0 امتیاز
199هزار بازدید
در حقوق و مزایا توسط
با سلام. مبلغ و میزان عیدی کارمندان دولت برای سال ۱۳۹۹ چقدر است؟

4 پاسخ

0 امتیاز
توسط
ویرایش شده توسط
 
بهترین پاسخ

سلام. طبق مصوبه امروز صبح (چهارشنبه 15 بهمن‌ماه) هیئت وزیران، میزان پاداش پایان سال ۱۳۹۹ (عیدی) کارکنان دولت تعیین شد.

در این لینک ببینید: عیدی (پاداش پایان سال) سال 99 کارمندان

0 امتیاز
توسط

با سلام. ضوابط کلی نحوه پرداخت عیدی به کارمندان دولت ، به موجب ماده واحده قانون نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت مشخص شده است که در سال ۱۳۷۴ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است .

بر اساس قانون ذکر شده ، دولت موظف است اعتباری که هر ساله برای پرداخت عیدی به کارکنان خود تخصیص می ‌دهد ، اعم از نقدی یا غیر نقدی ، به طور ‌مساوی به کلیه کارکنان خود پرداخت نماید . این امر شامل کلیه کارمندان مشغول به کار در کلیه دستگاه های اجرایی کشور خواهد گردید و عیدی سالانه کارمندان به استناد همین قانون قابل پرداخت خواهد بود .

در راستای اجرایی کردن این قانون ، هیات وزیران همه ساله به موجب تصویب نامه ای میزان و مبلغ عیدی پایان سال کارمندان دولت را به تصویب می رساند که طبق همین تصویب نامه ، میزان عیدی کارمندان دولت برای کلیه کارمندان مشخص شده و توسط دستگاه های اجرایی قابل پرداخت خواهد بود.

میزان عیدی کارمندان در سال ۱۳۹۹ چقدر است؟

در قسمت قبل ، نحوه و شرایط تعیین عیدی پایان سال کارمندان دولت توضیح داده شد ؛ با این حال پاسخ به این سوال ضروری است که میزان عیدی کارمندان دولت در سال ۱۳۹۹ چقدر است و دولت چه میزان از عیدی برای پایان سال کارمندان خود اختصاص داده است ؟

برای پاسخ به این پرسش، باید بدانیم مبلغ عیدی براساس میزان امتیاز و همچنین ضریب حقوق شاغلان تعیین می‌شود. براساس ماده (۷۵) قانون مدیریت خدمات کشوری میزان امتیاز عیدی برای هر سال ۵۰۰۰ است و از سوی دیگر هیات وزیران هر ساله ضریب حقوق را برای مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری مشخص می‌کند و از ترکیب این دو، عیدی کارکنان تعیین می‌شود، ولی در نهایت در روزهای پایانی سال هیات وزیران میزان عیدی را بررسی و رقم آن را نهایی می‌کنند.

با توجه به اینکه مطابق تصویبنامه شماره ۳۷۱۸/ت۵۷۵۹۳هـ مورخ ۲۰/۱/۱۳۹۹ هیئت وزیران موضوع: «تعیین ضریب افزایش حقوق کارمندان، اعضای هیئت علمی و قضات در سال ۹۹» میزان ضریب حقوقی سال ۹۹ برای شاغلين مشمولين قانون مديريت خدمات كشوری و كارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت كاركنان دولت -مصوب ۱۳۷۰- به ميزان دو هزار و چهارصد و سی و هشت (۲.۴۳۸) ريال تعيين شده است، در نتیجه:

۱۲.۱۹۰.۰۰۰ = ۲.۴۳۸ * ۵۰۰۰ = میزان عیدی سال ۱۳۹۹

0 امتیاز
توسط (21.0هزار امتیاز)
ویرایش شده توسط

سلام. ضمن تأیید محاسبات در پست قبلی، این اختیار برای هیئت وزیران هست که بالاتر از فرمول ۵۰۰۰ امتیازی مذکور در ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری هم مبلغی را به تصویب برساند.

به عنوان مثال، در سال گذشته که ضریب حقوق، ۲۱۲۰ بود، هیئت وزیران در مصوبه تعیین عیدی، به جای مبلغ ۱۰,۶۰۰,۰۰۰ که حاصل‌ضرب ۲۱۲۰*۵۰۰۰ بود، عیدی کارمندان را مبلغ دوازده میلیون (۱۲.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین کرد.

ببینید: ضوابط تعیین و پرداخت پاداش پایان سال ۱۳۹۸ (عیدی) کارکنان دولت

بنابراین، اصلح است منتظر تصویب و ابلاغ مصوبه پاداش آخر سال (عیدی) هیئت وزیران باشیم.

نکته مهم:

افزایش ۵۰ درصد امتیازات فصل دهم صرفاً مربوط به افزایش حداکثر امتیازات مواد (۶۵)، (۶۶)، (۶۸) و (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری است و با توجه به اینکه امتیاز مربوط به عیدی در ماده (۷۵) قانون مدیریت خدمات کشوری عنوان شده است، مشمول این افزایش نیست و همچنان ۵۰۰۰ امتیاز است.

ببینید: مصوبه افزایش حداکثر امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری

0 امتیاز
توسط
اونقدر که خود شما میگیری

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 4.1هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 5.5هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 364 بازدید
...