آزمون تعیین صلاحیت
آزمون های استخدامی

استخدام پرستار با گذراندن دوره‌های کمک‌پرستاری

علاقمندان و متقاضیان شغل در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های دولتی می‌توانند با شرکت در دوره‌های کمک‌پرستاری معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران و دریافت گواهی معتبر از وزارت بهداشت، جذب سیستم بهداشتی و درمانی کشور شوند.

شیوه نامه اجرایی
برگزاری دوره های آموزشی کمک پرستاری (بهیاری یکساله)

در اجرای تفاهم‌نامه منعقده بین معاونت پرستاری و جهاددانشگاهی به شماره 139/141/د مورخ 94/4/23 با هدف آموزش و تأمين نيروي انساني مهارتي و غير دانشگاهي در گروه پرستاري در جهت كمك به حل مشكل كمبود نيروي بهيار و با توجه به توانمندی‌های جهاددانشگاهی در این زمینه، به منظور برگزاری منسجم و یکپارچه این دوره‌ها «شیوه‌نامه نحوه اجرای دوره‌های آموزشی کمک پرستاری» در واحدهای جهاددانشگاهی سراسر کشور در 5 ماده در تاریخ 94/4/23 به تصویب کارگروه رسید و بدین وسیله ابلاغ می‌گردد.

ماده 1- فرایند اطلاع‌رسانی

اطلاع‌رسانی می‌تواند از طریق پوستر و یا ارسال مکاتبات به مراکز مختلف انجام و سایر روشهایی که توسط کارگروه به اطلاع خواهد رسید، انجام یابد. در همین راستا به جهت هماهنگی بیشتر، پوستري (پیوست شماره چهار) برای معرفی و تبلیغات این دوره‌ها در نظر گرفته شده است. ضروری است کلیه واحدها پس از افزودن نشانی و شماره تماس واحد خود، به میزان مورد نیاز از آن چاپ کرده و در محل‌های مناسب نصب نمایند.

ماده 2- فرایند ثبت نام

– کلیه مراحل ثبت‌نام می‌بایست از طریق سایت www.Komakparastari.ir انجام گیرد.

– مبلغ شهریه این دوره به میزان 36/500/000 ریال می‌باشد که به شکل اقساط مندرج در این شیوه نامه قابل پرداخت است.

– متقاضیان پس از مراجعه به سایت و تکمیل اطلاعات درخواستی جهت پیش‌ثبت‌نام مبلغ 500/000 ریال (از طریق درگاه) به شماره حساب ذكر شده در سايت واریز خواهند کرد. لازم به ذکر است این مبلغ به جهت انجام خدمات اداری، بررسي مدارك و مصاحبه اخذ خواهد شد و غیر قابل عودت خواهد بود؛ ولی در صورت ثبت‌نام قطعی این مبلغ از کل شهریه کسر خواهد گردید.

– پس از پیش‌ثبت‌نام داوطلب، حداکثر تا 72 ساعت پیامکی از سوی سیستم به وی ارسال خواهد شد که در آن، ضمن تایید پیش‌ثبت‌نام، username وpassword جهت اعمال تغییرات احتمالی و پرکردن فرم پرسشنامه و مراحل بعدی ثبت‌نام قطعی اعلام می‌گردد. شایان ذکر است username و password تا پایان دوره آموزشی نزد خود محفوظ نگاه دارد.

– پس از بررسی اطلاعات داوطلبین توسط کارگروه دفتر مرکزی، افراد حایز شرائط به واحدهای مربوطه معرفی می‌گردند.

– به افراد منتخب، پیامکی جهت دعوت به انجام ثبت‌نام قطعی و پرداخت اولین قسط شهریه به مبلغ 12/000/000 ریال ارسال می‌گردد.

– پرداخت شهریه فقط از طریق درگاه الکترونیکی بانکی (به شماره حساب فوق‌الذكر) مقدور خواهد بود.

– پس از ثبت‌نام قطعی فراگیران کلیه مدارک خود را به انضمام یک فقره چک بانکی و یا سفته به مبلغ 24/000/000 ريال جهت اقساط باقیمانده تسلیم واحد استانی خواهند نمود. توضیح: واحد در این مرحله موظف به صدور کارت شناسایی برای فراگیر خواهد بود که فرم آن متعاقبا ارسال خواهد شد.

– قسط دوم به مبلغ 12/000/000 ریال بايد حداکثر تا تاریخ 15 آبان سالجاری از طریق ورود به پرتال فراگیر و پرداخت الکترونیک انجام شود. آخرین قسط به میلغ 12/000/000 ریال بايد حداکثر 15 بهمن سالجاری از طریق ورود به پرتال فراگیر و پرداخت الکترونیکی انجام شود. توضیح: دواطلبان می‌توانند با ورود به سایت اطلاعات پرداختی خود را کنترل نمایند.

ماده 3- فرایند برگزاری دوره‌های آموزشی و آزمون توسط واحدهای آموزشی

– تعداد فراگیران در هر کلاس: 40 الی 60 نفر

– دوره‌ها به صورت تئوری، تراتیک و عملي به شرح ذيل برگزار خواهد شد:

1- دوره‌هاي تئوري و تراتيك:

میزان ساعات تئوری دوره: 230 ساعت (با فضا و امکانات آموزشی مناسب) میزان ساعات تراتیک(کار کارگاهی روی مدل‌های آموزشی):70 ساعت که در قالب گروه‌های10نفره قابل انجام است. (واحد جهت برگزاری دوره تراتیک بايد تجهیزات لازم را طبق جدول slills lab (پيوست شماره دو) فراهم نماید و یا اینکه از فضا و امکانات موجود در دانشکده‌های پرستاری استان استفاده نماید).

2- دوره‌هاي علمي:

– دوره عملی در بیمارستان بمدت 9 ماه: تعداد ساعت دوره عملی: 1080 ساعت و در قالب گروه های 10 نفره که بابت هر گروه یک مربی با حداقل مدرک کارشناسی پرستاری لازم است. (واحد موظف به عقد قرار داد با بیمارستانها و مراکز درمانی جهت برگزاری دوره‌های عملی می باشد). توضیح : ضوابط و آئین‌نامه آموزشی این دوره‌ها فقط بر اساس شرایط اعلام شده و یا مندرج در سایت مربوطه خواهد بود.

– شروع دوره‌ها: نیمه دوم مرداد ماه

– محتوای دوره: طبق برنامه آموزشي دوره بهياري(پيوست شماره سه)

توضیح 1: در دوره عملی کارآموزان بايد با لباس‌های متحدالشکل حضور یابند.

توضیح دو: هزینه لباس فرم و کتب آموزشی بعهده فراگیران است.- آزمون به شکل متمرکز و آنلاین در پایان دوره تئوری و تراتیک توسط کارگروه معاونت آموزشی در واحد استانی اجرا خواهد شد که موفقیت در آزمون شرط ورود به مرحله عملی می‌باشد.

توضیح: درصورت عدم موفقیت فراگیر در آزمون، وی حداکثر یک بار دیگر مجاز به شرکت در آزمون می‌باشد.

توضیح دو: امکان برگزاری چند دوره به شکل هم‌زمان بر اساس ظرفیت مجاز استانی برای واحد وجود خواهد داشت.

ماده 4- فرایند جذب و شرائط مدرسین

– مدرسین می‌بایست دارای مدرک پرستاری با حداقل 5 سال سابقه تدریس در زمینه کمک پرستاری(بهیاری) باشد.

– جهت هماهنگی هرچه بیشتر کارگاهی برای آموزش روش تدریس و یکپارچه‌سازی اطلاعات برگزار خواهد گردید؛ لذا ضروری است مشخصات مدرسین منتخب از سوی واحد به دفتر مرکزی جهت شرکت در دوره‌های فوق اعلام گردد.

ماده 5- فرایند نظارت و کنترل برگزاری دوره های آموزشی

معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی و کارگروه مستقر در آن، مسئول ارزشیابی مستمر از نحوه فعالیت واحدهای مجری در زمینه برگزاری دوره‌های کمک پرستاری و همچنین نحوه تدریس مدرسان، تبلیغات و سایر امور ثبت‌نامی خواهد بود.

– طبق تفاهم‌نامه منعقده همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی استان مسئولیت نظارت و ارزشیابی را برعهده دارند و در صورت عدم تایید توسط دانشگاه علوم پزشکی استان (به لحاظ کیفی) امکان توقف برگزاری وجود خواهد داشت. بدیهی است در این صورت کلیه ضررهای احتمالی بعهده واحد متخلف می‌باشد.

– واحدها موظفند پس از پایان هر دوره گزارشی را به کارگروه مشترک ارائه نمایند.

– کلیه اطلاعات مربوط به ثبت‌نام استانها از طریق استان مجری مربوطه قابل پیگیری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام