0 امتیاز
154هزار بازدید
در قوانین و مقررات ایثارگران توسط
ویرایش شده توسط

با سلام.

با توجه به اینکه استفساریه جدید تبدیل وضعیت ایثارگران به بند (و) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجم با اصلاحات و الحاقات بعدی اشاره کرده است، متن منقح و نهایی آن چیست؟

6 پاسخ

0 امتیاز
توسط
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

با سلام.

آخرین وضعیت بند «و» ماده (44) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه با اصلاحات و الحاقات بعدی:

  • موارد با رنگ سبز (اصلاحی و الحاقی)
  • موارد با رنگ قرمز (حذف شده)

و- کلیه دستگاهها مکلفند در چهارچوب سهمیه استخدامی و جایگزینی نیروهای خروجی خود حداقل بیست و پنج درصد (۲۵%) نیازهای استخدامی خود را از میان جانبازان و آزادگان فاقد شغل و فرزندان و همسران شهداء و جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان (یک سال و) بالای یک سال اسارت، معرفی شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران (با رعایت سقف مقرر در این بند)، تأمین و به استخدام آنان از محل مجوزهای مربوط و پستهای بدون متصدی اقدام نمایند و پنج درصد (۵%) سهمیه استخدامی را نیز به رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها و همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد (۲۵%) و آزادگان زیر سه سال اسارت آزادگان کمتر از یک سال اسارت و خواهران و برادران شهداء اختصاص دهند. در مواردی که نیاز به تخصص دارد رعایت شرایط علمی الزامی است.

تبصره ۱- بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است فرزندان شاهد و جانباز و آزاده را با اولویت فرزندان شاهد و سپس فرزندان جانبازان براساس درصد جانبازی و فرزندان آزادگان براساس مدت اسارت مذکور در این بند معرفی نماید.

تبصره ۲- رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه، جانبازان، آزادگان و همسران شهدا، جانبازان و آزادگان فرزندان شاهد و جانباز و آزاده از شرط جنسیت برای استفاده از سهمیه استخدامی معاف و دستگاه‌های مشمول این قانون موظفند بدون الزام به رعایت شرط سنی، تحصیلی، معدل و آزمون و با احراز شرایط عمومی گزینش با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و از ابتداء، آنان را به صورت رسمی قطعی استخدام نمایند.

تبصره ۳- کلیه مسؤولین دستگاهها پس از تعیین تکلیف سهمیه مذکور در این قانون می‌توانند اقدام به جذب نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه خود نمایند. با متخلفین از اجرای این قانون مطابق قوانین و مقررات مربوط رفتار می‌شود.

معاونت توسعه مدیریت منابع انسانی رئیس جمهور و بنیاد شهید و امور ایثارگران بر حسن اجرای این قانون در دستگاههای اجرائی نظارت می‌نمایند.

نکته بسیار مهم:

با ابلاغ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، چون احکام مندرج در ماده (۲۱) فوق جامع‌ تر از احکام مندرج در بند «و» ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران اصلاحی ۱۸ /۱۱ /۱۳۹۰ و ۱۴ /۸ /۱۳۹۱ است، لذا بند «و» ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم برای مجربان قابل استناد نیست ولی تبصره‌‌های آن در طول برنامه پنجم به قوت خود باقی است.

متن بند «و» ماده (۴۴) قانون برنامه پنجم (پیش از اصلاح ۱۸ بهمن ۱۳۹۰)

و- دستگاه‌های اجرائی موظفند حداقل بیست و پنج درصد (۲۵%) نیاز استخدامی خود را از میان فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان پنجاه درصد (۵۰%) و بالاتر و فرزندان آزادگانی که حداقل پنج سال سابقه اسارت دارند بدون الزام به رعایت شرط سنی، تحصیلی و آزمونی تأمین و از ابتداء آنان را به صورت رسمی قطعی استخدام نمایند. پنج درصد (۵%) سهمیه استخدامی به سایر جانبازان، آزادگان، رزمندگان و همسر و فرزندان آنان اختصاص می‎یابد. در مواردی که نیاز به تخصص دارد شرایط علمی لازم‎الرعایه است.

توسط
لطفا پاسخ این سوال رو بدید
ممنون میشم
توسط
سلام فرزندجانباز۲۵درصدهستم ۲/۲/۱۴۰۰درشهرداری بعنوان راننده استخدام وبیمه شدم خواهشن راهنمای کنیدتبدیل وضعیت میشم ممنون ازشما
توسط
سلام من ازسال 96تا98نیروی طرحی وزارت بهداشت بودم سال 1400ازبرج 10شرکتی شدم تبدیل وضعیت شامل من میشه ممنون میشم راهنمایی کنید
توسط
سلام.کسانی که تا انتهای بهمن ۱۴۰۰ شروع بکار شدن تبدیل وضعیت میشن بالاخره یا نه؟
0 امتیاز
توسط
سلام. آیا شامل فرزندان رزمنده هم می‌شود؟
توسط
بله شامل شما میشه .
توسط
پاسخ ماه که بدون ازمون وارد شدیم وداریم به صورت شرکتی کار میکنیم چی
توسط
سلام پدر من جانباز ۱۵٪ شیمیایی و ۳ ماه سابقه حضور در جبهه داشته بصورت پیمانکاری ۲۰ سال سابقه کار داره در شرکت نقت آیا مشمول بند واو میشه؟
توسط
شما مشمول بند دال هستید سریعا مدارک مثبته را به منابع انسانیتون تحویل بدید
توسط
باسلام برادرشهیدهستم تبدیل وضعیت شامل میشه
0 امتیاز
توسط
دوستان تبریک شورای نگهبان تایید کرد
توسط
مگه چه فرقی میکنه که فرد چند ماه جبهه وایثارگری داشته مهمه که فرد داوطلبانه جان برکف برای دفاع از میهمنش رفته تازه مدت مرخصی و.. رو هم که از مدت داوطلبی کم میکنند
توسط
انشالله هرچه زودتر وضعیت نیروهای شرکتی هم مشخص شه
توسط
رزمندگانی که پاکسازی میادین مین را انجام داده اند و با سربازان دشمن در زیر خاک دست و پنجه نرم کرده اند بعد از قطعنامه میتوانند از مزایای تبدیل وضعیت استفاده کنند
توسط
خیر شامل شما نمیشه!!برلی همسر و فرزندان حداقل دوازده ماه جبهه،لازمه برای،خود رزمنده شش،ماه
توسط
سلام من تازه شرکتی شدم
پدرم ۲۰ درصد جانبازی داره ۵ماه جبهه ایا شامل من میشه
0 امتیاز
توسط
سلام من همسر ایثارگری که 8 ماه در جبهه بوده ایا به من تعلق می گیرد
توسط
بله شامل میشه صدرصد پیگیری کنین
توسط
۶ماه جبهه داوطلبانه
 اگر وظیفه یا کادر هم بودن ۳چهارمش محاسبه میشه
توسط
سلام ایا این بخشنامه به تامین اجتمایی ابلاغ شده یاخیر چون من فرزند جنباز۶۰٪وآزاده هستم ۹۷ماه آذاده ایاشامل منم میشه
توسط
آیا این طرح شامل تمام کسانی میشه که از زمان شروع جنگ تا آتش بس که فکر کنم 68 بود خدمت سربازی را گذرانده یا بعضی مناطق شاملش نمیشه
توسط
پدر من 13ماه منظقه بوده داوطلب..آیا من که دوازده سال نیروی دخانیات هستم شرکتی(حجمی )شامل من میشه
0 امتیاز
توسط
سلام.بنده از سال 90 قراردادی یکی از شرکتهای زیرنظر صندوق بازنشتگی کشوری هستم.آیا این تبدیل وضعیت شامل شرکتهای زیر نظر صندوق بازنشستگی هم می شود؟
توسط
خیر جانم ،برای موظفی ها فقط سه چهارم جبهه،داوطلبانه محسوب می گردد،که برای استخدام فرزندانشان،باید دوازده ماه جبهه داوطلبانه داشته باشند یعنی اگه کسی سرباز یا نظامی باشه برای استخدام فرزندان وهمسر و استفاده از سهمیه شانزده ماه جبهه،لازمه،ولی برای بسیجیان دوازده ماه!!!و برای استخدام فرد رزمنده شش،ماه ،!!!زیر دوازده ماه،جبهه،داوطلبانه هیچ امتیازی برای خانواده ندارد!!!تازه دوازده ماه هم باید داوطلبانه باشد،نه سربازی،یا طرف ارتشی،یا پاسدار باشه،،اگه باشه!!!؟؟سابقه رو ضربدر سه چهارم می کنند،،و سه چهارم داوطلبانه محسوب می گردد،مثلا دوازده ماه،جبهه اجباری،،نه ماهش داوطلبانه وسه،ماه موظفی محسوب می گردد،!!برای خانواده حتنا داوطلبانه باید بالای دوازده باشه!!یا اگه پدر نظامی بوده باشه،بالای شانزده ماه که دوازده ماه داوطلبانه و چهار ماه موظفی طبق بخشنامه ایثارگران تلقی می گردد!!!بقیه دو ماه ،سه ماه،و‌..‌.هیچ امتیازی نداره،تازه دوازده ماه حضور مستمر،نه دوماه اول جنگ دو ماه آخر و.....!!!برای خانواده امتیاز است،ولی برای خود رزمنده اگه نظامی هست که تو درجه حساب شده وحقوق،و اگه سرباز بوده،،سه چهارم داوطلبانه حساب میشه و مدت شش ماه،داوطلبانه حداقل نیازه!!ولی برای خانواده دوازده ماه
توسط
داداش من پدرم پاسدار بود و ۲۸ ماه جبهه داره، شامل این قانون میشم؟
توسط
نمایش از نو
سلام من از سال نودو سه تو بیمارستان امام در قسمت تأسیسات به صورت شرکتی کار میکنم که هر سال شرکت ها عوض میشن و پدر من پانزده ماه و بیستو چهار روز جبهه داره الان شش روز از شانزده ماه کم میشه تکلیف این چی میشه آیا شامل من میشه یا بخاطر شش روز میمونه؟
توسط
میخواستم ببینم این پاسخ شما بر اساس کدوم قانونه و اگه ممکنه دقیقا راهنمایی بفرمایید
توسط
سلام پالایشگاه گاز کنگان کارمیکنم پارس جنوبی دارای سابقه جبهه 10ماه هستم چقدر مدت زمان تارسمی بشم
0 امتیاز
توسط

سلام من فرزند ايثارگر با ٦٨ ماه جبهه داوطلبانه هستم كه الان ٦ ساله بصورت پيمانكاري حجمي مشغول به كار هستم باتوجه به اينكه سن من ٣٢ سال است و مدرك ديپلم ميتوانم تبديل وضعيت شوم

توسط
سلام ایا همسر جانباز ۱۵ درصد و۳ماه جبهه رفته شامل این طرح میشه،لطفا پاسخ بدید
توسط
کسی پاسخ داد؟ همسرتون مشمول بند واو میشه؟ اگه ممکنه پاسخ بدید چون ما هم همین شرایط رو داریم
توسط
نمایش از نو
سلام آیا دهیاران شامل این قانون میشوند
توسط
نمایش از نو
سلام من دوازده ساله دهیار هستم به صورت پاره وقت لطفا راهنمایی کنیدو پدرم هم یکسال جبهه دارن ورزمنده هستن
توسط
سلام پدرمن ۲۴ماه درجبهه به طور وظیفه درارتش خدمت کرده آیاشامل فرزندش میشه این قانون
توسط
سلام دوست عزیزپدرمن زمان شاه رفته خدمت ولی اومد دباره زمان جنگ رفت خدمتش شش ماه وده روز برای ماشامل نمیشه
توسط
سلام لطفا موانع تبدیل وضعیت ایثارگران ازقبیل ماده18و44و45مدیریت خدمات کشوری را پیگیری کنید
توسط
خیر این قانون فقط شاما دهیاران تمام وقت میشه نه پاره وقت

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 886 بازدید
...