آیین‌نامه اجرایی قانون نظام رتبه‌بندی معلمان

آیین‌نامه اجرایی قانون نظام رتبه‌بندی معلمان

خبر مورخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰

آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان بزودی تقدیم هیات دولت می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان سبب افزایش کیفیت و توانمندی جامعه فرهنگیان می‌شود و آیین‌نامه اجرایی آن در سریع‌ترین زمان تقدیم هیأت دولت خواهد شد.

به گزارش شناسنامه قانون، «محسن حاجی میرزایی» در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در دفاع  از کلیات لایحه نظام رتبه بندی معلمان گفت: تعیین تکلیف موضوع رتبه‌بندی معلمان تقاضای جامعه فرهنگیان است که خوشبختانه مجلس شورای اسلامی نیز برای تحقق آن در تلاش است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۰ نسبت به اجرای رتبه‌بندی معلمان پیش‌بینی‌های لازم انجام شده افزود: در وزارت آموزش و پرورش در تلاش هستیم همزمان با بررسی این لایحه در صحن، آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان تدوین شود و در سریع‌ترین زمان ممکن تقدیم هیأت دولت خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین مهمترین مأموریت وزارت آموزش و پرورش است، تاکید کرد: معلم بعنوان اصلی‌ترین رکن این سند پیش‌بینی شده است. معلم جانشین همه کاستی‌ها است از این رو باید دارای بالاترین انگیزه‌ها باشد.

حاجی میرزایی شغل معلمی را از غنی‌ترین و پربارترین مشاغل دانست و اظهار داشت: این شغل دامنه وسیعی برای خلاقیت دارد و باید توانمندی معلمان، رتبه‌بندی شود.

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی ابزاری برای اصلاح فرآیندها، افزایش انگیزه و توانمندی معلمان است، تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد در مسیر اجرای این مهم شاهد معلمانی با انگیزه‌تر، با کیفیت‌تر و با صلاحیت بالاتر باشیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: به دلیل اهمیت لایحه مذکور بررسی این مهم در دولت خارج از نوبت انجام شد و امیدواریم روند رسیدگی و بررسی آن در مجلس شورای اسلامی نیز با سرعت پیش رود تا در سال جاری شاهد اجرای آن باشیم.

وی با تاکید بر اینکه برای افزایش انگیزه در جامعه فرهنگیان از امتیازات فصل دهم قانون و اختیارات خدمات کشوری استفاده شده است، عنوان کرد: بعد از تسری یافتن آن تلاش‌های ما بی‌اثر شد. لذا اجرای رتبه‌بندی معلمان امتیاز ویژه‌ای برای جامعه فرهنگیان محسوب می‌شود.

حاجی میرزایی اضافه کرد: باید همه امتیازاتی که برای کارکنان دولت تخصیص یافته برای جامعه فرهنگیان نیز در نظر گرفته شود اما باید یادآور شد که رتبه‌بندی موضوعی فراتر از این امر به شمار می‌رود. زیرا منزلت و صلاحیت معلمان را اندازه‌گیری می‌کند و سبب ارتقاء کیفیت کار آنها خواهد شد.

حاجی میرزایی خاطر نشان کرد: مأموریت اصلی ما در آموزش و پرورش برای نیروهای رسمی است اما احکام رتبه‌بندی معلمان می‌تواند قابل تسری به معلمان مدارس غیردولتی نیز باشد.

در ادامه نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۲۲۷ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از ۲۴۵ نماینده حاضر در جلسه علنی کلیات لایحه نظام رتبه بندی معلمان را تصویب کردند.

مطالب مرتبط:

لایحه نظام رتبه بندی معلمان

تصویب کلیات لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments