين وسيله به اطلاع متقاضیان ثبت‌نام و شركت در هشتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور سال۱۳۹۹ مي‌رساند که  با توجه به اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ و مراجعات انبوه متقاضیان برای مشاهده کارنامه، تعدادی از متقاضیان به دلیل بار شدید مراجعات به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور موفق به ثبت نام در آزمون مذکور نشدند. لذا به منظور فراهم نمودن تسهيلات بيشتر براي این دسته از متقاضیان، ترتيبي اتخاذ گرديده است كه از تاریخ ۹۹/۰۷/۰۱ لغایت ۹۹/۰۷/۰۴  بتوانند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رساني این سازمان نسبت به ثبت‌نام در اين آزمون اقدام نمايند.

لذا همه متقاضيان، ضرورت دارد كه در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقيق دفترچه راهنماي ثبت‌نام و اطلاعيه‌هاي مورخ ۹۹/۰۶/۱۹ و ۹۹/۰۶/۲۵ و فراهم نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز، به پايگاه اطلاع رساني اين سازمان مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذكور اقدام نمايند.

آن دسته از متقاضیان دارای سهمیه ایثارگر که در بازه زمانی فوق، سهمیه آنان برای ثبت نام در این آزمون مورد تایید قرار نگرفت در صورتی که با مراجعه و پیگیری موضوع سهمیه خود از اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران حل نموده اند می توانند در مهلت زمانی جدید (۱/۰۷/۹۹ تا ۹۹/۰۷/۰۴) با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

ضمناً آن دسته از متقاضیاني كه قبلاً نسبت به ثبت نام اقدام نموده‌اند، مي‌توانند در صورت تمايل تا تاريخ فوق، نسبت به مشاهده و ويرايش اطلاعات ثبت نامي خود اقدام نمايند.

دانلود نمونه سؤالات استخدامی

هشتمین آزمون فراگیر استخدامی

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت‌نام در هشتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور – سال ۱۳۹۹

۱۳۹۹/۰۶/۲۵

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام هشتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۹، بدین‌وسیله به اطلاع همه متقاضیان ثبت‌نام در آزمون مذکور می‌رساند، با توجه به اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور، شرایط و ضوابط اختصاصی سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان بهزیستی کشور، سازمان پزشکی قانونی و هم‌چنین فهرست شغل محل‌های وزارت ورزش و جوانان (به عنوان شغل محل جدید) به شرح ذیل می‌باشد. بنابراین همه متقاضیان، ضرورت دارد که تا مهلت درنظر گرفته شده برای ثبت‌نام و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و هم‌چنین مندرجات این اطلاعیه و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز، به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام نمایند.

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

شروع ثبت‌نام‌ و انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام در‌ هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور‌ سال ۱۳۹۹

پیرو اطلاعیه مورخ ۱۳۹۹/۶/۶ به ‌اطلاع‌ همه متقاضیان‌ ثبت‌نام‌ و شرکت‌ در هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور سال ۱۳۹۹ می‌رساند که ثبت‌نام این آزمون از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر روز پنجشنبه مورخ ۹۹/۰۶/۲۰ در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org آغاز و تا ساعت ۲۴:۰۰ روز شنبه مورخ ۹۹/۰۶/۲۹ پایان خواهد یافت. متقاضیان می‌توانند در مهلت مقرر برای شرکت در آزمون مذکور ثبت‌نام نمایند. این مهلت به هیج وجه قابل تمدید نخواهد بود.

راهنمای ثبت‌نام هشتمین امتحان مشترک فراگیر استخدامی دستگاه‌های اجرایی

با توجه به مجوزهای صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و در اجرای ماده (۴۴) قانون مدیریت خدمات کشوری و مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاههای اجرایی منضم به بخشنامه‌های شماره ۲۰۰/۹۳/۹۷۵۷مورخ ۱۳۹۳/۰۷/۱۹ و اصلاحیه آن به شماره ۱۱۷۲۶۶۰مورخ ۱۳۹۶/۰۲/۲۶ سازمان مذکور و به‌منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در دستگاه‌های اجرایی کشور، شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی برای استخدام در هشتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور به شرح زیر اعلام میگردد:

بخش اول: تعاریف

مفاهیم و تعاریف برخی از اصطلاحات بکار رفته در این متن دفترچه به شرح ذیل است:

الف‌) دستگاه اجرایی:

کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت‌های دولتی و کلیه دستگاههایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانکها و بیمه‌های دولتی (کلیه دستگاه‌های موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری‌) دستگاه اجرایی نامیده می‌شوند.

ب‌) ایثارگران:

ب- ۱) ایثارگران سهمیه بیست و پنج (۲۵) درصد شامل:

  • جانبازان
  • آزادگان
  • همسر و فرزندان شهدا
  • همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر
  • همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت
  • پدر، مادر، خواهر و برادر شهید

ب- ۲) ایثارگران سهمیه پنج (۵) درصد شامل:

  • رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها
  • همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها
  • فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد
  • فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت

تذکر: مراجع تأیید مدت حضور داوطلبانه در جبهه‌ها عبارتند از :

بخش دوم : شرایط عمومی داوطلبان

۱. داشتن تابعیت ایران؛

۲. اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛

۳. التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛

۴. انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان؛

۵. داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می‌شوند؛

۶. عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر؛

۷. نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر؛

۸. عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاه‌های اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذیصلاح؛

۹. داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاه‌های اجرایی و همچنین بازنشسته باشند؛

۱۰. به استناد ماده (۹۴) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی،

کارکنانی که تصدی یکی از پست‌های سازمانی در هر یک از دستگاه‌های اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا میباشند، پس از پذیرفته شدن در امتحان مشترک فراگیر در زمان استخدام، نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاه‌های اجرایی باشند.

تبصره: مسئولیت قبول یا عدم قبول استعفای پذیرفته‌شده نهایی بر اساس قوانین و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرایی، در زمان صدور شماره مستخدم و انعقاد قرارداد پیمانی و یا صدور حکم کارگزینی، به عهده داوطلب پذیرفته‌شده آزمون می‌باشد.

.۱۱داشتن حداقل بیست (۲۰) سال تمام و حداکثر بیست و پنج (۲۵) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دیپلم، حداکثر سی سال (۳۰) برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق دیپلم، حداکثر سی و پنج (۳۵) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی لیسانس، حداکثر چهل (۴۰) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق لیسانس و حداکثر چهل پنج (۴۵) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دکتری.

تبصره ۱: جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف می باشند.

تبصره ۲: موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذیربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:

– پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال؛

– داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده‌اند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا

استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه‌ها؛

– میزان مدت خدمت ضرورت؛

– داوطلبانی که به صورت غیررسمی و تماموقت در وزارتخانه‌ها و موسسات و شرکت‌های دولتی، بانکها و شرکت‌های تحت پوشش آنها، شرکت‌های بیمه‌های دولتی، شهرداریها و موسسات و شرکت‌های دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، موسسات و شرکت‌های ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده میکنند، نهاد‌های انقلاب اسلامی و شرکت‌های تحت پوشش آنها از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲به خدمت اشتغال داشتهاند به میزان مدت خدمت غیررسمی آنها.

بخش سوم : مواد آزمون

الف- آزمون عمومی

مواد آزمون عمومی عبارتند از:

۱. فنّاوری اطلاعات مهارت‌های هفتگانه (I.C.D.L)؛

۲. ریاضی و آمار مقدماتی؛

۳. زبان و ادبیات فارسی؛

۴. معارف اسلامی*

۵. زبان انگلیسی ـ عمومی؛

۶. اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی؛

۷. هوش و توانمندی‌های عمومی؛

تبصره: اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوال‌های معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سوال‌های آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.

ب- آزمون تخصصی:

مواد آزمون تخصصی برای هر یک از مشاغل در جدول شماره ۱ مشخص شده است.

تذکر: کلیه سوالات مواد آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهار گزینه‌ای با ضریب یک (۱) می باشند. ضمناً به ازای هر پاسخ اشتباه به سوالات، یک سوم نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.

بخش چهارم : امتیازات و سهمیه‌های قانونی

الف‌) سهمیه ایثارگران:

بر اساس هماهنگی‌های بهعملآمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، جذب ایثارگران از محل سهمیه‌های استخدامی از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی، رقابت بین کلیه داوطلبان ایثارگر در هر یک از سهمیه‌های ۲۵ درصد و ۵ درصد (در هر یک از مجوز‌های کلی سازمان اداری و استخدامی کشور به دستگاه اجرایی‌) بر اساس نمره مکتسبه در امتحان مشترک فراگیر به میزان دو برابر ظرفیت جهت معرفی به مصاحبه استخدامی و با رعایت ساز و کار‌های ذیل صورت میپذیرد:

۱. در فرآیند جذب و استخدام مشمولین سهمیه ۲۵درصد ایثارگران، استخدام آنان مطابق ضوابط و مقررات جاری و با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت می پذیرد.

۲. با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه ۲۵درصد ایثارگران در دفترچه امتحان مشترک فراگیر مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان مجزا گردیده است و داوطلبان ایثارگر تأیید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغل محل‌های مشخص شده در سهمیه ایثارگران ۲۵درصد را انتخاب نمایند. ضمناً این سهمیه قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تکمیل، باقیمانده سهمیه فوقالذکر محفوظ خواهد ماند.

۳. ایثارگران متقاضی بهرهمندی از سهمیه استخدامی ۲۵درصد موضوع ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای ثبت نام و بهرهمندی از سهمیه مزبور، لازم است ابتدا اطلاعات خود را در سیستم

۵. کسب حد نصاب نمره امتحان مشترک فراگیر برای مشمولین سهمیه ۲۵و ۵درصد ایثارگران تا سقف سهمیه الزامی نمیباشد.

بدیهی است در صورتی که ایثارگران موضوع این سهمیهها در شغلمحل‌های سهمیه آزاد شرکت نمایند کسب حد نصاب نمره امتحان در شغل مربوط الزامی است.

تبصره: بر اساس تبصره ۳ماده ۲۱قانون جامع ایثارگران، کلیه ایثارگران مشمول سهمیه‌های ۲۵و ۵درصد متقاضی استخدام در ادارات آموزش و پرورش و وزارت علوم تحقیقات و فناوری بایستی حداقل هشتاد درصد (۸۰درصد‌) حدنصاب علمی آخرین نفر پذیرفته شده را کسب نمایند.

۶. آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده کلی، آزادگان از کار افتاده کلی و فرزندان آنان که علاوه بر سهمیه ۲۵درصد ایثارگران با کسب حد نصاب قبولی و رعایت ترتیب نمرات مکتسبه در سهمیه آزاد پذیرفته میشوند، میتوانند همانند سایر فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط معافیت حداقل معدل و حداکثر سن بهره مند گردند.

۷. سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه ۵درصد ایثارگران در دفترچه امتحان مشترک فراگیر مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان مجزا گردیده است و داوطلبان ایثارگر برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغل محل‌های مشخص شده در سهمیه ایثارگران ۵درصد را انتخاب نمایند. ضمناً این سهمیه قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تکمیل، باقیمانده سهمیه فوق‌الذکر محفوظ خواهد ماند.

۸. استخدام مازاد بر سهمیه استخدامی (۲۵درصد و ۵درصد‌) ایثارگران در صورت کسب حد نصاب آزمون، از طریق رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در صورت وجود ظرفیت و جنسیت متناسب، صرفاً در مرحله معرفی افراد برای بررسی مدارک و تا قبل از مرحله مصاحبه استخدامی در همان شغل محل جنسیت صورت میپذیرد.

تذکر:

۱. معرفی نهایی ایثارگران در سهمیه استخدامی مربوط به آنها صرفاً از میان آن دسته از ایثارگران واجد شرایطی خواهد بود که سهمیه ثبت‌نامی و شرکت در آزمون کتبی آنان در سهمیه ایثارگران صورت گرفته باشد.

۲. در صورتی که داوطلب ایثارگری براساس نمره فضلی در آزمون کتبی در رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در همان شغل محل جنسیت به عنوان داوطلب آزاد معرفی شده باشد، سایر مراحل آزمون و فرآیند استخدام خود را به عنوان داوطلب سهمیه آزاد ادامه خواهد داد.

ب‌) سهمیه معلولین:

جذب معلولین مورد تأیید سازمان بهزیستی کشور، از محل سهمیه استخدامی (۳درصد قانون جامع حمایت از معلولان‌) صرفاً از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر، کسب حد نصاب و رقابت بین کلیه داوطلبان معلول در همان شغل محل بر اساس نمره مکتسبه در امتحان مشترک فراگیر (به میزان حداکثر دو برابر ظرفیت جهت معرفی به مصاحبه استخدامی‌) و با رعایت ساز و کارهای ذیل صورت میپذیرد:

۱. سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه ۳درصد معلولین مورد تأیید سازمان بهزیستی کشور در دفترچه امتحان مشترک فراگیر مشخص و از سایر سهمیه‌های استخدامی مجزا گردیده است. داوطلبان معلول تأیید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال

تذکر :

۱. معرفی نهایی معلولین در سهمیه استخدامی مربوط به آنها صرفاً از میان آن دسته از معلولین واجد شرایطی خواهد بود که سهمیه ثبتنامی و شرکت در آزمون کتبی آنان در سهمیه معلولین صورت گرفته باشد.

۲. در صورتی که داوطلب معلول براساس نمره فضلی در آزمون کتبی در رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در همان شغل محل جنسیت به عنوان داوطلب آزاد معرفی شده باشد، سایر مراحل آزمون و فرآیند استخدام خود را به عنوان داوطلب سهمیه آزاد ادامه خواهد داد.

ج‌) سایر امتیازات:

بر اساس مصوبه شماره ۲۰۰/۱۳۷۳۶مورخ ۱۳۹۰/۰۶/۱۴شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، ۱۰درصد به امتیاز مکتسبه حافظان قرآن دارای درجات (۱تا ۳) برای حافظین قران در مشاغل کارشناس امور فرهنگی، مربی امور تربیتی مدارس و دبیر معارف اسلامی لحاظ خواهد شد.

همچنین برای مشاغلی که شرایط احراز آنها دیپلم می باشد، درجه پنج حفظ قرآن به شرط دارا بودن گواهینامه پایان دوره اول.

مطالب مرتبط:

هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام