منابع استخدامی مراقب سلامت (مربی بهداشت) سال ۱۴۰۴
منابع استخدامی مراقب سلامت (مربی بهداشت)
الف) مواد و منابع تخصصی شغل مراقب سلامت (مربی بهداشت)

منابع:
۱) انسان در قرآن، نویسنده: شهید مطهری
۲) انسان کامل، نویسنده: شهید مطهری
۳) شیوههای دعوت به نماز، نویسنده: محسن قرائتی؛ انتشارات ستاد اقامه نماز
۴) کتاب انسان و محیط زیرست، پایه یازدهم، چاپ ۱۴۰۲
۵) کتاب سلامت و بهداشت، پایه دوازدهم، چاپ ۱۴۰۲
۶) کتاب تغذیه و بهداشت مواد غذایی، فنی حرفهای، چاپ ۱۴۰۲
۷) درسنامه کمکهای اولیه پایه انتشارات مؤسسه آموزش عالی علمی- کاربری هلال ایران، ۱۴۰۱ (بخش اول تا چهارم)
ب) مواد و منابع آزمون کتبی (حیطه عمومی)

منابع:
۱) معارف اسلامی
- طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن (بخش اول: ایمان)، نویسنده: حضرت آیتالله سید علی خامنهای
- همرزمان حسین (ع)، نویسنده: حضرت آیتالله سید علی خامنهای، انتشارات انقلاب اسلامی
- احکام و درک معانی قرآنی (رساله عملیه مراجع عظام، کتاب دقایقی با قرآن حجهالاسلام قرائتی)
۲) اطلاعات عمومی و دانش اجتماعی
- اطلاعات عمومی
- خدمات متقابل ایران و اسلام نویسنده: شهید مرتضی مطهری انتشارات صدرا
- مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران
- کتاب توسعه و مبانی تمدن غرب نویسنده: سید مرتضی آوینی
- وصیتنامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی (ره)
۳) قوانین و مقررات اداری و قانون اساسی
- قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
- بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی
- قانون مدیریت خدمات کشوری
- قانون رسیدگی به تخلفات اداری
- قانون برنامه پنجساله هفتم پیشرفت کشور (فصل 19)
۴) تواناییهای ذهنی و ویژگیهای رفتاری
۵) فناوری اطلاعات
- مهارتهای هفتگانه ICDL
۶) زبان خارجه (انگلیسی)
- محتوا در سطح دروس عمومی دوره کارشناسی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی
۷) زبان و ادبیات فارسی
محتوا در سطح دروس عمومی دوره کارشناسی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی
۸) ریاضی و آمار مقدماتی
محتوا در سطح دروس عمومی دوره کارشناسی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی
کتابهای استخدامی از انتشارات معتبر را میتوانید از فروشگاه اینترنتی اداریها تهیه کنید.
ج) مواد و منابع آزمون کتبی (حیطه تخصصی)- بخش مشترک همه مشاغل

* محتوای ارزیابی و منابع مربوط به این بخش، به تفکیک مشاغل، در ادامه همین بخش (صفحات ۲۲ تا ۶۵ دفترچه آزمون استخدامی آمده است).
منابع:
۱) آشنایی با تربیت چندساحتی
- برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران
- مبانی نظری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
۲) آشنایی با فناوریهای نوین آموزشی
- با تأکید بر تعریف مفاهیم، تکنولوژی آموزشی و انواع آن، سیستم مدیریت یادگیری، سیستم مدیریت محتوای یادگیری، آموزش و یادگیری الکترونیکی، ارزیابی مبتنی بر کامپیوتر، عناصر یادگیری، تکنولوژی آموزشی مبتنی بر مدارس، وسایل، مواد و رسانههای آموزشی
۳) روشها و فنون تدریس
- با تأکید بر محورهای: مبانی نظری تدریس و یادگیری؛ مدیریت و طراحی فعالیتهای آموزشی؛ اضول و شیوههای مدیریت کلاس درس؛ مهارتهای خلق موقعیت و فرصتهای یادگیری؛ آشنایی با روشهای تدریس مبتی بر شناختگرایی و سازندهگرایی با رویکرد تحولی؛ راهبردهای یاددهی و یادگیری؛ مهارتهای اساسی مورد نیاز معلم پیش از تدریس، حین تدریس؛ پس از تدریس؛ مدلها و الگوهای تدریس
۴) سنجش و اندازهگیری پیشرفت تحصیلی
- با تأکید بر محور: تعریف مفاهیم و اصطلاحات مرتبط، شیوه طراحی و تحلیل آزمونها، مراحل و فعالیتهای ارزشیابی، سنجش یادگیری مبتنی بر مشاهدهای؛ عملکردی، عاطفی؛ رفتاری، تکوینی و پوشه کار
۵) روانشناسی تربیتی
- با تأکید بر محورهای کاربرد نظریههای یادگیری در کلاس؛ کاربرد نظریههای هوش، تفکر، خلاقیت و استعداد در کلاس؛ کاربرد نظریههای انگیزش و هیجان در آموزش؛ کاربرد نظریههای تحولی در آموزش؛ شناخت تفاوتهای فردی در یادگیری؛ تعاریف مفاهیم و اصطلاحات مرتبط
- کتاب مسئولیت و سازندگی، نویسنده: علی صفایی حائری فصلهای (10- 4- 3- 2)
- برای داوطلبین آموزگار استثنایی با تأکید بر محور (تعاریف و طبقهبندی دانشآموزان استثنایی؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان کم توان ذهنی؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان ناشنوا و نابینا (با آسیبهای بینایی و شنوایی)؛ شناخت و آ»وزش کودکان و دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه؛ شناخت و آموزش کودکان و دانشآوزان با اختلالهای هیجان رفتاری و اختلالات ارتباطی؛ شناخت و آموزش کودکان و دانشآموزان با مشکلات جسمی- حرکتی و چند معلولیتی؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم؛ توانبخشی و مداخله بهنگام در کودکان و دانش آموزان استثنایی؛ خانواده و مداخله بهنگام در کودکان و دانشآموزان استثنایی.
۶) اسناد و قوانین بالادستی آموزش و پرورش
- سیاستهای کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش
- سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی
- آیین نامه اجرایی مدارس، مصوب سال 1400 شورای عالی آموزش و پرورش
- قانون اهداف و وظایف آموزش و پرورش
- قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش
۷) روانشانی رشد، اختلالات یادگیری و تربیتی
با تأکید بر محور: تعریف مفاهیم و اصطلاحات مرتبط، گروهبندی و مراحل شناسایی و تشخیص دانشآموزان دچار ناتوانی یادگیری، روشهای درمانی و رفع مشکلات آموزشی، آموزش مفاهیم دینی همگام با روانشناسی رشد
کتابهای استخدامی از انتشارات معتبر را میتوانید از فروشگاه اینترنتی اداریها تهیه کنید.