بخشنامه‌های سازمان اداری و استخدامی کشور

چگونگی استناد به استعلامات موردی و ارائه نظر مشورتی از سوی دستگاه‌های اجرایی

چگونگی استناد به استعلامات موردی و ارائه نظر مشورتی از سوی دستگاه‌های اجرایی (بخشنامه شماره ۷۸۷۵۶ مورخ ۰۷/۱۰/۱۴۰۱ سازمان اداری و استخدامی کشور)

بخشنامه به دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری

به منظور پیشگیری از طرح دعاوی احتمالی در دیوان عدالت اداری و انتظام بخشیدن به استعلامات صادره از سوی دستگاه‌های اجرایی بر رعایت موارد ذیل تأکید می‌گردد:

۱- برخی دستگاه‌های اجرایی ملاک تصمیمات خود را پاسخ سایر دستگاه‌ها به استعلامات موردی قرار می‌دهند، در حالی که پاسخ موردی به استعلام یک دستگاه فقط در قبال همان استعلام اعتبار داشته و برای سایر دستگاه‌ها نافذ نمی‌باشد.

۲- در مواردی که پاسخ به استعلامات به تشخیص (دستگاه پاسخ دهنده) در مقام ارایه «نظر مشورتی» اعلام می‌گردد، ضروری است این امر در مکاتبه مربوط درج شود.

۳- در فراز پایانی پاسخ به استعلام‌های موردی، این امر که پاسخ ارایه شده فقط در خصوص سوال مطروحه و در همان دستگاه اعتبار دارد و سایر دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند آن پاسخ را ملاک عمل قرار دهند، مورد اشاره و تأکید قرار گیرد.

۴- نظرات مشورتی دستگاه‌های اجرایی در قالب ابلاغ نمی‌باشد.

مهدی یزدان پناه- معاون قوقی، مجلس و استان‌ها سازمان اداری و استخدامی کشور

دانلود فایل پی‌دی‌اف بخشنامه

سابقه بخشنامه: عدم امکان استناد دستگاه‌های اجرایی به استعلام‌های موردی سایر دستگاه‌ها از سازمان اداری و استخدامی کشور (بخشنامه شماره ۶۴۰۴۸۹ مورخ ۶/۱۱/۱۳۸۹)

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام